{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

ENGELSK EKSAMEN {{forumTopicSubject}}

Hej venner og veninder
Jeg skal meget snart op i eksamen i engelsk og kunne godt bruge lidt inspiration til underemner. Jeg har endnu ikke sporet mig ind på et overemne, så bare fyr nogle ideer på alle emner. Vores fire overemner er:

At risk
Southafrica and apartheid
Crime and violence
Teenagelife ups and downs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ENGELSK EKSAMEN
  • #1   10. apr 2018 Ifht. South Africa og Apartheid, kunne du kigge på hvordan tiden efter ophævelsen var? Fx. så ligger der en film om komikeren Trevor Noah som er født under Apartheiden og som skal lave et show i Johannesburg og samtidig fortæller historien om opvæksten i en mixed family.

    Du kunne også gribe fast i selve samfundsstrukturen under Apartheiden, hvordan var de segregeret i hvide, sorte og farvede. Hvordan segregeringen påvirkede leveforholdene; penge, bosteder osv.


  • dr. H
    dr. H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Svar: 3
    #2   10. apr 2018 det er meget nemmere at arbejde med noget som interesserer en selv, fx heste. hvis nu man har været i usa eller England og har set eller oplevet noget spændene så kunne man også skrive om det, og historien bag og så videre. det er vigtigt at finde en balance mellem et bredt emne og et emne som er for tyndt. valget i USA er meget interessant, man kan fortælle om valgets opbygning og kandidater og hvordan at fordelingen af mandater foregår osv...

  • #3   10. apr 2018 Mht. crime and violence, så er det jo oplagt at se på school shootings i USA. Det er der MEGET kød på lige nu - massevis af artikler er skrevet om både årsager, konsekvenser og potentielle løsninger.

    Teenage life kunne fx handle om sociale medier - fordele og ulemper. Også her kan du finde nogle ekstreme tilfælde i USA med selvmord, osv. Eller gøre den mere specifik og se på udsatte unges sårbarhed i forhold til religiøs radikalisering over sociale medier (islam). Så har du også At risk inde over.

    South Africa - her vil jeg også sige, tjek Trevor Noah. Han har også skrevet en bog, Born a crime, som både er spændende, underholdende og informativ.


Kommentér på:
ENGELSK EKSAMEN

Annonce