{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Udlån. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg står og overvejer at udlåne min hest i stedet for at sælge. Dog er jeg alligevel i tvivl.

Mine tanker går på
Hvad hvis den brækker et ben og skal aflives, så står man uden hest og penge.

Hvad skriver man i en kontrakt osv.

Planen er hun skal sælges men det kan jo desværre tage lang tid med at finde den rigtige køber og da jeg skal studere til sommer er tiden og økonomien ikke til hest.

Hvad tænker i. smiley

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån.
  • #1   31. mar 2018 Jeg har ingen personlig erfaring med udlån men du kan flette alt ind i en kontrakt og vil også råde dig til at få ALT med i en kontrakt. smiley
    Det meget forskelligt om du som ejer står for udgifterne til dyrlæge, smed og forsikring. Det er sådan set op til en selv som ejer, hvad du vil betale...mens din hest er lånt ud.
    Har du sygeforsikring og livsforsikring ? Hvis ja, så kan man dele den udgift som det måtte koste med dyrlægebehandling. Eller du som ejer stod for udgiften selv... som jeg siger, man kan selv udforme sin kontrakt hvad det angår udlån.
    brug tiden på, hvad er fair og hvem betaler de diverse udgifter som:
    Dyrlæge
    Smed
    Tandlæge
    Opstaldning
    Stævner
    Undervisning
    Udstyr
    Foder, diverse fordertilskud og hø/wrap.
    Forsikringer
    Mm.

    Deler i udgiften, betaler du det hele eller gør låner det, eller er der nogen ting som du vil betale og så resten betaler låner smiley


  • #2   31. mar 2018 Der er ikke forsikring på hesten og tænker egenligt grunden til udlån var netop for at "slippe" for udgifterne.

  • #3   31. mar 2018 det en chance at tag, om hesten bliver skadet ved et udlån og du taber pengene, men det vil være det samme som hesten vil blive skadet i din varetægt og du taber pengene så at sige.
    Et udlån kan også være på et henblik på at sælge hesten til udlåner som måske vil vise sig at være den helt rette og få skrevet ind i kontrakten, hvad prisen så vil være for køb af hesten og hvordan købet foregår. Her tænker jeg om det er at betale hele beløbet på én gang eller rater på forefaldende datoer.
    Overholdes datoer ik, så annulleres købet og hesten bliver hentet og de resterende penge køber har måske betalt for hesten- bliver tilbagebetalt til låner.
    Udlever ik hestens pas (skriv det ind i din kontrakt) , før det sidste beløb er betalt- et godt råd.
    Der kommer sikkert flere HG brugere på her i tråden som kan give dig flere ideer at overveje at få flettet ind i din kontrakt smiley


  • #4   31. mar 2018 Ja det er rigtigt.. hmm jeg forsætte mine overvejelser og evt snakke med dem som kunne være interesseret smiley

  • #5   31. mar 2018 En sidste ting - husk at få flettet med ind i din kontrakt, hvilket udstyr "låner" låner med og hvem betaler for, hvis udstyret bliver væk eller skadet. Og køber "låner" dit udstyr med og i så fald til hvilken pris smiley
    Men din indbos forsikring burde betale hvis det bliver bortkommet( der kan jo ske tyveri det sted hvor låner har din hest opstaldet) men så at "låner" måske betaler din selvrisiko eller i deler udgiften?
    Der er nogen ting at tænke over smiley


  • #6   31. mar 2018 Det rigtig tak for svar. smiley

  • #7   31. mar 2018 Så lidt smiley det er nok ik så svært at få det kriflet det ned eller se andres kontrakter måske. Men tænk over, hvad hvis, hvad så smiley det rart at ha det hele på det rene i kontrakten smiley

  • #9   1. apr 2018 Jeg har lånehest nu, og det vigtigste er helt klart dialog, og hvem der betaler hvad. Det er vigtigt.
    Ellers så er jeg utrolig glad for at kunne låne en hest, da jeg ikke har råd til at gå ud og købe min egen, hvor jeg som låner, kan have min egen hest, dog uden de store regninger smiley


  • #10   1. apr 2018 Den hellige: Passet SKAL følge hesten og dermed også udleveres ved udlån. Det er bare ejercertifikatet ejer skal beholde til hesten er betalt ud.


    TS: Skriv alt tænkeligt og utænkeligt ind i kontrakten. Hvem har ansvaret osv.


  • #11   1. apr 2018 Sanne- det rigtigt, Sorry det er ejercerfitikatet man skal beholde smiley tak smiley

  • #12   1. apr 2018 Er det smukke Shadow du skal af med?
    Hende er jeg totalt forelsket i.


  • #13   1. apr 2018 Ja det er det desværre smiley

  • #14   1. apr 2018 Hun er også skøn og helt fantastisk sød

  • #15   2. apr 2018 En ting der er vigtig er at hesten som min. er livsforsikret, jeg vil også anbefale uanvendelighed og sygedækning. Da min var lånt ud holdte jeg udgift til livsforsikring, alt andet betalte låner. (Han var ikke uanvendelighedsforsikret)
    Men Ja, skriv alt i kontrakt, både hvilket udstyr der er med og hvilken stand det er I, aftal om ødelagt/bortkommet udstyr erstattes med nyt eller om et beløb betales.
    Tænk alt igennem og sørg for at have en god dialog med låner og hold en tæt kontakt!
    Jeg har desværre ikke de bedste oplevelser med udlån, men kender mange hvor det er gået godt.
    Held og lykke! smiley


  • #16   2. apr 2018 Hvor er det trist... Jeg står desværre midt i en skilsmisse ellers havde jeg smidt dig en pb med "ansøgning" på lån af hende smiley

  • #17   2. apr 2018 Ja meget. smiley øv det kunne sagtes ha været en mulighed smiley

  • #18   2. apr 2018 Tak for jeres svar allesammen smiley

    Selvom jeg ikke lige svare på dem, er de læst og overvejet smiley


  • #19   2. apr 2018 Jeg bor på midtfyn så du ville ha rig mulighed for at besøge hende smiley
    Men det er mere økonomien jeg ikke ved hvordan kommer til at se ud lige pt. så at sætte sig på alle udgifter på en hest er lige vovet nok ;-(
    Skulle det heldige ske og du besluttede dig for part så sig endelig til smiley


  • #20   2. apr 2018 Det var bestemt en mulighed.

    Part er faktisk overvejet men vi bor jo på Langeland så ved ikke om det er lige langt nok væk smiley


  • #21   2. apr 2018 Virkelig? Ville være så fedt.
    Hvor henne på Langeland?


  • #22   2. apr 2018 I Tullebølle smiley kan du ikke skrive sms på 42321283 så kan vi da lige ta den der smiley

  • #23   2. apr 2018 Det kan du tro smiley Er lige hoppet under dynen ved siden af mine 2 sovende børn så skriver lige i morgen smiley

Kommentér på:
Udlån.

Annonce