{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Hvilket kamera? {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler nogle Kamera-eksperter
Da jeg efterhånden er blevet ret glad for at tage billeder søger jeg råd til et godt kamera. Jeg har egentlig ikke de store krav til prisen, da jeg bare gerne vil have et godt kamera.
Så hvad anbefaler folk? Det skal bruges til at tage billeder af alle slags, både ridebilleder, naturbilleder og alt derimellem.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket kamera?
  • #1   18. dec 2016 Hvis der ingen krav er til prisen (det får du nok nu)
    Så vil jeg anbefale Canon.
    Et Canon 70, eller 80D.
    Objektiver er kun det bedste godt nok, så en 24-70 2.8L og en 70-200 2.8L
    Så går man overhovedet ikke galt i byen, men man blir meget fattig.
    Self findes det billigere, men ikke noget jeg vil anbefale, når før jeg har brugt dette.
    Men pengene skal ligges i objektiverne, for dem skifter man ikke ret tit.


  • #2   18. dec 2016
    Alle spejlrefleks kan tage gode billeder, det kommer bare an på om du kan finde ud af og indstille det korrekt. Samt hvis du vil kunne tage billeder af heste, er et zoom objektiv en god ting.

    Der udover, kræver gode ridehals billeder ofte et objektiv med lav blænde.


  • #3   18. dec 2016 Krikken: Det kræver høj blænde at fotografere i ridehal... Høj blænde = lavt blændetal smiley

    TS: Jeg er selv Nikon-menneske, men til hobbybrug vil jeg sige det er hips som haps om du vælger Nikon eller Canon..
    Det vigtige er, som der er nævnt, at det er objektiverne du skal bruge pengene på. Selvfølgelig betyder et godt kamera også noget i forhold til fotografering i ridehal.

    Jeg vil anbefale dig at købe et 70-200 mm. f/2,8. Og køb det originalt! Det er bare bedre kvalitet.
    Det koster selvfølgelig en hel del, så hvis du vil spare nogle penge, så er pengene også givet godt ud ved at vælge et objektiv med fast brændevidde.
    Der kan et 85 mm f/1,8 eller 105 mm. f/1,8 være et godt valg. Fordelen ved de faste er, at de laver super flotte billeder. De slører baggrunden rigtig fint!

    Men det vil være lettere at rådgive hvis du kom med en ca pris du er villig til at give.. For selvom mange siger de egentlig ikke rigtig har et max., så har mange det alligevel, da de ikke regner med et objektiv løber op i 15.000 kr. og et kamera i 10.000..

    Mit eget kamera koster i nærheden af 50.000, og det er uden objektiver..

    Så hvis pengene virkelig ikke betyder alverden, så vil jeg til hver en tid anbefale et Nikon D5 og en 70-200 mm. f/2,8. Men så løber prisen også op i 72.000,-.. Men så får du heller ikke bedre...


  • #4   18. dec 2016 Mange tak!
    Du har helt ret Sanne, regnede ikke med at det kunne løbe op i så meget... Har et maks på omkring de 20-25.000 men tænkte at det også var okay meget for et kamera smiley
    Jeg synes bare der er så meget, jeg kan slet ikke finde rundt i alle de kameraer og objekter, og jeg har ikke lyst til at bruge en masse penge på noget som ikke er ordenligt smiley


  • #5   18. dec 2016 Både gældende for Nikon og Canon er, at jo færre tal i modelnavnet, jo bedre kamera..
    hvis du vil spare lidt penge på kameraet, så kan du lede efter et brugt.. jeg ville kigge efter et Nikon D750 eller Nikon D300s
    Så er du ret godt kørende med kamera til en lidt mere overskuelig pris..
    af objektiver vil jeg vælge dette: http://www.goecker.dk/webshop/objektiver/til-nikon/nikon-af-s-vrii-70-200-mm--2-8g-ed-if-oe77.aspx

    Det er peberet men du får næsten ikke bedre allround objektiv.. objektiver vil jeg ikke købe brugt, med mindre det er hos en forhandler, da mange ikke opdager hvis deres objektiver får stød, og det går ud over kvaliteten..


Kommentér på:
Hvilket kamera?

Annonce