{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

God bog? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har nu fået sommerferie og savner en god bog at læse.. Jeg har læst mange fantasy bøger og det må gerne være noget i den stil (men hvis du kender noget andet godt, så skriv endelig alligevel)

Har læst fantasy i stil med: Shadow falls, de udødelige, hush hush osv..

Læser helst på dansk, men ellers giv det et skud smiley

Mvh Oline.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God bog?
  • #1   8. jul 2018 Når du er glad for fantasy vil jeg anbefale Heksenat-triologien. Den synes jeg var ganske udemærket. Det samme gælder sådan set "True Blood"-serien.
    Da jeg var på din alder var jeg desuden ret glad for "Den grønne mil", "Søskendekærlighed" og "Sofies verden", det er dog ikke fantasy. Hvis ikke du har læst "Twilight" er det selvfølgelig også en mulighed. Jeg kværnede bøger helt uhæmmet, da jeg var på din alder - jeg har altid ELSKET at læse. Men jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om flere titler, som jeg var glad for.

    Lige nu er jeg glad for Napoli-romanerne, "Gud taler ud", "Den hundredårige, der kravlede ud af vinduet og forsvandt" og "Stillidsen". Men det er lidt svært for mig at vurdere, om de måske er til et ældre publikum. Du kan jo læse lidt om dem, hvis det er. Måske kunne både Napoli-romanerne og "Stillidsen" være noget for dig. smiley

    Derudover vil jeg lige tilføje, at mange bibliotekarer faktisk er ganske gode til at komme med anbefalinger, hvis du fortæller, hvad du kan lide. smiley


  • #2   8. jul 2018 Jeg er lige nu i gang med en fantasy der hedder Baronessen. Den synes jeg er temmelig god :).
    Ellers er der også sådan noget som Eragon, Percy Jackson etc :).


  • #3   8. jul 2018 Hvis du er til krimi kan jeg anbefale Sara blædels krimier. Meget realistiske og spændende smiley

  • #4   8. jul 2018 Lyder som nogle gode forslag allesammen.
    Mette - jeg har allerede læst både true blood og twilight men vil lige se på de andre smiley


  • #5   8. jul 2018 Tigers curse af Colleen Houck
    Warriors af Erin Hunter
    Alpha af Aileen Erin
    Alora af Megan Linski

    Kan allesammen findes på Amazon(kindle), dog på engelsk. Med nogle af dem kan du dog være heldig at finde dem på dansk via feks bibliotek.dk smiley


  • #6   8. jul 2018 Jeg kan anbefale Cassandra Clare's Dødens Instrumenter (6 bøger) og Djævelske Mekanismer (3 bøger). De er skrevet i samme univers, hvor den ene foregår i nutiden og den anden i slutningen af 1800-tallet. Begge har genren fantasy.
    Det er to bogserier som jeg i hvert fald har nydt somre med smiley

    Jeg kan også anbefale Sabaa Tahir's bøger "Det ulmende oprør" (2 bøger, en mere udgives en gang i efteråret 2018) Også fantasy. smiley



  • #7   8. jul 2018 Jeg vil helt klart anbefale Skammerens Datter serien, og Katriona serien, begge er danske fantasy.
    Og som heste elsker har jeg elsket at læse Det Store Spring, originalt på engelsk men jeg læste den på dansk. Men den er ikke fantasy


  • #8   8. jul 2018 Her kommer da et par bud:

    Døden i dine øjne (serie) af Rachel Ward
    Nattens cirkus af Erin Morgenstern
    Slettet (og de resterende to bøger i serien) af Teri Terry (godt nok sci-fi)
    Nattens hus serien af P.C. Cast og Kristin Cast
    Hunger games serien af Suzanne Collins (altid værd at give et skud, hvis du ikke har læst dem)

    Skulle du have lyst til at bevæge dig ud af fantasy-genren, så ville jeg anbefale mere eller mindre alt af John Green, flere bøger af Lauren Oliver (Før jeg falder, Delirium serien), samt The perks of being a wallflower af Stephen Chbosky (kan ikke lige huske den danske titel). Der er formentlig flere, men det er dem som jeg lige kan komme i tanke om nu smiley


  • #9   8. jul 2018 Der er også Uglies af Scott Westerfield.. Virkelig god serie!

  • #10   8. jul 2018 Jeg kan kun anbefale serien The Hollows smiley

  • #11   8. jul 2018 Harry potter og jordensbørn.
    Begge to fantastiske serier.


  • #12   8. jul 2018 Miss peregrines home for peculiar children by ransom riggs

  • #14   9. jul 2018 Mortal instruments smiley

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26
    #15   9. jul 2018 jeg har været meget glad for skyggens lærling af John Flanagan.
    ellers kan jeg kun varmt anbefale "skønne ondskab" som ganske vidst ikke er fantasy, men den overraskede mig virkelig positivt.



  • #16   10. jul 2018 Jeg har nydt meget at læse fantasybøger som f.eks
    "Løvindens sang" af Tamora Pierce,
    "Ildenglen", og resten af serien om Ønskekræmmerens datter af Laini Taylor,
    "Dæmondræberen" af Louise Haiberg,
    "Englen", en serie af T. Sniegotski,
    "Humaran"-trilogien af Sasha Christensen,
    "Det blå dyb", i serien Vandflammernes Saga af Jennifer Donelly,
    "Half Bad" af Sally Green,
    "Ravnenes Hvisken" af Malene Sølvsten,
    "Nightshade" af Andrea Cremer,
    "Shiver"-serien af Maggie Stiefvater,
    "Neverwhere" af Neil Gaiman,
    "Good Omens" af Neil Gaiman og Terry Pratchett (Good Omens findes vidst kun på engelsk, men er helt klart værd at læse.)
    "Vi andre bor her bare" af Patrick Ness.

    En genre, som jeg har fundet mindst ligeså interessant som fantasy er sci-fi, heriblandt følgende:
    "Divergent" af Veronica Roth,
    "The Maze Runner" af James Dashner,
    "Celle 7" af Kerry Drewery.

    Af andre bøger i forskellige genrer er min favorit til enhver tid Hans Sherfigs Klassiker, "Det forsømte forår", også selvom den kan virke noget "gammel".

    Derudover er historiske romaner også meget gode.

    Det blev et meget længere indlæg end jeg havde regnet med, det må du unskylde smiley


  • #17   20. jul 2018 Vi har jo nogenlunde samme genre. Så her kommer nogle af mine favoritter:

    Arven af Christopher Paolini - 4 bøger, kan findes både på dansk og engelsk. Første bog hedder Eragon.

    Olympens Helte af Rick Riordan. 5 bøger - både dansk og engelsk.

    Kane Arkiverne af Rick Riordan. 3 bøger, både dansk og engelsk. Første bog hedder Den Røde Pyramide.

    Magnus Chase af Rick Riordan. Første bog hedder Magnus Chase og Sommersværdet (mener jeg).

    Ravnenes Hvisken er jeg helt vild med lige i øjeblikket.

    Men ellers sådan noget som Dear John har jeg været glad for!

    Sig til hvis du vil låne lidt læsestof:)


  • #18   20. jul 2018 Jeg anbefaler til min sidste dag The Hollows-serien smiley

  • #19   21. jul 2018 Jeg kan også anbefale serien "Rød Dronning" af Victoria Aveyard. smiley


Kommentér på:
God bog?

Annonce