{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Råd: valg af mobiltelefoner {{forumTopicSubject}}

Hvad har I af gode råd/ideer til ny mobiltelefon??

De sidste par telefoner har været Samsung Galaxy. 
Den nuværende er en Samsung galaxy S6. 
Den fungerer egentlig stadig. 
Men coveret er hærget, det sidste sæt panserglas er røget. Selve telefonen er også moderat hærget at se på. 
Butikkerne har ikke længere udstyr til min telefon - selv trendyphone.com har aftagende udbud. 

Tiden nærmer sig...
Jeg vil gerne have noget, der er rimelig hårdført. 
Gerne Samsung eller lignende ift brugerflade. 
Skærm bare lidt over 5 tommer. En stor skærm er dejlig at se på, noget møg at betjene med en hånd og pokkers møg at mase ned i en lomme. 
Telefonen taler jeg i, sender lidt sms, overspringshandling på nettet, Facebook, læser mail, tjekker kalender. 

Rimelig hårdfør betyder, at skal kunne tåle at bo med en vinterbadende hundetosse, aktiv rytter,ny-jæger og skal kunne tåle at følge med mig i mit liv.... Og falde ud af den kittellomme, hvor den bor i sammen med refleks hammeren...

De der fancy billeder de reklamerer med. Jeg er ligeglad, jeg er alligevel middelmådig til at tage billeder... 
Fancy emoji.. Who cares??
Det skal være mit multitool! Et godt redskab! smiley

Jeg tænker enten Samsung xcover 4. God størrelse. Hårdfør. Umulig at få de dankort-covers jeg vil have, og jeg er bange for at panserglas og andet tilbehør relativt hurtigt går ud af produktion for så relativ sjælden en model?
Jeg kan også tage det store flagskib. Samsung galaxy s9. Bør være fremtidssikret. Er mindst lige så holdbar som min nuværende tlf - og den tabes dagligt ud af kittellommer, har næsten været bagt ind i en kage, kan kastes med, mv. Gad vide, om det er holdbar nok?? Bare der er cover på og panserglas... 

Andre ideer? 
Andre råd??
Kom frisk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd: valg af mobiltelefoner
  • #1   5. jun 2018 Hmm godt spørgsmål, jeg har kun iPhone, den er med overalt, men den er ikke hårdførende - den skal have panserglas på - min er tabt flere gange, nem at betjene, er med på arbejde (arbejdstlf) men jeg kan kun med iPhone

  • #2   5. jun 2018 ... Jeg kan ikke med Iphone...
    Som i "de aktiverer en trang til at smide ting ud i vinduet i irritation"....


  • #4   5. jun 2018 Jeg har en Samsung Galaxy S7, men den er nok også ved at være gammel.
    Den har både panserglas og cover på, men er alligevel imponerende modstandsdygtig. Jeg har 5 gange tabt den i toilettet (baglommer er pokker til opfindelse), og den lever på mærkværdig vis endnu.. smiley


  • #6   5. jun 2018 Du kunne overveje en CAT telefon.. de kører også Android.
    Du får dem ikke mere hårdfør..


  • #7   5. jun 2018 Jeg har Samsung S7 ,Den har ikk været i cover og bære derfor præg af dette , men den virker og er god .
    Jeg har så fået en ny Huawei som jeg har været længe om tage i brug da jeg ikk mente det var nødvendigt...
    De har samme styresystem og lige lette betjene


  • #8   5. jun 2018 Jeg sidder og griner.
    Nogle af jeres fortællinger er ret skønne.

    Oldschool uden adgang til at slå ting op osv vil give mig funktionstab.
    Iphone går i stykker. Jeg arbejder på 6 sal, ganske vist midt i bygningen, ellers røg min labtop også når sygehus IT virker elendigt.

    Hm.
    Men jeg lytter


  • #10   5. jun 2018 CAT er ret hårdføre!

  • Malene J
    Malene J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
    #11   5. jun 2018 Har du evt kikket hos mytrendyphone.dk? - Dem har jeg selv brugt til min galaxy s4, som jeg stadig har. jeg har haft købt 2 cover på de, 5 år må det være, som jeg har haft min mobil i. Det andet cover er stadig på og fungere upåklageligt. smiley - Min mobil er stort set ikke ridset, trods den er tabt maaange gange smiley

  • #12   5. jun 2018 Jeg er ligesom Dr Who vild med jeres historier og sidder og griner smiley jeg takker for anbefalingerne af CAT det bliver bestemt min mand sin næste tlf (hvis jeg skal have noget at sige) smiley

    Mvh TT


  • #13   5. jun 2018 Jeg har haft Samsung siden de kom med Galaxy s3, nu har jeg s8. Det er uden tvivl de mobiler der har kunne holde til mest af dem jeg har haft. Jeg er landmand så det er ikke altid nemt at være mobil her, jeg har tabt dem utallige gange på både beton og asfalt, det er endnu ikke lykkedes mig at smadre hverken skærm eller resten af mobilen.

  • #14   5. jun 2018 Kan Anbefale en CAT, min kæreste har sådan en, og den holder til, som i virkelig alt.

    Har en S8, den væreste mobil jeg nogensinde har haft, inden 6 måneder røg skærmen, samt bagpp er den også helt smadret.

    Har ellers aldrig haft en mobil med ødelagt skærm eller noget før.
    Den melder om div fejl temmelig tit, så efter 1 år har jeg nu bestilt den nye A6 i stedet.


  • #15   5. jun 2018 Min mand har smadret sin Samsung for et par uger siden smiley

    Mvh TT


  • #16   5. jun 2018 Jeg ELSKER min CAT S40. Den kan umiddelbart alt du beskriver og kører med android. Har levet et år med mig nu og jeg har ikke smadret den. De fleste andre er døde op under et halvt år. Vandtæt, stødtæt og støvtæt og så har den ret godt batteri smiley

    Min mand er hoppet på storebror versionen, den har en lidt større skærm og meget bedre "indhold" i forhold til kamera, hastighed og plads på telefonen


  • #17   5. jun 2018 OnePlus T5 er uden tvivl min farvorit. Den er forholdsvis ny på market, nem at navigere rundt med, stor skærm, hurtig og billig (ca. 4000 kr) Den kan tåle meget, både vand og fald. Denne mobil køre på Android.

  • #18   5. jun 2018 Hmm, jeg har en Huawei p 9 lite. Den er købt for godt 1000,- mener jeg det var, (den har vist et par år på bagen) og man kan godt mærke det på hastigheden af den nu. Men, den har godt nok været udsat for meget... Har tabt den et utal af gange, har den altid med på badeværelset, når jeg er i bad, til trods for at det er meget lille og meget fugtigt rum mv, og den er hverken flækket i skærmet eller fejler noget på anden måde! Batteriet er også stadig rimeligt, hvis ikke jeg spiller meget krævende spil..

  • #19   5. jun 2018 Efter min Galaxy s4 mini i december blev sparket ihjel af en hest, min galaxy A3 led druknedøden for tre uger siden, min galaxy j5 flækkede på midten i fredags, og min lånte Iphone 4 gik i sort i lørdags, render jeg pt rundt med en gammel HTC legend.
    Da jeg i søndags kiggede på min elektronikkirkegård, tog jeg en beslutning, så jeg har nu købt netop en xcover 4, da jeg er rigtig glad for Samsungs brugerflade og system - den kommer forhåbentlig i morgen med posten, så jeg kan give en anmeldelse engang i ugen smiley Den kostede kun 1445 kr fra ny - det kan jeg leve med.

    Og jeg er meget ligesom dig: Må ikke være for stor, magter ikke Iphone og skal som det måske kan læses være temmelig hårdfør!


  • Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #20   6. jun 2018 Der er en model der hedder Samsung active. De sælges online i DK men skulle være virkelig gode ??

  • #21   7. jun 2018 Jeg har søgt på Samsung active, men så vidt jeg kan se er de beregnet til det amerikanske marked og føres ikke i dk

  • #22   10. jun 2018 Nu har jeg fået min xcover hjem - og hold da magle den er stor! I hvert fald i forhold til de telefoner jeg er vant til og den har svært ved at være i mine ridebukselommer.
    Dog virker den foreløbig vældig solid - den ruflede bagside gør at jeg 7-9-13 ikke har tabt den mere end 2 gange siden jeg fik den i onsdags. Og der er foreløbig ikke en ridse i skærmen, selvom den bor i lomme med mine nøgler osv.
    Selvom skærmen er sjaskvåd, kan jeg betjene telefonen uden skærmen hopper rundt, som den gjorde på mine andre telefoner.

    Jeg har valgt at acceptere størrelsen, og købt et mavebælte på ebay til ca en 10'er, som den så bor i, istedet for i min lomme. For jeg er virkelig træt af at skifte telefon hele tiden..


  • #23   11. jun 2018 Jeg kan andbefale Oneplus telefoner.. det er det mærke jeg har været mest glad for af alle telefoner jeg har haft gennem livet (har haft flere mærker), det er Android, har tabt den 1 gang hvor skærmen vente mod gulvet og der skete ingenting, har bare et bagcover på den og ingen panserglas.
    Dog er panserglas god uanset hvilken telefon efter min mening bare for at være mere sikker.. om den er vandtæt kan man læse sig frem.. den jeg har er Oneplus 5t og kan ikke huske om den er vandtæt.. men de er pænt billige i forhold til mange andre af de store mærker telefoner.
    Har været stor samsung bruger før min oneplus, har kun havft min oneplus i 2-3 måneder. smiley


Kommentér på:
Råd: valg af mobiltelefoner

Annonce