{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

AMT
AMT
Tilmeldt:
20. maj 2007
Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714

Overvejer i hvad i lægger op, og deler? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af et andet emne.

Men overvejer i hvad i lægger op på nettet? Her tænker jeg primært Hestegalleri.

Syntes i at nogle ting er for private til at det burde deles?

Jeg kan huske en overgang hvor mange råbte op om deres psykiske problemer, nogle skrev flere emner om deres forsøg eller overvejelser om selvmord og andre, for mig, MEGET personlige problemer.

Jeg har det selv lidt ambivalent med hvad man bør og ikke bør dele, og det gælder egentligt for hele den sociale medie-verden.

Hvor offentlige føler i jer på Hestegalleri? tager i sitet som Facebook, eller føler i at det er en mere lukket, og "privat" verden?


Er der ting som i slet ikke kan forholde jer til at folk vil dele?


Jeg har faktisk aldrig overvejet hvad jeg delte, måske fordi at det ikke har været noget med en videre betydning, eller fordi at jeg bare ikke har tænkt langt nok over mulige konsekvenser.


Hvad tænker i? Hvor går grænsen? Er der nogen grænse, fordi at det er hestegalleri?

tror i, at i via jeres oplysninger her inde, vil kunne opspores, eller er i et "hemmeligt" menneske her inde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer i hvad i lægger op, og deler?
  • #1   28. mar 2018 Ja hvis man vil kan man finde ud af hvad jeg hedder, hvor jeg bor ect - men man kan ikke bare ved en google søgning på mit navn finde mig på HG.

    Jeg overvejer dog altid hvad jeg ligger op både her og generelt på nettet, og hvad jeg svare på - for jeg er i en branche, hvor arbejdsgiver tjekker dig ud på de sociale medier iforbindelse med ansættelser, så private ting skal holdes privat er jeg meget bevidst om.

    Mvh Charlotte


  • #2   28. mar 2018 Jeg bruger samme grænse her som på andre sociale medier - det skal kunne tåle at blive vist til alle.
    Jeg har ingen problemer med at andre deler alt, det er deres valg smiley
    Selvfølgelig er det langt mere hesteorienteret her end på FB og i lukkede grupper jeg er medlem af om f.eks katte, skriver jeg gerne opslag som jeg ikke ønsker at dele på min egen væg, da jeg hellere vil dele det med nogen der forstår fascinationen. Men skulle de blive offentliggjort er det intet problem; bare kedeligt for folk smiley
    Jeg er meget privat på nettet, så er sikkert ikke repræsentativ, men spændende emne smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   28. mar 2018 charlotte: nu har jeg ikke prøvet, men vil man ikke via dit nsvn kunne finde frem til dine heste, og derved finde dig på hestegalleri? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   28. mar 2018 camilla: om man er meget privat eller ej -skidt med det. folks holdninger er interessante. smiley



  • #5   28. mar 2018 Jeg forsøger ofte at tænke "vil jeg have dette på forsiden af et sladderblad"
    Det holder mig nogenlunde i skindet men ville lyve hvis jeg sagde at der er ikke er skrevet ting hvor jeg ikke har tænkt så meget over konsekvensen. Tit når mit temperament løber af med mig.

    Desuden mærker jeg en stor forskel på hvad jeg slog op som ung og hvad jeg slår op den dag Idag.
    Da jeg var yngere havde jeg ikke samme filter for hvad jeg kunne slå op, hvilket også har resulteret i tåkrummende følelser når jeg har genlæst noget for gamle dage smiley

    Den dag Idag kunne det slet ikke falde mig ind at skrive personlige ting på nettet smiley


  • #6   28. mar 2018 Jeg krummer lige som bettemus tær over hvad jeg delte som ung. specielt meget personlige seksuelle problem stillinger. Jeg slettede min gamle hg konto i et forsøg på at komme pinligheder til livs.. Jeg tror jeg i dag er mere målrettet med mine emner. f. eks kun at slå evt psykisk problem op i en gruppe der er relateret der til. Men her på hg slår jeg lidt af hvert op. ikke noget folk ikke må vide.

    Jeg gik i dag gennem mine emner og har slettet flere af dem, og jeg ville ønske jeg kunne slette dem permanent for der er godt nok ting imellem som er for private til nettet...

    Når det er sagt har jeg generelt problemer med hvad der er passende at sige i sociale sammenhænge og specielt på nettet deler jeg nogen gange for personlig info om mig selv.

    Jeg tænker at jeg generelt kommer bag i køen af jobansøger med min diagnose og psykiske tilstand. Så på det punkt bekymrer jeg mig ikke om hvor vidt folk kender til de problem stillinger eller ej. Men de mere seksuelle ting prøver jeg at holde for mig selv.

    Hvad andre deler er op til dem. Jeg har en kæreste der er så ligeglad omkring hvem der f. eks har ser ham nøgen. smiley
    .


  • #7   28. mar 2018
    Jeg skal være den første til at række hånden op og sige at jeg har været en træls teenager der har delt alt muligt om psykiske ting på nettet i mine teenage år. Hvad gør man ikke når man er teenager, savner selskab og folk der kan li' en og finder ud af, at man kan få folk i snak og få nogle klap på skulderen ved at tale om sit hoved og det der foregår inde i det. Hvor meget jeg lige har delt på hestegalleri aner jeg faktisk ikke smiley

    Men på den anden side så er mine teenage år ikke noget jeg har et problem med skulle komme ud i den virkelige verden, da jeg i forvejen er en meget åben person der meget hellere vil snakke personligt end small talke når der er familefest. Og fx gerne snakker åbent om min farmors død og min mening om hende og hendes liv, at jeg har haft cuttet osv. - jeg er ikke så blufærdig på det punkt, hvilket nok kan skræmme nogen væk, at jeg er så barmfri.

    Også alligevel så ved jeg da godt at der er nogle ting og nogle meninger der ikke tåler dagens lys. Jeg har da ting jeg ikke deler, helt med vilje. Uanset om det har noget med heste og gøre eller noget med mig selv.

    Når det kommer til kæreste problemer, familieproblemer osv. - så kan jeg finde ting herinde på hestegalleri jeg på nuværende tidspunkt ikke vil dele, hvis jeg stod i samme situation (pinligt og kigge tilbage på ens emner - don't do it ) men som jeg gjorde den gang af forskellige årsager. Så nej, jeg synes ikke man skal dele ud om hvordan man har det med kæresten eller at man synes ens mor er et røvhul - der findes super mange anonyme fora til den slags, der findes telefonlinjer, der findes ens egne veninder og privatbeskeder osv.
    En ting er at skrive generelt som " jeg kan da godt blive irriteret på min kæreste men vi bliver enige alligevel " også uddybe det til noget mere personligt, som man burde snakke med kæresten om istedet for hestegalleri eller facebook.

    Jeg tænker nok mere over hvad jeg deler nu end den gang fordi jeg til en vis grad er en "offentlig person" på en måde - i og med jeg har en facebook side, jeg er herinde på hestegalleri, instagram osv. - og jeg ved at jeg kan møde folk i virkeligheden. Så skal jeg helst også kunne stå og kigge på dem uden og tænke " fuuuuck, det jeg skrev i sidste uge, det er da mega pinligt hvis hun har læst det! ".
    Så anonym - nej det er jeg overhovedet ikke.

    Langt de fleste folk på hestegalleri kan man finde på den ene eller anden måde. Hvis man gider. Især hvis de kommer andre steder på nettet også.


  • #8   29. mar 2018 Jeg overvejer hvad jeg ligger op på facebook og instagram, men ikke herinde. Jeg tror generelt min tilgang er meget "det her er mig, og det står jeg ved", jeg er på samme måde i den virkelige verden. Jeg har intet filter og ofte bliver folk virkelig forskrækkede når de snakker med mig, for jeg ser ikke ting som tabu og bliver ikke ubehagelig tilpas ved at snakke om ting der er svære.
    Når den første forskrækkelse har lagt sig, får jeg dog altid tilbagemeldinger om hvor fedt det er at jeg ikke bare tier stille eller gør som alle andre, men tør snakke om ting så åbent som jeg gør. Derudover er HG på dansk, jeg bor i England. Selv hvis folk skulle finde det, held og lykke med at få en ordentlig oversættelse smiley .

    Ting jeg har sagt før i tiden står jeg sagtens ved. Det er ikke nødvendigvis noget jeg føler på samme måde nu, men det var der jeg startede og så har jeg udviklet mig derfra og til den person jeg er i dag. Vi er jo alle startet et sted og heldigvis udvikler vi os jo alle i løbet af livet.

    Jeg deler generelt ikke noget på Facebook medmindre det er helt vildt vigtigt for mig - som f.eks. en af mine kollegaers blogoplæg og reflekteringer over folks (og især mænds) opførsel overfor kvinder.
    Mit navn er ret specielt, så hvis man først kender mit navn er jeg nem at finde. Jeg vil gerne arbejde indenfor professionel sport på højeste niveau, så der vil min facebook nok blive gransket noget mere end normalt. Specielt som kvinde i en mandsdomineret sport. Dog har jeg også oplevet at jeg passer meget bedre ind her, netop på grund af mit ikke-eksisterende filter.

    Jeg er dog allerede ansat hos det firma jeg gerne vil ende op med at arbejde for, så de kender mig allerede på godt og ondt. Dog vil min drømmerolle være noget mere i søgelyset end mine nuværende roller, men det tror jeg ikke betyder så meget igen i sidste ende.


  • #9   29. mar 2018 Jeg tænker helt sikkert over hvad jeg dele. Jeg deler ikke noget jeg ikke vil kunne stå ved om en uge eller 1 år eller mere.
    Især på Facebook da den side er en sladderhank af format. Næsten uanset hvor privat man gør sin profil, så vil der altid være nogen udenfor vennelisten der kan se hvad man deler.
    Jeg er dog normalt heller ikke den impulsive type, der fare hovedkulds i blækhuset. Jeg tænker over hvad jeg skriver og prøver på ikke at være uforskammet og ubehøvlet, da jeg heller ikke selv bryder mig om at andre skriver på den måde til mig


  • #10   29. mar 2018 Ja det gør jeg, og jeg har ingen problemer med at stå for det jeg siger/skriver. Dog kunne jeg ikke drømme om at skrive mange af de ting jeg skriver her, andre steder. Netop fordi jeg er forholdsvis anonym, og ingen (medmindre de er ude efter at sabotere noget smiley har interesse af at gå her ind og kigge på hvad jeg skriver, Hg er mit sociale rum, hvor jeg får tilfredsstillet mit store behov for at "tale" med andre ligesindede mennesker, på de tidspunkter der passer mig. Jeg har ikke altid tid til at køre ned til veninder da der er 15-20 minutters kørsel hver vej. Men Hg er for hånden, så kan jeg sidde her feks i kaffe pausen imellem husvask, stald arbejde o.l. Og få en masse glæde og også luft for hverdagens problemer. smiley jeg ved mange bestemt ikke er enige i mange af de ting jeg deler. Men det må være hvad det er smiley

    Mvh TT


  • #11   29. mar 2018 Jeg overvejer meget hvad jeg deler herinde og andre steder. Jeg har tidligere delt ret meget, men hvis det har været for "privat", har jeg oprettet emnerne fra en opdigtet profil uden heste eller andet på.

    Det er så afsindig let at finde frem til folk herinde fra, og man er virkelig ikke anonym selvom man måske tror det. Derfor skal der kun noget ud, som ens kommende arbejdsgiver, mand, kone, børn whatever må læse på et tidspunkt smiley


  • #13   29. mar 2018 Ja, det tænker jeg meget over. Jeg ved ikke, om jeg kan spores via mine indlæg herinde, hvis man VIRKELIG gik grundigt til værks og lagde alle oplysningerne sammen, men jeg skriver aldrig noget, som jeg ikke ville kunne stå ved i virkelighedens verden. Jeg har ikke selv hest pt., og jeg har valgt ikke at oprette mine tidligere heste herinde, da jeg først er blevet aktiv bruger inden for det sidste års tid, og hestene er long gone.

    Jeg husker også ALTID på, at det er rigtige mennesker, der sidder i den anden ende, når jeg svarer på andres indlæg. Jeg kan nogle gange godt mistænke, at andre skriver ting, som de aldrig ville sige til en anden person til deres åbne ansigt, fordi både modtager og afsender er "anonyme" herinde. Det håber jeg ihvertfald, for ellers har jeg ikke lyst til at møde de personer i den virkelige verden.


  • #14   29. mar 2018 Jeg ved bare at hvis man søger på et eller andet på google, og der tilfældigvis har været et emne om det på HG, så kommer emnet frem på google. Skriver man fx “hovbyld hest” så kommer der næsten helt sikkert et emne frem herfra omkring det, og det samme gælder med de mere personlige ting som folk jo altså også googler. Fx sygdomme osv, hvis man googler en sygdom og der er en der har skrevet om det herinde, så skal der ikke mange klik til før man ved hvem der har skrevet det smiley (især hestenettet er kendt for at have et svar til de fleste problemstillinger smiley )

    Så jeg skriver kun noget som jeg ikke ville have noget imod at blive konfronteret med face2face. Der er sikkert nogle gamle emner som jeg ikke ville have det så fedt med, men tør næsten ikke kigge haha (de skal måske lige slettes). Men nu om dage gennemtænker jeg det lidt bedre smiley

    Dengang var man nok heller ikke lige så meget klar over hvor offentligt alt på nettet egentlig er.


  • #16   29. mar 2018 Her er det lige som jeg heller ikke render rundt i Esbjerg storgade og råber om mine problemer smiley
    VH Annette


  • #17   29. mar 2018 Jeg lægger ikke noget op jeg ikke ville bryde mig om at læse om 20 år, jeg deler heller ikke noget jeg ikke selv kan så indenfor. Jeg prøver så vidt muligt at skille tingene af, med hensyn til sociale medier og mit privat liv.
    Jeg ville aldrig dele eller skrive om private ting på de sociale medier og derfor har det været bevist valgt at have hele mit navn på alle de sociale medier og forummer jeg begår mig i fordi jeg intet har at skjule i form af private ting og desuden kommer der kun min profil herinde frem når jeg søger på mit navn. smiley


  • #18   29. mar 2018 Jeg tænker over ALT hvad jeg lægger op, billeder, videoer, tekst osv.
    Har mange ting som jeg ikke deler ud, som faktisk ikke synes er nødvendigt, da en masse ting kan misforståes over nettet.
    Dog er jeg heller ikke en som kun ligger de "gode" videoer op, hvor hesten bare går som den skal eller deler ud af kun de gode ting på mine sider.
    Alligevel er der en masse som ikke bliver lagt på nettet som jeg selv mener er privat smiley


  • #19   29. mar 2018 Ja, jeg tænker over hvad jeg smider op, hvordan jeg fremstår og hvem der kan læse det. smiley

    Folk må for min skyld være så åbne de har lyst til, jeg er det bare ikke, af mange årsager.


Kommentér på:
Overvejer i hvad i lægger op, og deler?

Annonce