{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Kanin fundet i Ålborg {{forumTopicSubject}}

Taget fra tv 2 nords hjemmeside:

"Kæledyr efterlades i vejkanten
af Jesper Christiansen, tirsdag 22/11 2005
Mennesket er langtfra altid dyrets bedste ven.

Kærligheden til en hvid kanin med brune pletter var brugt op. Den blev efterladt i en papkasse på en øde grusvej i Aalborg. Anette Møller fandt den søndag aften, inden det sultede og ihjel i kassen.
- Jeg synes, det er noget svineri. Når folk bliver trætte af deres dyr, så sætter de den bare af. Det kan man bare ikke gøre. Det er ondskabsfuldt, siger en vred Anette Møller.

Historien fra Aalborg er langtfra enestående. Netop nu er det højsæson for at efterlade katte og kaniner, som sommerhusejere ikke vil have med hjem.
- Det er noget, vi ser mere og mere. Folk har ikke de samme følelser for deres kæledyr mere. Især katte og kaniner efterlades ofte i naturen til en ofte grufuld skæbne, siger kredsformand for Dyrenes Beskyttelse i Aalborg Syd, Bent Blankensteiner.

Det er brud på dyreværnsloven, når man vælger den billige men ondskabsfulde måde at komme af med sit kæledyr. Skal dyrlæge aflive en kanin eller kat koster det 500 kroner. Anette Møller leder efter en ny og kærlig familie til den efterladte kanin.
- Jeg håber, at der er nogen, som er interesseret i den, så den kan komme hen til en kærlig familie. Jeg beholder den nogle dage, siger Anette Møller.

Hvis ikke det lykkedes at finde nogen, som vil have kaninen, står den til at blive aflivet."

Jeg håber der er en venlig person herinde der bor i Ålborg, og har mulighed for at redde den lille kanin..

Mvh Heidi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin fundet i Ålborg
Kommentér på:
Kanin fundet i Ålborg

Annonce