{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Stil - hjælp ? {{forumTopicSubject}}

Gider i læse den og skrive de fejl i finder [: Tak.
Gerne noget jeg skal være OBS på. Og hvad der kan ske nu?




Der var engang, tre døtre der alle var helt vilde med prinsen henne på slottet. En dag gik, der rygter om der var kommet en forbandelse over prinsen, og det var kun hans kommende prinsesse der kunne ophæve forbandelsen. Det hørte de tre døtre hurtigt, og så var der ellers krig om hvem der var prinsens nye prinsesse. Alle kom fra nær og fjern. Men intet var lykkedes for nogle endnu. De tre døtre tænkte og tænkte, over hvad de skulle gøre, for at få prinsen. De havde alle tre ingen tvivl, at det selvfølge var dem, der fik prinsen, men hvad de lige skulle gøre, havde de ikke helt tænkt i gennem endnu. Den ældste datter sagde en dag, da de sad og spiste til middag ”I kan lige så godt lade være forsøge få prinsen, der er ingen tvivl om det er mig der får ham. Jeg er jo så gude smuk. Så lyt blot til mig”
En anden dag sagde den mellemste datter ”Nu har jeg næsten tænkt det hele i gennem, så det bliver mig der får prinsen. Så drop det hele, jeg får ham. Måske er jeg ikke gude smuk, men klog og gennem tænkt er lige hvad jeg er. Så lyt blot til mig.”
For at komme til slottet, hvor prinsnen bor, skal man bare i gennem skoven og så lidt ned til højre.
tre dage, tre timer og tre minutter efter gik den mellemste datter en tur.. Da den mellemeste datter kom til skoven møder hun en trold, trolden siger så ”For at få prinsen, ved jeg hvad du skal gøre, for du er den helt rette til ham, du er nemlig klog og gennem tænkt” ”Og hvordan skal jeg overbevise prinsen om det?” ”Du kan jo starte med at købe nogle nye klæder, de der er jo forfærdlige, ikke en gang en gammel forladt trold vil have dig, som du ser ud nu. Og kom så tilbage og vis mig hvad du har fundet.” Den mellemeste datter gik straks på udkig efter noget nyt og fint tøj.
Den ældste datter mødte tilfældigvis også trolden en dag, og han sagde det samme tilbhende ”For at få prinsen, ved jeg hvad du skal sige, for du er den helt rette til ham, du er nemlig gude smuk” ”Og hvordan skal jeg overbevise prinsen om det?” ”jo, du skal til at starte med at læse de 7 bøger her, så du bliver lidt klogere, ikke en gang en gammel forladt trold vil have dig, så uintelegent som du er nu. Og kom så tilbage og vis mig hvad du har lært”
3 timer og 3 minutter efter kommer den mellemeste søster, hun har tre stykker klæder med. Og sammen med trolden, sammensat de det fineste stykke klæde. ”Så er tøjet på plads, nu går du op til prinsen, også banker du på 7 gange med højre hånd, og så banker du på 7 gange med venstere hånd.” trolden nikkedesom tegn til han var færdig. Og den mellemeste datter udbrød med et tak.
Den mellemeste datter ville lige hjem omkring inden. Da hun kom hjem sagde hun ”Prinsen bliver min, inden i kan nå op til slottet, så lyt blot til mig” Glad og munteret løb den mellemeste datter igennem skoven og til højre så kom hun til slottet, bank, bank, bank, bank, bank, bank, bank, med venstre hånd og bank, bank, bank, bank, bank, bank, bank med højre hånd. Der blev ikke åbnet. Og i det kommer hun i tanke om det var højre hånd først. Og hjemad uden prins det gik.
Nu har den ældste datter fået læst de 7 bøger, og er enorm klog, syntes hun selv, det er trolden helt enig i, og gude smuk var hun jo, så der kunne intet gå galt. Så hende afsted med samme besked som den mellemeste datter. ”Godt, så er din viden på plads, nu går du op til prinsen, og så banker du på 7 gange med højre hånd, også banker du på 7 gange med venstere hånd.” trolden nikkede som tegn til han var færdig. Og den ældste datter udbrød med et tak.
Den ældste datter skulle lige hjem inden. Da hun kom hjem sagde hun ”Prinsen bliver min, inden i kan nå op til slottet, så lyt blot til mig” Glad og munteret løb den mellemeste datter igennem skoven og til højre så kom hun til slottet, bank, bank, bank, bank, bank, bank, med højre hånd. Og bank, bank, bank, bank, bank, bank, bank. Der bliver ikke åbnet. Og i det kommer hun i tanke om hun kun bankede 6 gange med højre hånd. Og hjemad uden en prins det gik.
I mellem tiden havde den yngste datter som hverken var gude smuk eller klog og gennem tænk, nej bare ganske normal, ligesom alle andre, snakket med den gamle kone, som hun havde mødt under æble træet, da hun var nede i haven for at hakke skidt. Hun havde sagt det hele var nemt og enkelt. Hun skulle tage der op i det tøj hun havde på, og hun måtte bestemt ikke spille hverken klog eller virke selvglad – nej bare være helt sig selv. Men når man står ansigt til ansigt med en prins, kan man godt føle man bliver nød til at overdrive lidt med de gode ting ved en selv. Så for at sikre det ikke skete, sagde den gamle kone ”

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Stil - hjælp ?

Annonce