{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Tynd men elsker mad! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Er jeg den eneste, som er tynd, men æder hele tiden?
spiser i skole, og når jeg kommer hjem, og ellers bare når jeg har mulighed for at gå i køleskabet (Self. ikke når jeg er i byen eller hos veninder) smiley

Syntes bare at det er så træls, at jeg ikke kan tage på så nemt...

Og så ser det ret dumt ud, når jeg sidder på en hest når mine ben ser tynde ud...

Nogle råd eller fif til hvordan jeg kan tage på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd men elsker mad!
  • #2   13. jun 2016 Jeg har det på samme måde.. Jeg er 18 år, og kan ikke tage på, men sagtens tabe mig.. smiley

  • #3   13. jun 2016 Sådan havde jeg det, indtil jeg blev 15-16 år. Så gik mit stofskifte, til min store ærgelse, den anden vej...

  • #4   13. jun 2016 jeg er næsten 27 og har altid haft det sådan og har det stadig væk. jeg har en fast vægt lige meget hvad jeg spiser

  • #5   13. jun 2016 Jeg har også et højt stofskifte og har før fået at vide "wow dine arme er tynde, hvorfor spiser du ikke en masse kage", hvor jeg jo så måtte fortælle, at det ikke ændrer noget...
    Jeg er bare lille og spinkel af bygning også selvom jeg har taget lidt på over årene, vi er bare forskelligt bygget og man må acceptere at vi alle har forskellige kroppe om vi så er tykke, tynde eller midt imellem smiley
    Jeg har brugt lang tid på at ærgre mig over at jeg ikke kunne tage på og se ud som de andre, men det gavner ingen at være ked af en kropsbygning man ikke kan ændre på. Og så er du 13 år. Jeg har, trods jeg er lille og har små former, altså ændret mig siden jeg var 13 smiley


  • #6   13. jun 2016 men det er sådan at 3 har spurgt mig om jeg har anoreksi... (Altså alvorlig snak, og de ville hjælpe mig og alt muligt hvis det var tilfældet, og det er altså lige omvendt.. smiley )

  • #7   13. jun 2016 Kan godt forstå dig, men mange ville sikkert sukke efter din krop ligesom du sukker efter en med lidt mere fylde. Nyd at du er sund og rask og elsk dig selv for den du er! smiley

  • #8   14. jun 2016 For mange ændrer det sig når de bliver voksne, så begynder kalorierne at blive hængende. For nogen er det dog bare sådan de er -det er jo ikke så forskelligt fra vores heste, her er der også nogen der kan leve på en sten mens andre er ranglede at se på uanset hvad man giver dem smiley

    Så mit bud må være: Lære at leve med din krop som den er. Motion (ja det kan lyde omvendt, men den er altså god nok) og fornuftig kost kan måske hjælpe dig lidt, men det er ikke sikkert du hører til dem der kan tage ret meget på.
    Så længe du er sund og rask (visse sygdomme kan gøre det svært at tage på/kan medføre vægttab, så er du bekymret og/eller har du andre symptomer, så smut forbi lægen), så accepter at du er som du er, og bed folk om at gøre det samme hvis de kommenterer det...


  • #9   14. jun 2016 Ja jeg har bare blevet tyndere med årene.. Er nu 36 år og har fuldstændig mistet mine bryster. Men sådan er det bare... Jeg spiser det jeg har lyst til, dog med fokus på sund kost. Har dog altid haft grov benbygning så jeg kan heldigvis ikke blive "alt for tynd"

    Mvh TT


  • #10   14. jun 2016 Din krop er stadig under udvikling, så det kan sagtens gå den anden vej.
    Jeg var som teenagere også slank og tog ikke rigtigt på, da jeg så var færdig med puberteten så gik det så den anden vej smiley Og nu hr jeg så svært ved at tabe mig smiley


  • #11   14. jun 2016 Og så er der os, der tager på ved tanken om mad... Det er også trist smiley haha

  • #12   14. jun 2016 Same Cecilie... Og min kærlighed til mad er alt for stor ahaha smiley

  • #14   15. jun 2016 Ville da tænke at det kunne hjælpe at begynde at træne?... smiley det virker ihvertfald mest logisk for mig smiley

  • #15   15. jun 2016 Mathilde og Ellen. Har trænet en del, men det virker ikke til at hjælpe... Mine veninder siger "du har jo også trænet Mega meget, så er det da klart, at du er så tynd" ...ja, men det er heldigvis ikke dit job at styre hvad jeg laver tænker jeg smiley (ment til veninderne:) ) men ja, undrer mig egentligt over hvorfor det ikke rigtigt hjælper..

  • #16   15. jun 2016 Tag til lægen og bed om at få en blodprøve hvor de måler din TSH-værdi.
    Så bliver dit stofskifte testet, og du ved hvor du står mht. om det evt. er for højt, så kan du få medicin smiley


  • #17   15. jun 2016 JustADreamer: det havde jeg ikke tænkt på, det kan være en mulighed smiley

  • #18   15. jun 2016 Når stofskiftet er i uorden, så kan det have diverse symptomer, som bestemt ikke gør ens hverdag nemmere, så jeg ville da tage afsted og få det tjekket, det er så simpelt, en blodprøve og 3-4 dage senere har du et svar smiley

    Min egen TSH-værdi er for lav, dvs. jeg har lavt stofskifte. Men hvad mange ikke ved, er når man har lavt stofskifte, så er man sjælendt sulten og oftest træt.
    Hvor man ved højt stofskifte næsten er sulten hele tiden, og mener også at træthed også kan være et symptom.


  • #19   15. jun 2016 Det er meget normalt i din alder. Mange begynder at tage på/få former jo ældre man bliver. smiley

Kommentér på:
Tynd men elsker mad!

Annonce