{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Hvorfor må jeg ikke bare stoppe? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg..

Startede i dag i 10. klasse. Noget nyt de har lavet som hedder projektklasse. Jeg ville fra starten gerne have et år hvor jeg bare arbejdede, men nej, jeg blev tvunget af sted og det er jeg utrolig ked af. Den første dag kom som et chok for mig. Havde slet ikke forventet jeg ville blive så chokeret. De jeg er kommet i klasse med kender hinanden på kryds og tværs og så er der mig.. Har i forvejen en smule socialfobi så det gør det jo ikke bedre. Må indrømme jeg var lige på kanten... Floden strømmede over da jeg kom hjem. Det er svært at holde tilbage og er simpelthen stadig så ked af det.

Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skal være der. Jeg ved hvad jeg vil som udgangspunkt. Jeg spilder bare min tid og har det helt elendigt uden nogen grund.

Det er en kæmpe smerte jeg mærker i mig. Jeg ved ikke om jeg kan tilgive min mor for at tvinge mig af sted på den måde. Er så ked af det. Jeg vil så nødig ende med at blive destruktiv, men jeg kan mærke en så ligegyldig følelse i min krop. Har mest af alt bare lyst til at tage væk.

Kan i følge mig? Jeg ved godt første dag altid er svær på grund af alt det nye, men jeg havde bare ikke troet det ville være så galt. Det er meget ødelæggende for mig. Min psyke har i forvejen fået mange slag på det seneste og jeg er simpelthen så bange for et sammenbrud.

Hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor må jeg ikke bare stoppe?
  • #1   10. aug 2009 sig det til din mor..
    hvad vil du gerne lave hvis ikke du skal gå i skole?


  • #2   10. aug 2009
    Forblive imødekommende og snaksalig og prøve at tage kontakt.

    Starter imorgen og har SÅ mange nerver på. Kender en fra den klasse jeg skal gå i men det er fra da jeg gik på min første skole, før jeg flyttede og hun var ikke en af dem der var sødest mod mig ( flyttede pga. mobning ). Jeg isolere mig automatisk i menneskemængder hvor jeg ikke kender nogen, er godt nok imødekommende hvis de kommer til mig men jeg holder mig for mig selv.

    Så er lettere nervøs over om jeg kommer til at rende rundt alene, når jeg ikke kender nogen og mange af dem nok gør.


  • #4   10. aug 2009 jeg var ikk gået i skole, hvis jeg ikk ville..

    det er dit liv og også din beslutning. Jeg ved godt du ikk er 18 endnu - men du er alligevel gammel nok til selv at tage sådanne beslutninger, med gode råd fra forældrene self smiley


  • #5   10. aug 2009 Janni, min mor lukker af for mig når det gælder om jeg gerne vil stoppe.

    Krikken, det er bare noget andet. Det er ikke en normal 10. klasse. Man kender hinanden jeg er uden for kategori. Havde det været et gymnasie havde det måske været noget andet. Der var noget at kæmpe for. Dette er det rene spild..


  • #6   10. aug 2009 CJJ, jeg var tvunget og det gør bare ondt

  • #7   10. aug 2009 Har du prøvet at snakke med din mor om det, hvor du fortæller hende, hvordan du VIRKELIG føler det? Hun ønsker vel heller ikke, du skal gå rundt og være ked af det ligefrem, for det fortjener du da ikke smiley

  • #8   10. aug 2009 Du er nødt til bare at prøve at tænke positivt og tænke glade tanker. Ellers bliver det et helvedes træls år for dig. Jeg gik på 10'ende sidste år, og vi havde også projekt fag. Det er faktisk rigtig sjovt, bare hold et åbent sind.
    Har selv social fobi, og jeg skal afsted på gymnasiet imorgen. Du kan tro jeg gruer for det, men det er vigtigt for mig at få en god uddannelse sådan så jeg har masser af muligheder.

    Når du har 10'ende klasse kan du gå på HF senere, og det er jo en god ting hvis du skal have mere uddannelse på et senere tidspunkt.


  • #9   10. aug 2009
    Jeg var også blevet møg sur hvis jeg skulle gå i 10 da jeg ikke kan bruge det til noget :o). Var jeg blevet tvunget så var jeg bare blevet genstrigt og var begyndt og pjække for at slå mine forældre oven i hovedet.


  • #10   10. aug 2009 jamen så start på gymnasiet i stedet for?
    det er ikke forsent at lave det om.


  • #11   10. aug 2009 Problemet er at jeg ikke er klar til alt dette jeg er tvunget ud i. Jeg er ikke klar til så meget nyt. Måske om nogle år, men ikke nu. Det kan jeg mærke jeg ikke er.

    Jeg vil gerne have et år hvor jeg arbejder for at tjene de penge det koster for modul 1 inden for hestemassage og blive uddannet hestemassør. Der efter vil jeg måske være klar til en uddannelse der kræver den form for studering.


  • #12   10. aug 2009 Forstå mig nu ret. Jeg ville og vil gerne bruge et enkelt år på at udvikle mig psykisk og tjene penge sammen til den uddannelse jeg vil have, som koster hvad jeg synes er en del. Der efter vil jeg måske være klar til en anden uddannelse inden for en skole. Lige nu er jeg ikke klar. Jeg er tvunget og desuden er den 10. klasse IKKE vigtig for mig eller min fremtid. Jeg får ingen karakterer, ingen eksamen eller noget som helst. Jeg kan ikke bruge det til noget. Jeg er bare tvunget ud i det selvom jeg ikke havde lyst og ikke var klar.

  • #13   10. aug 2009 janni

    Jo, det r forsent nu. .Man skal melde sig til gymnasiet længe før.. Jeg kunne foreksempel ik nå at melde mig til gym, da jeg blev afvist af Solrød 10ende.. så nu skal jeg desværre gå på hundige 10ende.. jubbi ... not!


Kommentér på:
Hvorfor må jeg ikke bare stoppe?

Annonce