{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Lastbiler/traktor er Farlige... {{forumTopicSubject}}

... Efter Delgardo´s menning - Skøre hest.

Jeg ved simpelhent ikke hvad jeg skal gøre, han flipper fuldstændig og springer til siden, og så jore han bare afsted.. xD? - Han er mega bange for dem (Lastbiler,traktor, busser osv..)

Nogle ideer? - Jeg har ingen mulighed for at tage en anden rytter med ud, da han ikke står på en rideskole, men hjemme ved mig selv og Chanel er slet ikke trafiksikker, jeg kan ikke engang trække ham forbi en kørende lastbil, han farre væk selvom jeg selv prøver at tage det med ro og slapper helt af, jeg snakker stille og blidt til ham og ager ham på halsen osv... Hvad skal jeg gøre? - Jeg tør ikke ride ned til vejen mere, jeg frygter der kommer et stort køretøj og hvis han flipper på vejen, så er jeg sQ på den...

Det gik galt sidst gang, jeg trækkede ham i vejkanten da der pludselig kom en lastbil, han svang sin bagpart ud på vejen og ville stejle, jeg var så bange for hvad der skulle ske, heldigvis kørte lastbilen langsomt forbi og helt hen i den andet vejspor, men hvad havde jeg gjordt hvis der kom en bil fra den anden side så lastbilen ikke kunne køre over i det andet vejspor?

Så er der nogle ideer til hvad jeg kan gøre ved det? - For jeg savner at komme ud og ride tur, og vejen er desværre den eneste mulighed...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lastbiler/traktor er Farlige...
  • #1   15. jun 2008 JP/ Piper
    - Desværre bi har hverken traktor, busser eller lastbiler...


  • #2   15. jun 2008 bi=vi

  • #3   15. jun 2008 JP/ Piper - Nej vi har kun Chanel...

  • #4   15. jun 2008 Når du er ude at ride og der kommer en traktor osv. sidder du så selv og bliver nervøs..??
    For hvis du gør det, så bliver den hest jo først bange.. Når du ser en, så prøv at slappe helt af.. Arbejd lidt med tøjlerne og lad være med at tænk på den.. Du kan evt. hvis i kender nogen der ejer en traktor, få ham over med den til jer en dag og start den.. så skal du have en til at stå ved traktoren med nogle godbidder, æbler evt. Så start med en træk hen mod den.. hvis ikke du kan, så sluk traktoren og gå derhen... giv hende et æble og træk væk igen.. Ros hende hver gang hun stadig skridter imod..

    Når hun har gjort det nogle gange uden at tøve, så tændt traktoren.. prøv så igen at trække imod.

    Når det begynder at virke, så kan du prøve at sætte dig op og få en til at trække dig derhen de første gange.. Brug din stemme meget roligt og opmuntrende..


  • #5   15. jun 2008 Muhlind ~
    - Vil ikke sige jeg bliver nervøs, men kender kun min bedstefar som har en traktor men har bor altså langt væk fra mig... så, det kan heler ikke være muligt...


  • #6   15. jun 2008 våres ene traver(har den i trening og har haft hende siden hun var to, nu er hun 6) dengang hvor stalden kun var på landet og ikke midt inde i oslo red jeg meget på hende.

    Men for hende var det ikke lastebiler og traktore som var farlige..nejda..det var køer og MÆLKEBILEN


Kommentér på:
Lastbiler/traktor er Farlige...

Annonce