{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

At komme i form igen {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg her i løbet af sommeren ønsker at komme i form igen da jeg godt jan mærke at læseferien har haft en negativ virkning.
Før påskeferien var jeg i super god form og trænede op til et 10km løb i ren skovterræn. Jeg endte med at få en overbelastning i knæene og har ikke løbet siden (ved godt hvad der skyldtes denne overbelastning)
Jeg vil derfor ikke længere løbe de 10 km, men holde mig til 5-6 km maks. Jeg vil dog også supplere med mountainbikecyklinh i skoven, men er det realistisk at løbe hver anden dag også cykle hver anden dag?? Og med en fridag om ugen??
I så fald hvor mange km cykling ville i sige jeg kunne starte med??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At komme i form igen
  • #1   17. jun 2017 Det er kun dig der kan mærke hvor meget din krop kan holde til! smiley
    Hvis du er usikker på din krop, så opsøge en fys og få ham/hun med inden over forløbet smiley
    Men start stille og roligt ud og mærke efter smiley


  • #3   17. jun 2017 H R, mange tak for dte indblik.
    Jeg fik overbelastet mit ene knæ, fordi jeg er sådan et konkurrence menneske så jeg hele tiden ville slå mig selv. Så på en uge fik jeg slået mine egne rekorder 3 gange hvilket var for meget for mine knæ. Jeg har heller ikke tænkt at jeg skal op og løbe de distancer igen foreløbigt
    men jeg prøver mig frem :))


  • #5   17. jun 2017 Hvis du gerne vil i gang med at løbe skades frit så kik lige på No Meat Athelete.
    De har et eller andet tilbud kørende lige pt, hvor du for 7 kroner for adgang til ret meget materiale. Der er også en masse kom skadesforbyggelse.

    Jeg har selv en meget svær ankelskade. Begge udvendige ledbånd har lidt temmelig met overlast en dag for 4 år siden, da min røde hest lige tabte hjernen og jeg endte med at blive slæbt bagefter ham.
    Alligevel så kan jeg, hvis jeg ellers tager de rigtige forholdsregler faktisk godt dyrke en del motion. Det vil sige, at jeg ikke følger diverse træningsprogrammer, da de går alt for hurtigt frem. I stedet lytter jeg til min krop. Jeg cykler en del, fordi jeg har en elcykel og kan køre 15-18 kilometer om dagen før jeg når en grænse.

    Jeg har en fysioterapeut men jeg har også lavet en masse research selv og det er faktisk det sidste, der har givet bedst bonus.


Kommentér på:
At komme i form igen

Annonce