{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Ældre Heste {{forumTopicSubject}}

Der er SÅ mange der kke forstår hvorfor jeg har købt min hest
han er af den gamle type oldenborg ..
i kan se ham på min profil,
og han fejler ingenting og har ALDRIG været syg
.. han er 17 år og stadig frisk, går gerne fremad og er bestemt ikke doven ..
, det jeg vil frem til er at jeg syntes det er synd folk dømmer heste på deres alder?
er jeg lidt ked af for kender et par stykker der har ældre heste .. som de næsten lige har købt ? ..
ældre heste er nogle af de bedste for de er som regel ikke bange for noget som helst?
de er fyldt med erfaring osv.

Pointen : Hvad syntes i om ældre heste ?
kan de bruges eller syntes i det er for dumt at køb en ældre hest ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre Heste
  • #1   23. okt 2008 det kommer jo fuldstændig an paa hvordan man er som person, hvad man söger og skal bruge hesten til, hvis hesten kan leve op til ens krav, saa er det da perfekt, uanset alder smiley

  • #2   23. okt 2008 Jeg synes det kan være godt og købe en ældre hest, det eneste man skal tage forbehold for (så længe den er sund og rask) er at man desværre bare ikke har helt lige så mange år sammen, som med yngre...

    Men leder selv så småt efter en ældre med god erfaring, der kan lære mig lidt et par... smiley


  • #3   23. okt 2008 Det kommer jo an på, hvad man er til, og hvad hesten kan når man køber den.

    Er det en hest, der har gået M-klasser og nu bare skal fungere som lærehest for een - ja, så tror jeg det er et rigtig godt valg! For som du siger, er det en hest med stor erfaring, der formentlig ikke hopper til side for hvad som helst.

    Skal du have en skovturshest, er en ældre hest måske også et meget godt valg, da den vil være mere stabil end en 5-årig.

    Handicaphest, hest til nervøse ryttere - alt sammen godt med en ældre hest, der har rystet unghestenykkerne af sig for længst.


    Men skal du have en hest, som du har planer om skal rides op til højt niveau - og den ikke har gået andet end skovtur med snuden i vejret hele livet - tror jeg ikke, en ældre hest vil være ligeså nem at omvende, hvis du forstår...



  • #5   23. okt 2008 Ja nemlig ..
    jeg ville gerne ha en hest der var rolig, og omgængelig .. trafiksikker ..
    og ikke en man skal slås med ..
    så Kasper her .. var oplagt ? smiley
    og skal ikk ride på hjt niveau


  • #6   23. okt 2008 hvis hesten er sund og rask kan jeg ikke se noget problem i at købe en hest på 17 år... men det kommer jo også an på hvad den skal bruges til, og hvor længe man har planer om at bruge den, man kan jo sige køber man en ældre hest må man jo også være klar over at man muligvis ikke har den lige så længe som hvis man havde købt en unghest, der er en risiko ved at købe en ældre hest, men der er sandelig også mange fordele, som du siger er de ofte mere stabile og har lært en masse gennem årene, de kan på mange måder være meget lettere at arbejde med end en yngre hest..

    men nej jeg mener ikke alderen skal være et problem i en handel, så længe man er klar over "risikoen" ved det, og prisen også er efter det.


  • #7   23. okt 2008 Ældre heste er super!!!
    Gid flere af de unge piger ville vælge de ældre heste, der kunne lære dem noget. I stedet for at købe en ung heste, de mange gange ikke har erfaring nok til at ride op.
    Det sidste går mange gange galt, og så får hesten skylden!!!! Men det er i de fleste tilfælde manglende erfaring og viden der er skyld i det!!


  • #9   23. okt 2008 jeg havde en fredriksborg af den tunge race han var 16 da vi måtte få ham aflivet pga sygdom

  • #10   23. okt 2008 mangler man erfaring så er den jo god, for den kender jo til det hele. og har den gået høje klasser er det jo allertiders.
    men jeg har min ejen grænse, og den siger max. 10 (: ..
    men er det en hest jeg har haft gennem hele livet og en jeg har et bestem forhold til, så vil jeg beholde den uanset alder tror jeg (: ..
    men er han frisk og det , så er det jo perfekt (:


  • #11   23. okt 2008 jeg har selv en hest der er 16½ og hende er jeg super glad for. jeg har imorgen haft hende i 2 måneder og hvad jeg allrede har lært er fulstendig sindsygt.

    Jeg er en meget meget navøs rytter som bliver bange på 0,5 har aldrig turet at gallopere osv.

    så hvade virkelig brug for en hest der var stabil og rolig men aligevel en god lære hest ..

    hende jeg har nu kan jeg allrede gallopere på - hvilket jeg aldrig har turet.. jeg er blevet mere modig og bliver ikke nær så bange hvis hun laver ballade med mig.

    - tænk på 2 måneder kan jeg gallopere hvilket jeg aldrig har turet i de 10 år jeg har redet.

    jeg er stadig en meget navøs rytter men det bliver der arbejdet meget på..

    jeg kan heller ikke se hvorfor folk har fordomme imod gamle heste.. min kan stadig finde på at stikke af (hun er iøvrigt den der kan jorde hurtigst i stalden er jeg sikke rpå) hun kan finde på at bukke og stejle osv..

    og hun fejler intet..




  • #12   23. okt 2008 jeg synes det er super fedt hvis nybegyndere og nervøse ryttere køber en gammel hest, for de lærer noget, rigtig hurtïgt (:
    det er jo så fedt (;:


  • #13   23. okt 2008 jeg har købt en jyde for nogen få år tilbage han var ca 24 da jeg købte ham og hgan fejler ingen ting endnu er vildt glad for ham se ham på min profil pan / madsen

  • #14   23. okt 2008 Jeg synes det er fint at købe en ældre hest.
    jeg red selv en hest på 24 år som var fyldt med energi og sprang undervisning på spring op til 160 cm
    det er godt hvis man vil have en lære hest eller hyggehest eller lign, mange af dem kan jo også sagtens rides til konkurrencer.

    ville personligt ikke selv købe en ældre hest, men det er fordi jeg helst selv vil tilride og være med mere eller mindre fra starten.


  • #15   23. okt 2008 Altså nu Blanca som står ude ved os han er 30 år , han elsker stadig og springe , og er ikke altid til at styre , pga. han er så meget frisk smiley

    han har det så dejligt smiley


  • #16   23. okt 2008 fedt smiley
    da jeg gik til ridning red jeg på en hest der hed rex han nåede at blive 33 år gammel smiley
    han var noget frisk , men pludselig gik det stærkt, også blev han aflivet,
    og det er det jeg frygter ved at købe en gammel hest. for lige pludselig går det bare hurtigt ;'/


  • #17   23. okt 2008 min er også 17 købte ham for et halvt år siden:) han er araber så man kan slet ikke mærke eller se det på ham. hestetandlægens assistent snakkede med min far da han fik ordnet tænder så siger han at han er en 17 årig araber og så står hun sådan hvad? det kan man slet ikke se på ham?

    syntes du har helt ret i det med at folk dømmer på dens alder. ja man kan ikke have den ligeså længe og det bliver måske svært at sælge den igen men nu skal min heller aldrig sælges videre


  • #18   23. okt 2008 Det er jo det , Phalaris (ses i min profil) han er 19 år nu smiley Han er still going strong smiley

  • #19   23. okt 2008 Min Minelli er nu 15 aar gammel, men hun bliver bare bedre og bedre hos den nye ejer. Hun kan ses herinde "Vikjærsvangs Minelli". Hun havde pause for ridning fra hun var 3 til hun blev 8 og det kan tydeligt mærkes og ses paa hende, den hest er fantastisk, jeg tror ikke det er muligt at slide hende op. Hun bliver aldrig skadet eller halt. Og hun er frist som en i h*** smiley Bare spörg Ida hehe

Kommentér på:
Ældre Heste

Annonce