{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Ar efter operation {{forumTopicSubject}}


Blev opereret for cirka tre uger fik sat plade og skruer ind da jeg havde brækket kravebenet (pga fald af hest) og bruddet var meget kompliceret så det umuligt ville kunne hele ordenligt sammen igen. Men ja så var jeg så til kontrol i sidste uge da jeg skulle ha taget de klemmer ud som operationssåret var sat sammen med, så siger lægen så til mig at jeg nok skal holde mig fra solen det næste 1 til 2 år eller bruge solcreme med meget høj faktor da arret ellers bliver meget grimt. og ja det syns jeg ligesom ikke lyder særlig fedt hverken at arret bliver mere synligt end det er eller jeg skal holde mig fra solen for det har jeg da bestemt ikk tænkt mig

ja nu er mit spørgsmål så om der er nogen som har erfaring med om operations ar blir grimme hvis man tit tar sol og ikke bruger sol creme? jeg tager normalt sol min. en gang hver anden uge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ar efter operation
  • #1   23. mar 2009 uha jeg brækkede også mit kraveben ved fald af hest, og fik sat plade og skruer ind. Så fik jeg det taget ud igen, da det helede. og så brækkede jeg kravebenet igen, og har fået sat ny plade og skruer ind, så mit kraveben er total brugt d: lidt nedern. men mit ar er godtnok meget tydeligt, og virkelig bredt i den ene ende. Men jeg skal jo så have min plade ud igen, og derefter vil jeg virkelig passe på det (arret), og pleje det hvis jeg skal ud i solen, for jeg skal leve med det resten af mit liv..
    - så jeg ved hvad du har været igennem mht. at brække kravebenet, og det gør ondt smiley


  • #2   23. mar 2009 Ar bliver grimme af sol ja!
    man kan købe noget at smørre det med. spørg læger.
    Men brug solcreme med HØJ faktor, eller sports tape på.
    Det vil da være dumt at få en grimt grimt ar fordi man ikke lige gider passe på.

    og drop det med at tage sol, du får hudkræft


  • #3   23. mar 2009 Jeg er blevet opereret i halsen, og har derfor et ok stort ar. jeg vil ikke råde dig til at tage sol alt for tit da ens ar bliver helt pink af det. smiley

  • #4   23. mar 2009 Lægen har ret...ar blive grimme i sol ! Hvis du ikke kan undvære solen så godt med solblokker på. Du vil ærger dig for vildt hvis ikke du gør det!
    God bedring med kravebenet smiley
    Mvh Rikke


  • #5   23. mar 2009 jeg syntes mine ar er blevet meget pæner efter jeg har taget sol og kender nogle hvor deres slet ikke kan ses fordi de har taget sol

  • #6   23. mar 2009 drop solen (hvis ikke generelt, så i hvertfdald de næste 2 år)

    kender flere der render rundt med sportstape på, når de er ude i solen smiley


  • #7   23. mar 2009
    tak for svarende, troede ikk det passede, men kan jeg jo så høre det gør. Må lige finde ud af noget med sportstape eller solcreme.

    Tar altid lige det lægerne siger med et gram salt indtil jeg høre hvordan tingene virkelig er fra andre folk. Man tror altid ldt mere på folk som selv kender noget til det


Kommentér på:
Ar efter operation

Annonce