{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Kamera, hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg tager rigtig mange billeder af mine heste (som vi nok alle gør) og mit kamera er bare et lille digital kamera som tager fine nok billeder, når lyset er helt rigtigt og tingene man tager billede af står helt stille, dette er jo ikke ret tit realistisk at forvente og jeg ved at man kan få meget bedre kameraer men hvilket skal man vælge? mit budget er ikke vildt stort og jeg har ingen forstand på hvordan man bruger de mere avancerede nogen men vil godt have et som kan indstilles ud fra lyset (eller kan indstille sig selv ud fra lyset) og som kan tage billeder hurtigt for mit tager 10 sekunder mindst fra man trykker på knappen til den tager billedet og på den tid når hestene (eller hundende eller kattene osv.) desværre at flytte sig somregel smiley og så må det godt være et håndterbart kamera, dvs. det skal ikke være kæmpe stort så man ikke kan tage det med sig rundt smiley håber i har nogen forslag så kan jeg altid skrive dem ned og måske bruge det som julegave ønske smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamera, hvilket?
  • #1   8. sep 2016 Det jeg fik adhvide var at det ikke var selve kameraet der var det vigtigste, men objektivet. Og at hvis man skal købe et spejlrefleks kan man spare rigtig mange penge på at købe fx Sony i stedet for Canon selvom kameraet kan det samme.


    profilbillede
  • #2   8. sep 2016 Tror nu mit problem er kameraet ikke er godtnok, det er 3 snart 4 år gammelt og det værste ved det er at det er så langsomt til at tage billederne og det kan der vidst ikke ændres på smiley

  • #3   8. sep 2016 Jeg ville holde mig til enten Nikon eller Canon..
    og så find et der passer til dit behov.. Et Nikon D3300 eller D5300 vil være fint, og så brug lidt flere penge på et ordentligt opbjektiv..

    Jeg ville holde mig fra Sony, Fujitsu osv.. Du kan få meget mere tilbehør og et større udvalg af objektiver til Nikon og Canon.


  • #4   8. sep 2016 Okay, kan se på priserne på de to du foreslog at jeg nok skal spare lidt op for at finde penge til det smiley og kigger også somregel nikon eller canon, tror nok mit nuværende kamera er et canon bare kun med omkring 15 megapixel og ikke de store justerings muligheder smiley

  • #5   8. sep 2016 Kompaktkamera kræver bare forholdene er optimale, hells høj sol.
    Med SLR får du mange flere muligheder.
    Men kvaliteten blir osse bedre, derfor koster det osse derefter.
    Man ka godt købe noget brugt, til start.
    Mht. til at ha det med, det ka du sagtens med større udstyr.
    Jeg har 3-5 kg udstyr, som jeg gladeligt har med mig, fx på ferie.
    For jeg ved hvor skod billederne ellers blir.

    Jeg har Canon, det ka jeg anbefale, fx 100D, eller 700D.


  • #6   8. sep 2016 Jeg har købt et Canon 1200D. Et dejligt begynder/hobby kamera

  • #7   9. sep 2016 Jeg har et Olympus Stylus 1s.
    Det er et dejligt nemt kamera og ligger på omkring 4.000 med taske til (det var hvad jeg gav for mit).
    Det er et dejligt nemt kamera, forholdsvis lille og så kan det tage flere billeder i træk ved indstilling.
    Man kan fx bruge portræt indstillig, bevægelse, strand, nat ovs.
    Dejlig nemt med mange funktioner smiley
    Lige et eksempel på et billede taget med mit olympus, med lidt redigering også.
    Det eneste minus er, at man kan ikke sætte ekstra linser/objektiver (jeg er ikke så meget inde i det) på det.


    profilbillede
  • #8   9. sep 2016 Det er muligt at finde kompakt kamera der tager sindssyge gode billeder og som kan fuldt ud indstilles individuelt, men, de koster altså også derefter... smiley
    Min første kamera var et Ricoh, som stod til 3600 (jeg fik det så til 1000 pga ophørsudsalg), billederne blev ofte forvekslet med slr, men Ricoh er også creme de la creme inden for kamera (deres billige dslr ligger på den forkerte side af 20.000). smiley

    Den er dog i dag pensioneret, og jeg har nu et Nikon D3200, som jeg købte for 2999, med linse. smiley

    Så hvis du skal have et kamera der lever op til dine krav, så køb et spejlrefleks, for skal du have et kompakt kamera der kan være med, så ender du i samme prisgruppe som de billige spejlrefleks. smiley


  • #9   10. sep 2016 Okay, tak for de mange foreslag, jeg må ind og undersøge de forskellige kameraer i har nævnt og se hvad der kan blive råd til smiley

Kommentér på:
Kamera, hvilket?

Annonce