{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Staldkatte {{forumTopicSubject}}

Hvor mange af jer herinde der har egen stald har staldkatte?
Jeg har altid haft katte indenfor, men har besluttet mig at hvis vi flytter på landet her til foråret så vil jeg have et par staldkatte.
Men jer der selv har staldkatte, hvor har i fundet dem henne?
Har i fået dem fra killing eller?
Jeg havde tænkt at kigge den blå avis eller de gule sider efter killinger fra en staldkat, så de er vant til at være ude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staldkatte
  • #1   18. jan 2017 Jeg ville kigge hos internatet. De har altid mange katte, som søger nye hjem smiley

  • #2   18. jan 2017 Ja, men de fleste katte der sidder er nogen som har været vant til at være indenfor hele deres liv. Og vil ikk smide en kat som har været vant til at være inde ud i en stald. Og vil gerne have killinger

  • #3   18. jan 2017 Vi fik Walter nu i sommers. Han var oprindelig indekat(delvis) i et parcelhus kvarter hos en børnefamilie (små børn) tidligere ejer søgte efter et nyt hjem til ham da han ikke trivdes og børnene ikke var ret søde ved ham. Han var 2 1/2 år da han kom til os. Da han kom lavet vi en indhegning i stalden til ham, hvor han boede i knap 3 uger. Vi satte os ind til ham og bare var sammen med ham på hans præmisser. Vi måtte ikke røre ham andre stedet end under hagen, gjorde vi så bed han os hårdt. Nu flere måneder efter så må vi røre ham over det hele uden at han bider. Dog er det ikke altid vi må røre ham på maven. Hvis vi gør og han ikke vil have det så bider han blidt i fingrene vores. Han har blevet en rigtig dejlig kat der stortrives og gør et glimrende stykke arbejde smiley Her er vores staldkat når han krøller sig sammen på mors skød for at hygge smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #4   18. jan 2017 Jeg har 3 stk plus det løse - da vi overtog gården var jer efterladt en misse mor - hun fik killinger kort tid efter vi flyttede ind - og hun har været her lige siden og hendes killinger også

  • #5   18. jan 2017 Ville købe dem fra killing, hvor de er vant til at færdes ude. Husk at få dem neutraliseret, chippet/øremærket og vaccineret. Og kommer du til at bo meget tæt på en befærdet vej, så ville jeg genoverveje. Lad være med at få killinger på kattene, der er SÅ mange der ikke får hjem hvert år (såvel killinger som voksne), der er ingen grund til at bidrage til flere hjemløse katte..

  • #6   18. jan 2017 Vi har altid haft staldkatte
    mange af dem har vi købt af bekendte og ellers gul og Gratis og DBA
    vi har dog også haft mange som er fundet i skraldespand eller tilløbere hvor ejer aldrig er blevet fundet smiley
    alle vores katte er neutraliseret og med øremærke


  • #7   18. jan 2017 Vi har ligeledes altid haft staldkatte, nogle har dog både været inde og ude - men mine tilløbende vildkatte har altid været ude. Super hyggeligt og dejligt, de var eminente jægere. Rigtig god idé at få dem tjekket hos dyrlægen minimum 1 gang årligt, da de er modtagelige når de er ude - i forhold til andre katte.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   18. jan 2017 internater, eller andre foreniger der videre formidler katte til nye hjem smiley

    bare sørg for at katten kan indfanges, er øremærker og registreret i dansk katte register, og at den er neutraliseret.

    også sørg for at kattene ikke kan forlade jeres matrikkel, eller at i bir i nærheden af en trakkikeret vej smiley


  • #12   18. jan 2017 De bliver self vaccineret og mærket. Og det er ikk tæt på vej. Er ude på landet.

  • #13   18. jan 2017 Jeg kan se TS er fra Østjylland - der kan jeg anbefale at kontakte dyrlægen i Trige ved Århus, som formidler katte/killinger for 250 kr incl vaccination, sundhedstjek og neutralisering.

    Jeg har fået den smukkeste staldkattekilling fra hende i oktober - han er en rigtig skøn killing. Og har hos mig fået et luksusliv som inde-/udekat, hvor han elsker at jage i stalden og laden.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   18. jan 2017 anne: nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du ved om katte, og det at have kat.

    men selvom at det "bare" er staldkstte, så er der ifattelig mange ting at have med i overvejelserne smiley

    men overvej at anskaf dig en fra et internat, de har oftes også udekatte, smiley


  • #15   18. jan 2017 Amt.
    En kat er sin egen herre. Så det er altså ikk helt nemt at sige til katten at den ikk må gå udenfor matriklen. Og desuden er det på landet. Og vi får 2,5 ha jord.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   18. jan 2017 anne: det er reglerne ved kattehold smiley
    katten skal dom hunde holdes på egen matrikkel.
    hvis man mener at dette er umuligt, så må man tage sig en snak med omkring boende, om de er interesserede i at have ens katte rendende - måske smiley


  • #19   18. jan 2017 Jeg har selv haft 5 katte. Så ved udemærket godt hvad overvejelser der er ved at få kat. Men da min mand ikk vil have katte indenfor i huset. Så skal det være staldkatte. Og de fleste internater har huskatte, katte der er vant til at være indenfor. Jeg vil have killinger som er født og opvokset udenfor, de har nemmere ved at klare tilværelsen når de er vant til det.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   18. jan 2017 charlotte; nøj en skønhed!!!

  • #21   18. jan 2017 Amt.
    Som sagt så er det på landet. Langt fra altid. Og ja ved godt at der er regler. Men dem er der ingen der overholder. Prøv du og forklare alle vores naboer hvor vi bor nu at de skal holde deres katte på egen matrikel. Kommer ikk til at ske.
    Men nu var det ikk det som tråden handlede om. Det handler om hvor andre har fået deres fra!!
    Så lad vær med at belær mig om regler. Har haft katte i mange år. Ved hvad reglerne er. Hold dig venligst til tråden


  • #22   18. jan 2017 Charlotte. Vi har rimelig langt til århus. Bor i midtjylland. Er hestegalleri der ikk lige kan finde ud af det

  • #23   18. jan 2017 Kastrater og hunkatte har ikke et særlig stort territorium - vores gård har 3 tdl og vores kastrater går yderst sjælendt "hjemmefra".

    Kastrater slåes for deres eget territorie, men strejfer ikke efter damer.

    Fravælger man hunkatte, så gider de fertile hankatte i området heller ikke besøge ens gård for tit - ingen duft af dame, ogkun et par kastrater som smider fremmede katte ud - win-win.

    Vores kastrater har enkelte gange besøgt vores nabo 800 meter væk - der står foder i hans stald, og er vi på fx weekendbesøg og kattene er "smidt ud" natten over, så går de på besøg hos naboen, når de har tømt deres eget foder hjemm, og mangler lidt kæl smiley
    Det har naboen ikke noget imod - jo flere katte, jo mindre mus og rotter smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   18. jan 2017 anne: beklager da meget smiley

  • #25   18. jan 2017 AMT - ja han er superskøn smiley Og tog sin første mus som 3,5 måneder smiley
    Kom fra et staldkuld, så er af ukendt afstamning - men dyrlægen mener der er norsk skovkat i ham smiley

    Jeg har så mine katte som kombineret ude-/inde katte, og de katte jeg har købt udfra "skønhed" har alle været parcelhuskattekillinger.
    Denne skønhed, som er killing med sammen Gilbert den "norske skovkat" tog sin første mus som 5 måneders - og han går mer på jagt end Gilbert gider smiley

    Mine gamle kastrater, som også har vogtet gården/stalden godt var også parcelhuskillinger - de kom med både mus, rotter, flagermus, muldvarp, agerhøns og 2 gange med hermeliner smiley


    profilbillede
  • #26   18. jan 2017 Hov forresten jeg er også fra Midtjylland - men kørte gerne 35 km for at få en SÅ billig kattekilling med all inclusiv smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   18. jan 2017 charlotte: sikke en dejlig samling katte smiley smiley

  • #28   18. jan 2017 De to gamle misser blev 14 år - så jeg kaster mig fladt på jorden og køber katte efter udseende smiley Elsker at se på noget smukt smiley


    profilbillede
  • #29   18. jan 2017 vi har aktid fået nogle der har manglet et hjem smiley det har både været voksne og killinger
    når man har taget sine forholdsregler (neutraliseret dem, holder dem inde i stalden til de er trygge, giver dem mad og ormekure og ikke haft for mange katte på en gang) så er det hele gået super godt og nemt smiley de falder hurtigt til, og de har aktid kunne finde ud af de ikke måtte komme ind smiley vi har dog en lige nu, og ham tager jeg medind engang imellem, men han løber ikke bare selv ind smiley han elsker at ligge i vores opvarmede sadelrum


  • #31   18. jan 2017 Jeg havde tænkt at vi skulle have to killinger. Og ja de skal self neutraliseres. Især hankattene, gider ikk høre på deres syngen smiley
    Vi kommer til at have 1 km ned til en kæmpe skov. Og der er marker på alle sider. Og de katte som ikk høre til skal hunden nok jage væk.


  • #32   19. jan 2017 Vi flyttede ind hos kattene...
    De får killinger indimellem, og for at undgå indavl giver vi nogle killinger væk, og anskaffer os en ny hunkat. De, der ikke er plads til på egnen stikker hjemmefra, og sørger for, at fange gnavere hos en nabo, ligesom naboernes katte kommer forbi vores grund.

    Vi har erfaring for, at hunkattene er mest aktive mht. at fange mus, især når de passer killinger. Vi supplerer med rigeligt tørfoder.

    Hvis du vil have en staldkat er det en god idé at holde øje med annoncer på f.eks den blå avis. Hvis din hunkat får killinger, så sørg for at vænne den til at blive håndteret af mennesker, så er de lettere at få afsat smiley


  • #33   19. jan 2017 Ja jeg får også de stakkels syge og døende ungkatte, som kommer sen efterår til min gård, fordi "de er stukket af hjemmefra,og sørger for at fange gnavere hos en nabo" smiley

    Da jeg ikke vil have flere katte på gården har vi i min kommune en aftale med at man kan ringe til kattenes værn, som så kommer og "fanger" de stakkels syge magre ungkatte.
    Sidste gang jeg talte med indfangelsen fortalte hun, at hun oftest kører hen på nærmeste rasteplads og afliver disse ungkatte, fordi de er en sygdomsrisiko at tage ind på et internat, og fordi de er halvvilde og ikke egnet til bortadoption. smiley

    Men sådan kan man jo også slippe af med dyr man reelt ikke interesserer sig for smiley


  • #34   19. jan 2017 Mine forældre har egen stald og en del staldkatte smiley
    De har givet flere killinger væk. både til indendørs og udendørshjem.. Jeg ved der er mange der giver killinger væk. Du kan evt. kigge på dba eller Gul og gratis.
    Det vrimler også med katte på internaterne, så der skulle du nok kunne finde et par stykker smiley


  • #35   19. jan 2017 Charlotte m. Jeg tager mig altid af mine dyr. Uanset om det er staldkat, mus hund mm. Og nej de skal ikk have lov til at avle helt vild. Der er nok katte/ killinger i denne verden. Og hvis vi endelig får killinger, ja så beholder vi dem alle eller prøver at komme af med dem vi nu ikk synes vi har plads til. Og kan vi finde nogen på internatet ja så tager vi også gerne derfra. Men vil bare helst at de har været vant til at være ude.
    Jeg ville jo ikk have noget imod at få katten ind i huset. Men det vil manden ikk. Og det acceptere jeg. Han er ikk så meget katte menneske som jeg er. Jeg kan lide alle dyr


  • #36   19. jan 2017 Anne - tror Charlottes kommentar var til Agnes sit svar og ikke dig. smiley

    Mvh TT


  • #37   19. jan 2017 Ja det ved jeg godt. Var bare for at pointere at jeg ikk er sådan. Jeg tager kun de dyr ind som jeg ved at jeg har penge til at forsørge både med foder, dyrlæge og hvad der nu ellers høre til.

Kommentér på:
Staldkatte

Annonce