{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Arbejde som studerende? {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude. smiley
Jeg er på jagt efter noget arbejde, og derfor er jeg rimelig nysgerrig om hvad folk som studerende arbejder som?
Jeg har et arbejde som dyrepasser for en familie med 15 katte, 3 hunde og 4 marsvin - det er til hver gang de er ude af huset. Jeg kan psykisk IKKE holde til at arbejde i butik, derfor har jeg ikke det typiske job bag kassen i fakta eller hvad det nu er xD

Hvad laver i andre?
Underviser børn i ridning, passer hunde, eller andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde som studerende?
  • #2   14. nov 2016 Rosa, må jeg spørge hvad du får for det, og hvordan fik du det? smiley

  • #3   14. nov 2016 Jeg har gjort rent i en lægeklinik om aftenen, men det var kun 1 dag om ugen og så ca. hver 3. weekend. I sommerferien og sådan, havde jeg tit rigtigt mange vagter.
    Men har også arbejdet på plejehjem, som afløser. Det var rigtigt spændende, men man skal også være psykisk stabil, da det kræver noget. Man skal kunne klare at folk er syge, indimellem dødsyge, psykisk syge og når de dør. Men arbejdet er jo så meget andet end det. Jeg er uddannet hjælper nu smiley


  • #4   14. nov 2016 MariA; Mit problem ligger nemlig at finde noget jeg psykisk kan holde til.. smiley Det er ikke rigtig det nemmeste, når alle folks mening med et arbejde er "at sidde bag kassen i netto", når jeg er 18 år gammel. Det lyder som et rigtig spændende arbejde, men kan godt forstå at det kræver en del. Min mor er Sosu-hjælper, og jeg ved at det tager en del på hende. smiley

  • #5   14. nov 2016 Jeg arbejder i Harald Nyborg og som vikar i receptionen i en alkoholbehandling :)!

  • #6   14. nov 2016 Man skal huske at lade sit arbejde ligge, når man går hjem.
    Men måske noget rengøring?


  • #7   14. nov 2016 Jeg arbejder på cafe 8-15 timer om ugen.
    Det er virkelig udfordrende og stressende. Men også super sjovt smiley


  • #8   14. nov 2016 Jeg arbejder på et demens plejehjem.. Det er super spændende arbejde og skal starte som assistent her til januar:-)

  • #11   14. nov 2016 Jeg har flere jobs smiley Jeg er afløser på et demensplejehjem og springdommer. Derudover har jeg feriejob (sommer- + juleferie) på et sygehuslager, og så har jeg lige sagt mit job som underviser på en rideskole op smiley

  • #13   14. nov 2016 Jeg har arbejdet på rideskole smiley Stoppede dog her til sommerferien
    Fik 130kr i timen og jeg blev ringet op og bedt om at tage jobbet smiley


  • #14   14. nov 2016 Okay, må ud og undersøge. Den rideklub jeg selv rider ved, har dog desværre ikke undervisning for sådan som trækkerhold/flere hold, og min underviser er ham der står for alt undervisningen - men må ud og undersøge.

    Jeg har selv tænkt på det med at undervise i ridning eller rengøring. Men hvordan ville i gribe det an? slå det op på facebook?


  • #15   14. nov 2016 Jeg arbejder i en heste-stald, hvor jeg står for morgenfodring, fyldning af hø og vand og muge nogle bokse ud smiley Arbejder 3 gange ugentligt. Jeg får ikke decideret løn for det, men får til gengæld opstaldning og undervisning gratis på stedet smiley
    Det kan godt være lidt hårdt nogle dage, når jeg skal op og fodre og i skole bagefter, og tilbage til stalden lige efter skole, for at ordne det sidste derude. Men jeg er super glad for det smiley


  • #16   14. nov 2016 GDT - det lyder også hyggeligt, men du har jo også din egen hest stående derude, kan jeg gætte mig til? Jeg har mine stående hjemme, og det er alene arbejde nok. og desuden, så det med udmugning, det kan jeg ikke ligefrem holde til i længden. Herhjemme muger jeg én boks om dagen, og selv dét kan jeg have svært ved at holde til, selvom jeg kun har to heste. smiley

  • #17   14. nov 2016 Ja jeg har min hest derude smiley Arh ja det kan jeg også godt se. Jeg har 6 bokse der skal muges, og jeg er også ret træt når jeg er færdig. Men det er heldigvis kun i vinterperioden jeg skal ordne bokse, så arbejdet er lidt lettere i sommerperioden smiley

  • #18   14. nov 2016 Men det er ellers et lækkert job! Jeg kan desværre bare ikke holde til den daglige kamp med at muge bokse - det kan min krop desværre ikke, og skulle det lykkes mig at slæbe mig igennem det, ville jeg ikke være i stand til noget mange dage efter smiley

  • #19   14. nov 2016 Så vil det selvfølgelig også være dumt at gøre det! smiley Rigtig træls når det skal være sådan! Har selv døjet meget med en dum skulder. Den er heldigvis blevet en del bedre efter utallige besøg hos fys. Men jeg kan også godt mærke at jeg ikke skal gøre så meget mere end det jeg gør nu, før skulderen siger stop smiley

  • #20   14. nov 2016 Rengøring ved private smiley få det ud i dit netværk at du søger noget arbejde. Fortæl det til familie/venner, så sker det tit at de fortæller det videre. Sådan har jeg selv fået rengøringsarbejde tidligere. Et opslag på facebook er også en fin idé, så kan folk dele det.

  • #21   14. nov 2016 jeg arbejder på plejehjem på 4 år, ved siden af studie, det er jeg rigtig glad for! Dog vil jeg vove at påstå at hvis man ikke kan holde til at side i kassen i fakta, så kan man heller ikke holde til at arbejde sådan et sted.

    Men ja rengøring er da et godt bud, jeg kender nogle som ind i mellem har søgt folk til aftenrengøring af kontorer mm. altså et firma. Men det er da også rigtig mange private, som gerne vil have en bare nogle få timer om ugen.



  • #22   14. nov 2016 Smut, vil prøve at dele det ud i mit netværk, tak for rådet!
    Tine, det er nemlig det. Min psyke er ikke specielt stærk, og mit problem ligger i det, at have med f.eks. mange mennesker at gøre på en dag - og på et plejehjem, tror jeg at det ville smadre mig helt, desværre. Jeg er nemlig ret svær at finde arbejde til, da jeg har så mange ting at få taget hensyn til smiley


  • #23   14. nov 2016 det er i hvert fald meget svært at give til andre, hvis man ikke selv har det godt smiley smiley
    men det er vel også noget man arbejde sig hen i mod.


  • #24   14. nov 2016 Jeg arbejder i FK distribution som phoner i kvalitetsafdelingen smiley Det er et fantastisk deltids job da det er helt vildt fleksibelt og jeg har gode kolleger.

    I ny og næ arbejder jeg som receptionist og rengøring i et firma - det er når deres egen receptionist eller rengørings dame skal have fri smiley


  • #25   14. nov 2016 Jeg gør rent i et solcenter ved siden af mit studie smiley

  • #26   14. nov 2016 Jeg er tilkalder vikar i en vuggestue smiley

  • #28   15. nov 2016 Studere som Autoteknolog

    og Arbejder i en blomster butik, hvor jeg binder buketter


  • #29   15. nov 2016 Jeg gør rent i en bank ca. 2 timer pr. gang, 2 dage om ugen - og hveranden fredag. smiley

    Jeg fik det igennem min veninde. Hun gør også rent der (vi skiftes, så vi har hveranden dag). Før jeg startede der, arbejdede hun sammen med en anden veninde, som sagde op - og så spurgte min veninde rundt, om nogen kunne tænke sig det. Og så var jeg hurtig. smiley

    Før det arbejdede jeg som Interviewer ved Epinion, hvor jeg lavede tilfredshedsundersøgelser i busser. Det fandt jeg gennem et jobopslag på Jobindex. :o)

    Da jeg gik i folkeskole og i starten af gymnasiet, gik jeg med aviser og reklamer. smiley


  • #30   15. nov 2016 Super fedt med så meget inspiration! Må bare ud og lede. smiley
    Problemet ligger bare i når jeg er så hæmmet både fysisk og psykisk, så derfor er det lidt en udfordring.


  • #31   15. nov 2016 Det rengøringsjob jeg har, er meget "let". Det er rimelig fleksibelt i forhold til hvor vi kommer - bare det er efter kl. 16, hvor banken lukker. Vi får løn for 2½ time, men det tager sjældent mere end 1½-2 timer, så har man en dårlig dag, kan man sagtens tage det stille og roligt, holde pauser osv.

    Jeg forestiller mig, at det ofte er sådan, med rengøring af mindre firmaer? Man går jo for det meste for sig selv, og kan tage tingene i sit eget tempo. Så måske det var sådan noget du skal skulle kigge efter? Jeg fik det gennem min veninde, men har ofte set lignende jobs på fx Jobindex eller forskellige Facebook-grupper smiley


  • #32   15. nov 2016 Underviser ryttere børn + voksne, er ledsager for en senhjerneskadet kvinde, vikar på et bosted (også senhjerneskadede) og har tidligere severet en del (gud-ske-tak-og-lov at jeg er færdig med dét!)

    Hvis man skal bruge et godt studiejob vil jeg virkelig anbefale at blive ledsager. Det kommer selvfølgelig an på hvem man er det for, men jeg er helt vild med det. Er ked af at jeg først fik fat i sådan et så sent i min studietid - det havde været meget bedre for mig en serveringen. Og så planlægger man det selv. De fleste får tildelt 15 timer med ledsager om måneden, så det er også faste timer. Og så skal man bare hygge smiley

    Er under uddannelse til psykomotorisk terapeut (færdig til januar) smiley


  • #33   15. nov 2016 Mit rengøringsjob er præcis som CTS, jeg bliver lønnet for 4 timer, det meste af tiden tager det 2½-3 timer, det er efter lukketid så jeg går bare og trisser rundt for mig selv, det er vældigt hyggeligt smiley

    Næsten alle min jobs har jeg fået igennem venner og bekendte, så det er helt klart et godt råd at tage fat i dit netværk.


  • #35   18. nov 2016 Jeg går i 3.g på handelsgymnasiet, og ved siden af skolen arbejder jeg som tjener på et badehotel smiley
    Jeg arbejder cirka 20-35 timer om ugen, og jeg elsker det! Det er hårdt og til tider et udfordrende og ret grænseoverskridende job, men jeg elsker det! Man møder en masse mennesker, og ingen dage er ens.

    Derudover passer jeg staldens 25 heste hver 3. weekend, hvor jeg så er staldansvarlig smiley


  • #36   18. nov 2016 Cecilie - holy moly!
    Er du så også en af dem, som ikke får lavet lektier? Tænker bare en skole (som jo er et fuldtidsjob) oveni en 20-35 timers job OG 25. heste hver tredje weekend - det er skisme meget smiley Du må sørme have ben i næsen og et stort overskud! Må du da godt dele lidt ud af smiley


  • #37   18. nov 2016 F&F - hvor kringler man lige sådan et ledsagerjob? smiley

  • #38   18. nov 2016 Fünke:

    Hm ha det er egentligt et godt spørgsmål. Jeg har fået jobbet gennem mit arbejde på bostedet. Men har også set nogle søge på jobindex smiley man bliver ansat af kommunen, måske de har deres egen jobdatabase? Det ved jeg ikke helt smiley

    Men jobindex er et god sted at starte smiley ellers kan man måske ringe til bostederne og spørge om de mangler. Ved at de ude hos os har svært ved og finde ledsagere smiley


  • #39   18. nov 2016 Ah okay. Jeg ved at Aarhus kommune fx. har et ansøgningsskema hvis man vil søge som aflaster, måske det er lidt det samme smiley

  • #40   18. nov 2016 Det kunne det nemt være smiley

  • #41   18. nov 2016 Twinhors
    Haha jaaa, det handler egentligt mest af alt, om at være god til at prioritere, hvad man nu gør hvornår, samt være indstillet på, at der er andre ting man vælger fra.

    7-9-13 har jeg afleveret alle afleveringer her i 3.g (jeg har 0% i skriftligt fravær), og jeg har storset også afleveret alle afleveringer de to resterende år. Dog, må jeg også erkende at jeg sjældent når mine dag-til-dags-lektier, dog synes jeg fint at jeg kan følge med i undervisningen alligevel. Her prioriter jeg igen, og laver kun de fra-dag-til-dags-lektier der er mest relevant for mig.

    Min hest rider jeg cirka seks dage om ugen +-. Men igen, det handler konstant om prioritering, og jeg vil da også godt indrømme at jeg har en yderst stresset hverdag, og ja, det er skide hårdt.
    Hvis jeg nu f.eks. har fri fra skole kl. 15 tager jeg direkte ud og rider, og så skal jeg møde på arbejdet omkring 17-18 tiden, og så til vi lukker (23-24 tiden).

    Når jeg har stalden på rideskolen, har jeg nogle utrolig søde forældre der hjælper mig, så jeg har tid til at få lavet afleveringer osv. i weekenden - og så fordi jeg tit møder på hotellet kl. 15 i weekenden (også til luk). Men som sagt, jeg planlægger helt tiden, ret struktureret hvad jeg gør hvornår.

    Jeg har f.eks. storset heller ikke tid til at være sammen med veninder, tage i byen osv., hvilket jeg da savner en del, men når man så endelig kommer afsted, nyder man det bare endnu mere!

    Hæhæ, det var så den roman... Jeg håber, at det var svar nok ;)??


  • #42   18. nov 2016 Lyder til at du bare har mere overskud end jeg smiley mit er så også i bund xD
    Jeg arbejder ikke lige så meget, men planlægger også alle dage og ser yderst sjældent veninder/venner.
    Jeg er så "heldig" at fester og sociale aktiviteter i skolen ikke siger mig en rådden radise smiley
    Men ja, jeg har også været nogle ting igennem, som gør at jeg ikke kan overkomme ret meget af gangen, konstant er træt og ikke rigtig sover smiley

    Men tager sq hatten af for det du gør! (Y) mega fedt, når man bare kan overkomme det! smiley


  • #43   19. nov 2016 Psykisk vil jeg anbefale dig noget der har med rengøring at gøre da du tit er selv eller der er få personer på arbejde, derved skal du ikke koncentrere dig om der er mange mennesker eller om der er mennesker der kigger på dig.

    Jeg har selv været meget hæmmet psykisk, men jeg er kommet ovenpå og arbejder den dag som afløser i Skærbæk hjemmepleje og som afløser på på klosterparken som er et center for hjerneskadet. smiley


  • #44   20. nov 2016 Jeg elsker at i herinde får spurgt ind til hinanden og startet en samtale indbyrdes! Jeg synes det er så hyggeligt! smiley

    Rikke; Ja det er også det jeg arbejder på at finde ud af noget - men jeg har svært ved lige at greje det med hvordan man får et rengøringsarbejde. smiley

    Det er nemlig det med mange mennesker og meget "menneske-kontakt" der er et problem for mig. Min veninde snakker om at jeg måske har en eller anden form for angst, men det er ikke undersøgt yderligere, andet end at jeg gentagende gange er blevet kaldt "Psykisk ustabil", fordi jeg har rigtig svært ved at reagere på nogle ting, og vil egentlig helst passe mig selv.


Kommentér på:
Arbejde som studerende?

Annonce