{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.225 visninger | Oprettet:

Nældefeber !!! Aaaaargh {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har nældefeber og hvad gør I for at få det væk igen ?
Jeg fik nældefeber i mandags af ?????? og det burde jo forlængst have været væk, men det er det ikke tværtimod er hovedet hævedet og det klør voldsomt og hjernen er nærmest ved at koge over !!!
Jeg fik prednisolon (binyrebarkhormon) igår og igen imorges og det skulle have bevirket at det nu var i kraftig bedring og det er det bare ikke.
De sider jeg har besøgt på nettet beskriver mest symptomerne men ikke hvordan jeg kommer af med det igen (andet end der hvor folk skriver de har det kronisk)
Er der nogen der kan hjælpe ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nældefeber !!! Aaaaargh
  • #1   30. maj 2008 Ja, du skal gå på apoteket og få piller mod pollen og nældefeber. De fåes i håndkøb og er rigtig gode til at tage især kløen med oz udslættet. Kan ikke huske navnet men på apoteket ved de besked....

    Både min datter og jeg lider af det, og de piller hjælper.

    Held og lykke.


  • #2   30. maj 2008 Jep jeg har nu siden mandag eftermiddag taget allegimedicin samt allergi næsespray mod nældefeber og nu fra igår eftermiddags også predisolon som jo er meget stærk og intet af det hjælper desværre....
    Så jeg er rimelig frustreret må jeg indrømme


  • #3   30. maj 2008 du skal da til lægen. jeg døjer meget med det og får noge receptpligtigt der hedder telfast. Det virker

    varme gør det værre så sørg for a fryse lidt.

    Jeg kan ikke tåle parfume og får det deraf.


  • #4   30. maj 2008 Jeg har været til lægen igår og fået Predisolon (binyrebarkhormon) og skulle tage 2 st. som skulle virke ret hurtigt og derefter 2 idag og så trappe ned til 1 stk. i et stykke tid. Men der er overhovedet ikke nogen forandring og har lige talt med lægen igen til morgen. Han er overbevist om det begynder at hjælpe i weekenden (tror aldrig han har prøvet at have så meget kløe i så mange dage) og så skulle jeg bare tage 2 også imorgen istedet for 1.
    Men jeg føler mig ikke overbevist for hvorfor er der så ikke på nuværende tidspunkt nogen forandring overhovedet....jeg har trods alt taget 2 igår eftermiddag kl. 14 og de andre 2 imorges kl. 05.30 og det kribler og klør stadig som vild. Jeg sidder indenfor og her er ikke specielt varmt for så koger hovedet med det samme...
    Det er bare rigtig øv !!! Jeg ligner en rød tomat og huden føles som fiskeskæl det er bare ulækkert...og så lige i ansigtet og på halsen...jeg har jo ikke skyggen af chance for at skjule det bare lidt...og alle jeg møder glor og glor i stedet for at spørge hvad det er....


  • #5   30. maj 2008 åh, jeg kender det aaalt for godt.. har haft det på præcis samme måde som dig, dog siden november nu, uden nogen form for bedring :S .. tror efterhånden jeg har prøvet alverdens medicin ! Jeg får også binyrebarkhormon, dog oftest som indsprøjtning, den har nemlig en hurtigere virkning, men bryder mig ikke specielt meget om det, da al væske bliver bundet til kroppen, og man derfor svulmer op :S ..

    Har gået til undersøgelser mange gange, sidst på hudklinisk afdeling på Marselisborg hospital og de aner ikke hvad det skyldes smiley .. Men det jeg har bedst erfaring med efterhånden er: Når jeg blusser voldsomt op tager jeg en antihistamin tablet(kan være mange forskellige produkter, bare det er antihistamin), + en binyrebarkhormon + opatanol øjendråber + næsespray..

    Det plejer at holde det nede smiley .. Derudover bruger jeg elocom creme til at smøre med, så rødmen hurtigt aftager og en 99% fedtcreme smiley (ligner margarine)


  • #6   30. maj 2008 Skriver lige navnene på alle mine midler smiley ..

    Prednisolon(Binyrebarkhormon)
    Mildin Loratadin(Antihistamin)
    SingulAIR(Gør luftvejene rene og klare når man hæver op og mindsker allergiske anfald)
    Opatanol(Øjendråber mod allergisk øjenbetændelse, da jeg får helt røde øjne der svider og løber meget i vand)
    Elocom (creme der mindsker rødmen og kløen meget hurtigt)!
    Zactoline(Creme der består af ca. 99% fedt)

    Jeg tager alt dette hver evig eneste dag, ellers kan jeg slet ikke holde det nede :S .. Så er efterhånden godt træt af at være afhængig smiley


  • #7   30. maj 2008 Jeg kan ikke forstå at lægen ingengang har tilbudt noget lindrende crem for efter hvad jeg kan forstå så gør det bestemt ikke nældefeberen bedre at man klør i det....
    Jeg er dybt frustreret netop fordi jeg kan læse på diverse hjemmesider at det kan blive kronisk når ikke det er væk efter 24 timer....og lægen har stor set ikke gjort noget som helst andet end at spørge om jeg har været længe i solen eller brugt en ny solcreme hvilket ikke er tilfældet....derefter ordineret predisolon og intet andet og det kløer og kribler så jeg er ved at blive vanvittig. Jeg har også fortalt ham at mit svælg og mund har været hævet og alle steder står der at man skal tage til læge så,,,men der var ingen reaktion da jeg nævnte det for ham...og nu er det weekend og jeg kan bare håbe på det går væk.
    Jeg er blevet hjemme fra arbejde for jeg kan alligevel ikke koncentrere mig om noget seriøst for enten klør eller brænder det eller også surfer jeg rundt på nettet efter hjælp ;o(((


  • #8   30. maj 2008 Har forresten også noget skum til hårbunden, da jeg ellers klør hul der også :S .. Det hedder Bettamousse smiley


    Håber noget af dette vil/kan hjælpe dig. Jeg føler med dig. Jeg føler snart jeg har prøvet alt smiley


  • #9   30. maj 2008 Elocom cremen fåes den på håndkøb ???

    Eftersom det er en allergisk reaktion...hvorfor kan man så ikke undersøge hvad det er man er allergisk overfor ?

    Altså jeg er da blevet priktestet for alt muligt andet og har da også fundet ud af at jeg har støvmideallergi men ikke noget jeg normalt har taget antihistaminer for.

    Det er opstået meget pludselig mandag middag på arbejde på den ene underarm og forsvandt da jeg havde fyraften, for så at starte igen på arbejde tirsdag og denne gang på hals og kinder og derefter blev det bare værre og værre så jeg nu ligner en spærreballon i hovedet ;o( knap så charmerende vil jeg sige...
    Jeg har ikke spist noget usædvanligt og der er ikke kommet nye rengøringsmidler eller blomster eller noget på jobbet....


  • #10   30. maj 2008 gå i et koldt bad...det køler huden ned og det er primært varmen der gør det slemt...det kan i hvet fald tage en del af det!

    Nanna


  • #11   30. maj 2008 for guds skyl lad VÆRE at tage imod binyrebarkhormon....det ødelægger jeres krop, det kan godt være det hjælper i øjeblikket men på længe sigt er det nesten gift!!!
    Mine forældre er sygeplejersker begge to!!

    Nanna


  • #12   30. maj 2008 nynne-pigen...det tror jeg godt vi alle er klar over at det gør men nældefeber ødelægger også kroppen og kan være livstruende når det går i svælget...så det er lidt som at vælge mellem pest eller kolera...

  • #13   30. maj 2008 ja du har nu nok ret...ind under den kolde bruser med dig!!! smiley

  • #14   30. maj 2008 I øvrigt så har jeg været i køligt bad...det hjalp heller ikke og heller ikke den fede børnecreme vi har i huset har hjulpet...

    Men tak for alle gode råd indtil nu og jeg tager gerne imod endnu flere...


Kommentér på:
Nældefeber !!! Aaaaargh

Annonce