{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

føl sparker {{forumTopicSubject}}

hej, jeg kender en der lige har købt 2 heste, en hoppe og et føl. problemet er at føllet er sparker eller truere med at sparke.
hun er 4 måneder gammel og har aldrig rigtig været i hænder og hun havde haft en grime på der var blevet alt for lille og voksede ind i huden. det kan man tydeligt se, selv ringene på "kinderne" kan man se(rigtig synd), så da der kom et menneske for at fjerne grimen har det jo klart gjordt ondt.
da de købte dem kunne de slet ikke komme til føllet. nu har de haft dem i 14 dage og det er ikke helt så slemt. men den er stadig sky. og problemet er at hun har fundet ud af hun kan sparke, hun har sparket ejeren på armen så den blev stor og mørke blå.

er der nogen der har gode råd til hvad de kan gøre for at føllet ikke sparker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  føl sparker
  • #1   30. okt 2009 Tja, nu kender jeg jo ikke føllet. Men først handler det om at vinde dets tillid, men alligevel synes jeg dælme også det skal have at vide at det ikke må sparke. Det er rigtig farligt og bliver kun farligere jo større og ældre det bliver.

  • #2   30. okt 2009 jeg vil mene lidt det samme som frejafin, men da de købte føllet sammen med hesten så burde de da havde ordnet det fra starten (de tidligere ejer) det vil jeg mene.

  • #3   30. okt 2009 Få hurtigst muligt føllet håndteret - stille og roligt i små tempi - og ros den når den IKKE sparker. Den skal håndteres hver eneste dag - og forsøg ikke at give opmærksomhed når den lægger an til at sparke - bare flyt dig - og så snart benet er i ro - så roser du den.. Der er kun træning træning træning..

Kommentér på:
føl sparker

Annonce