{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Wintec sadler {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg skal have kiropraktor til min hest på tirsdag, da han har svært ved at arbejde på venstre volte samt spænder utrolig meget op på den volte - på højre volte er der ingenting. Samtidig, så er min sadel begyndt at glide en anelse til højre. Jeg har lige skiftet kopfjern i min sadel, da vi prøvede at måle ham og fandt ud af, at han faktisk har gået med et for stort kopfjern.
Sadlen har altid ligger fint på ham, hvilket vi også har fået bekræftet af forskellige hestefolk.
Jeg snakkede med min dyrlæge, som også er kiropraktoren, der kommer på tirsdag, hvor hun sagde, at selvom Wintec er kendt for at ligge godt på heste, så er det ikke alle heste, som den ligger godt på.
Jeg har en wintec 2000 kombisadel, skal det lige siges. Der har aldrig været problemer med den og har fået af vide af mange, at den lå fint (tidligere kiropraktorer, dog har sadelmagere ikke kigget på den).
Omvendt, så har jeg en Wintec 500 springsadel, som ligger bedre på ham end kombisadlen, på trods af, at der er samme kopfjern i og det er samme mærke.
Begge sadler er begyndt at løfte sig bagtil og det må de vel ikke?

Mit spørgsmål er så - kan der være forskel på de to sadler, og hvordan de ligger på hesten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wintec sadler
  • #1   10. jun 2017 sagtens.. der er forskel på hvordan de ligger, alene det at det er en kombi og en spring sadel gør at der kan være forskel..

    tænker bare at hesten har ændret form måske ikke nået du kan se men det er nok til at sadlen løfter sig og nej må den ikke..


  • #2   10. jun 2017 Okay - altså nu kigger kiropraktoren selvfølgelig også på sadlerne på tirsdag, men kan der gøres noget, så de ikke løfter sig eller er den eneste løsning en ny sadel?

  • #4   10. jun 2017
    En wintec er ikke en bomløs sadel, ergo passer den ikke alle heste.

    Den tilpasser sig ikke hesten og skal tilpasses nøjagtigt som en anden bomsadel - foreskellen på Wintec og andre er at man selv kan skifte kopjernet.

    Men bommens form er stadig fx for buet eller lige, i forhold til hestens ryg eller god nok til hestens ryg.

    Mange glemmer desværre at Wintec ikke er bomløs og ikke kan ligge på alle heste - eftersom bommen, puderne bagtil, kammer mm. også skal passe - ikke bare kopjernet.


  • #5   10. jun 2017 Jeg havde en Wintec Pro med contur blokke, den lå okay på min hest. Men kunne dog godt ligge lidt bedre bagtil.

    Blev så anbefalet at købe en Wintec Isabell werth (dressur sadel) fordi at dens puder var anderledes bagtil, og kunne gi et bedre løft, og mere støtte smiley


  • #7   11. jun 2017 Caroline k - Har faktisk før fået af vide af en hestekiropraktor, at det godt kunne være mig, der var skyld i, at han blev skæv, fordi jeg før har været skæv og derfor sad skævt på ham. Kunne godt være, at jeg også lige skulle have en tur hos en kiropraktor. smiley

  • #11   12. jun 2017 Tak for alle jeres svar! Jeg har ligeledes bestilt kiropraktor til mig selv i morgen, så vi begge bliver tjekket igennem i morgen. smiley

Kommentér på:
Wintec sadler

Annonce