{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

opstaldning? hvad er fair pris {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har fået tilbudt en løsdrift plads her inklusiv wrap/hø og strøelse til løsdrift skur.
Der er ikke ridebane eller noget fancy på stedet og turmulighederne er lidt sløvt.
Der er en gård 1 km væk, hvor man kan leje ridehus- og bane for 400+ pr måned

Stedet ligger midt/vest sjælland
Hesten er 185 i stg, men sporty og spiser småt

Hvad ville i ca give for opstaldning? smiley


tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstaldning? hvad er fair pris
  • #1   19. okt 2022 lidt svært ummedbart at give et skøn på, da piserne variere MEGET alt efter stedets placering. Er det tæt på en stor (ish) by er prisen betydeligt højere end hvis det ligger væk fra byer og offentlig transport.. men det lyder til at være et biligt sted, så omkring de 800kr måneden?
    kig evt på hvad andre i området tager for det. det kan give et bedre skøn om prislejet


  • #2   19. okt 2022 Tjek først hvad forbruget er. Grovfoder, strøm, vand og vedligehold. Derfra må du vurdere hvad du vil have i leje for at at have en hest stående.

    Jeg tager 1300 på Vestfyn og har en luksus ridebane. Man hjælper med at fodre og give hø. Kunne næsten ikke gøre det billigere og det er kun fordi vi laver egen wrap. Får vel 200 i "løn" ud over forbruget. Opstalder køber og blander selv foder.


  • #3   19. okt 2022 det ligger tæt på en lidt større by, men ikke noget der kan måle sig med Roskilde, Odense osv.

    Der er desværre ikke der minder om i nærheden. De store gårde med fuldpas, ridehal mm koster godt 2.600 år måned


  • #4   19. okt 2022 angående offentlig transport, så er der ikke meget godt at komme efter

  • #5   19. okt 2022 Ærligt så må ejer af løsdriften sætte prisen, hvis ikke man vil betale hvad han/hun forlanger så må man et andet sted hen,

    Priserne er præget af flere forskellige ting
    Grovfoder pris
    Strøelse pris
    med/uden foder? i så fald med så koster det også
    Hvem giver strø, grovfoder og krybefoder?
    Hvem blander og gør det hele klart ?
    Hvem står for at muge ?
    Hvem har udgifter på vand, strøm og vedligehold af hegn og diverse ?

    Hvis alle opgaver udføres af staldejer så vil jeg klart forvente at tage en højere pris da ingen vil arbejde gratis, det ville man heller ikke selv.

    Udover de overstående punkter er der jo alt det her med ride muligheder på stedet, ridebane/ridehus?
    skov/natur?
    store/små veje?

    Alle ridemuligheder med lån af ridehal/bane hos andre hvor man skal betale for den slags har ifølge mig ingen indvirkning på den pris det koster at have hesten på stedet.

    Desuden har det i min verden heller ingen betydning hvordan det er at komme derud, har du mulighed for at køre selv, fedt, har du brug for offentlig transport, ja så må du jo selv sørge for den slags, dette er ikke noget der for prisen hverken op eller ned hvis man spørger mig.

    Jeg havde en hest i løsdrift i egen stald tidligere på året 1000,- pr. mdr. dette er vel og mærket for fold, skur, strø, grovfoder og forbrug af vand/strøm. jeg tilså hesten en gang om dagen og intet mere, altså var hesten overladt til sig selv. så nok virker 1000,- billigt, men det er også uden jeg har hverken arbejde i at passe hesten, eller udgifter på foder andet en grovfoderet. som blev tildelt en hel balle ad gangen og jeg derfor ikke dagligt skulle ud med portioner.

    Så nemhed for mig = billigere for hesten der stod i løsdriften.

    Jeg holder til i Jylland


  • #6   19. okt 2022 Jeg står i samme situation, skal finde en fair pris på løsdrift, med ca. samme forhold som du beskriver. Dog vil opstaldere skulle have 2 staldvagter om ugen, hvor man fodrer, tjekker vand, fjerner klatter. Dette bl.a. fordi jeg ikke vil risikere at få opstaldere ind som bare parkerer sin hest og måske kommer en gang i måneden med Foder.

    Det jeg vil kigge på er, hvad koster strøelse, Hø, div. andre udgifter. (her bliver der halm med dybstrøelse og der lejes en maskine til at tømme løsdriften én gang årligt, det skal også regnes med i prisen)
    Så er der vand og strøm som er lidt sværere at beregne, så det bliver et skøn.
    ud over at alle udgifter skal være dækket vil jeg gerne have en lille smule til huslejen, ja jeg bor her og har selv hest, men flere heste= mere slid både på stald, redskaber og ikke mindst græs/fold.
    Jeg bor tæt på Århus, men her går ikke bus.
    nærmeste bus er 2 km på stor trafikeret vej eller 3 km på lille vej.

    Jeg tænker at det kommer til at ligge et sted mellem 1000 og 1200 kr pr måned også afhængigt om det skal være incl. Foder eller ej.

    Alternativt kan man tage en pris og så betales alt forbrug ved siden af.
    det har jeg endnu ikke selv fundet ud af endnu.


  • #7   19. okt 2022 2600kr fuldpas med gode faciliteter er ret billigt. Priserne på strøelse og foder er steget (som alle ved) så det kan da være at det ikke kan lade sig gøre mere, men 800 - 1000kr lyder ret sædvanligt... men hvis det ikke er dit eget sted så burde ejerne vel selv vide hvad de tager for det? smiley

    her på møn hvor jeg har hest kostede fuldpas på rideskole 1600kr for nogle år tilbage da vi fik hest. hvordan det kunne løbe rundt ved jeg ikke


  • #8   20. okt 2022 Jeg giver 900 om måneden for en plads i løsdrift (dog med en lille ridebane. Betaler selv alt udover, så hvis det er incl både hø, strøelse og foder, så lander jeg på ca 1400 om måneden pr pony. Dog i Jylland smiley

  • #9   20. okt 2022 Er jeg den eneste som er forvirret?:

    Er det dig som vil leje ud til andre heste, og finde ud af hvad der er en fair pris at folk skal give?

    Eller

    Har du fået mulighed for at leje et løsdrift sted ved en og du vil finde ud af hvad der er fair DU betaler for det?
    I såfald er det jo personen der kan bestemme hvad det skal koste. Det er jo dem som ved hvad udgifterne er.


  • #10   20. okt 2022 Maria R du er ikke den eneste, jeg er også forvirret ??

Kommentér på:
opstaldning? hvad er fair pris

Annonce