{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Veterinærmedicin- optagelsesprøve {{forumTopicSubject}}

Hi kære brugere!
Jeg vil til at forberede mig til at søge ind på veterinærmedicin uddannelsen og for at blive optaget skal man først op til en multiple choice-test med 85 spørgsmål og så kan man være heldig at skulle til et interview senere for dernæst at finde ud af om man er kommet ind eller ej smiley Jeg vil bare spørge om der er andre herinde som har/skal opleve det samme og ved hvordan man forberede sig på begge. Jeg er nemlig meget nervøs for begge "prøver" og har ingen idé om hvordan jeg kan forberede mig bedst muligt smiley

Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veterinærmedicin- optagelsesprøve
  • #1   18. nov 2016 Jeg har ikke prøvet det.

    Men som læge havde vi dengang på lægestudiet adgang til gamle eksamen sæt.
    Print dem ud.
    Spørg en studievejleder, hvad der ca er "pensum" til denne test - og er der en håndfuld bøger, som svarer til?
    Lav opslag et relevant sted, find en læsemakker allerede til forberedelsen af dette. Brug din læsemakker til at gennemgå emner, og slut af med en multiple choice test til sidst.

    Hvis du tænker, at det er overkill, så nøjes med at afprøv dig selv imod alle gamle multiple choice tests. Lav dem, som var det en eksamen.
    Alt, som du ikke kan svare på markerer du og læser op på.


  • #2   18. nov 2016 Doktor Who man har ikke adgang til de gamle sæt smiley

    Sværhedsgraden variere fra år til år men emnerne er overordnet det samme smiley

    Jeg var til kvote 2 prøven før sommerferien, men kom ikke ind. Jeg startede efter sommerferien på husdyrvidenskab og er glad for det.

    Spørgsmålene spænder fra alt mellem "almen viden" som f.eks. hvilken af koens maver der er den første, til biologi og kemi spørgsmål. Læs op på dit biologi og kemi fra gymnasiet. Så kan det ikke gå helt galt. Jeg sluttede kemi og biologi i 2.G og jeg kunne tydeligt mærke i 3.G at dengang jeg havde begge fag ville jeg kunne have svaret på stort set alle spørgsmål. Det var lidt frustrerende.
    Det er rigtig vigtigt at huske at et rigtigt svar giver 1 point, intet svar giver 0 point og forkert svar giver -1 point. Er man i tvivl om svaret så LAD VÆRE med at svare.
    Du har 30 min til 85 spg, så vær hurtig! Spring over dem der tager tid eller du er i tvivl om.

    Det er også rigtig svært at komme igennem interviewet. Der er RIGTIG mange der søger ind på veterinærmedicin. Der er overflod af dyrlæger der gerne vil arbejde med familiedyr og heste, og nærmest også køer. Hvis man vil ind skal man nærmest knuselske grise. De andre kommer da også ind men det er ikke mange.
    Der kommer overraskende mange arbejdesløse dyrlæger ud i den anden ende.

    Jeg har lært mere om veterinærmedicin siden jeg startede på husdyrvidenskab og jo mere jeg finder ud af jo mere tilfreds er jeg på husdyrvidenskab. Jeg tror halvdelen af os på studiet originalt søgte veterinærmedicin, haha smiley

    Jeg synes ikke veterinærmedicin virker til at være som mange forestiller sig smiley


Kommentér på:
Veterinærmedicin- optagelsesprøve

Annonce