{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Tror du på spøgelser?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Nu synes jeg det er tid til lidt gys her på HG, så nu er tiden kommet til at fortælle hvis man har oplevet nogle mystiske og uforklarlige ting.
Og også om i tror på det overnaturlige eller ej. :o)
Jeg vil da lægge ud med min egen oplevelse:

Dette oplevede jeg for ca 13 år siden, på det sted hvor jeg passede hest.

En dag havde jeg været ude at ride, på en hest jeg passede. Da jeg stod og striglede ham begyndte de 2 hunde på gården pludselig at hyle og gø helt vildt. De gik ned mod laden og jeg kunne ikke kalde dem til mig det plejer jeg ellers nok at kunne. Da jeg kigger ned i laden( den går sammen med stalden den ligger bare på langs af stalden)ser jeg en skikkelse i hvidt gå forbi døren, personen gik hen til en port der ikke kan åbnes og han kom ikke tilbage og hundene blev ved med at gø, knurre og hyle og gå derned i mod. Jeg gik ud for at se om der var kommet nogen, jeg var hele vejen rundt om gården og der var ingen der. Så blev jeg bange. Jeg skyndte mig tilbage til stalden og lukkede de andre heste ind og fodrede og så skyndte jeg mig hjem. Dagen efter fortalte jeg ejerne af gården om min oplevelse og de fortalte at en der havde gården for mange år siden tog livet af sig selv ved at drikke giften bladan. Men de havde aldrig selv oplevet noget mærkeligt der. Men noget må der havde været der, for det var hundende der reagerede på det først og ikke mig. For havde det været mig, der første var blevet bange, kunne det jo havde påvirket hundende. Men det var det jo ikke.

Hilsen christine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror du på spøgelser??
  • #1   24. aug 2010 Ja - jeg har tit oplevelser, da jeg har en "flok" der følger mig. Andre kommer en gang eller to for at "fortælle" noget.

    Har haft det sådan siden jeg var en 6-7 år - der opdagede jeg det i hvert flad.

    Jeg kan se, lugte, føle og mærke dem på forskellige måder.

    Så jeg kan mange "historier", men gys er det ikke ligefrem - ikke for mig i hvert fald. :o)


  • #2   24. aug 2010 @ LAN:
    Vil gerne høre historier ! smiley

    Jeg har aldrig selv oplevet noget, men synes det er spændende at høre om når andre har smiley


  • #3   24. aug 2010 ja jeg tror på spøgelser, ånder eller hvad det nu er =)

  • #4   24. aug 2010 Jeg oplever noget hver dag. Vi har ihvertfald 4 der er ved os. Jeg har set en lille pige ude i vores stald, hørt hene rende hen over hø løftet, mine ting forsvinder tit og der blir tit byttet rundt på mine ting. Samt om natten ca kl 2 (jeg har værelse i vores kælder) der kan jeg høre en der går en runde ovenpå i stuen, på ca 10 minutter. Samt der er sket mange ting oppe på første sal her. Her sker der noget stortset hver dag.
    to af vores heste har reageret på det, vores hunde har dog ikke reageret voldsomt. Min dreng på 4 år har også oplevet noget, og den måde han fortalte mig det på, virkede så troværdigt for det er ikke bare lige noget man finder på.

    Jeg snakker med dem igennem mine drømme, samt jeg får tilsendt tanker fra dem hver dag, jeg har dog ikke lært at overføre tanker tilbage til dem. I starten var jeg lidt skræmt af det, men det er jeg bestemt ikke mere. Nu der tager jeg det bare helt cool. Men det er jo også hver dags kost for mig


  • #5   24. aug 2010 Ved ikke rigtigt om jeg dissederet tror på spøgelser, men tror der er mere mellem himmel og jord end vi ved (og kan se?)

  • #6   24. aug 2010 Assi - Hvis du gerne vil se, føle eller mærke et, så kom bare på besøg ved mig, og du skal nok opleve det smiley

  • #7   24. aug 2010 Vil lige sige til jer alle sammen, at i skal passe på at i ikke kommer til at bilde jer selv alt muligt ind. Eller få jer selv til at se noget som ikke er der, "bare" fordi i tror i har set noget uforklarligt, eller i lige har mistet noget eller noget i den stil.

    For man kan hurtigt komme til at tro for meget på det. Man skal forholde sig kritisk til det


  • #8   24. aug 2010 Jeg tror også der findes mere mellem himmel og jord :]

    Fx. for nogle år siden hvor jeg var på rytterlejr, hvor mig og en veninde sent om aften ligger i vores "senge" i rytterstuen, og kigger ud på foldene udenfor viduet, og ser et lysskær "galopere" over den ene fold..

    eller da jeg for nogle uger siden, var sikker på at jeg så den mindste af vores katte gå gennem spisestuen (sad i stuen hvor der er en glasdør, som jeg kiggede igennem, ud til spisestuen) men katten var ikke at se derude :]

    Udover det har jeg tilsynladende også en "skytengel", eller må det være held i uheld at jeg aldrig er kommet mere tilskade eller værre, når jeg har været uheldig :]


  • #9   24. aug 2010 Jeg ser dem både som skygger og som "hele" mennesker - dog mest i gråtoner.

    Jeg hører dem, jeg lugter dem og jeg mærker dem.

    Ikke altid lige rart, men jeg ville ikke være foruden dem.

    De har altid været der, og selvfølgelig er der kommet nye til.

    Jeg har ofte oplevet at afdøde er kommet til mig i forbindelse med egen død.

    Et eksempel er at jeg kørte som vikar i sundhedssektoren i en forstad til København i en del år og kendte derfor til de fleste af borgerne og nogle holdt jeg mere af end andre.

    En lørdag for nogle år siden afholdt vi loppemarked i den gård jeg boede i på Østerbro - og der kom den ene af "mine gamle" gående. Hun kiggede hen mod mig og smilede bredt og væk var hun igen.

    Jeg taler så dagen efter med en tidligere kollega fra distriktet og fortæller at jeg så "Fru Ebsen" til loppemarked dagen før.

    Min kollega fortæller så at "Fru Ebsen" var afgået ved døden om lørdagen - sovet stille ind. Aftenvagten havde fundet hende siddende i hendes stol.

    "Fru Ebsen" havde været lam fra underlivet og ned i mange år og kunne ikke gå i denne verden, men efter hun var død var hun frisk igen.

    Dejligt at se hende smile en sidste gang. smiley

    Eller når ham der i sin tid byggede det hus mine forældre bor i dukker op derhjemme - puha, han var storryger! Det kan lugtes når han er der og leger med det legetøj min mor har til sine dagplejebørn. :o)

    - Sådanne oplevelser har jeg mange af.

    Jeg er kun glad for at "de" føler sig trygge nok til at komme til mig.

    Ham jeg er allermest glad for at have om mig er min morfar.
    Han kom til mig få dage efter hans død - hvor vi havde en lang samtale - og har været her siden.

    - Og så min kæreste der døde fra mig for 11 år siden; han kommer en gang i mellem når jeg er alene. Han bryder sig nemlig ikke om at se mig med min mand, men han er glad for at jeg kom videre. smiley

    Udover det at have ånder omkring mig, så drømmer jeg tit "virkelighed".

    Kan drømme at en skole brænder og dagen efter er der i nyhederne at en skole er brændt - i drømmen er meget specifikke detaljer, så det er ikke altid rart.

    Tog engang en ex-kæreste i at have løjet for mig og været mig utro qua mine drømme.

    Jeg kunne give ham de præcise navne på dem han havde set og løjet om, samt fortælle hvordan de så ud (og fortælle om den enes undertøj).

    Det var dog før mobiler og pc'er blev rigtig udbredt, så det var ikke noget jeg kunne tjekke op på.

    Men da jeg konfronterede ham med det, tilstod han og alt jeg havde sagt var korrekt.

    Så jo tak, jeg har mine oplevelser positive og negative, men vil som sagt ikke være foruden - det er en del af mig.


  • #10   24. aug 2010 Oplever også selv tit mærkelige ting. Nogen gange når jeg har været alene hjemme eller det bare var mig og min mor, har det været som om at der gik en ovenpå. Det har en engang banket på hvor jeg var alene hjemme uden at der var nogen, jeg var ude og kigge men der var ingen. Sommetider når jeg også er alene hjemme gør står vores hund ude ved døren og gør som om der er noget og nogen gange er der nogen betsemte stder i huset hun nægter og gå med hen og løber tilbage og piber eller gør. Vores støvsuger vælter, vores krus falder ned. Der var engang hvor jeg var ude på vores badeværelse og jeg stod og så i spejlet og så synes jeg at jeg så en skugge bevæge sig inde fra tøjrummet, jeg gik rundt og spurgte om der var nogen, bagefter tænkte jeg at der nok ikke var noget og gik ind og så fjernsyn.

    På en måde tror jeg på det og på en måde ikke..


  • #11   24. aug 2010 Ja er så stærkt troende, at jeg har været ved at blvie indlagt flere gange, da det virkelig skræmmer mig, engang hørte jeg nogen lyde, min far lå og sovc, &/ ejg sov i stuen, havde tæpper for vinduerne, da jeg var bange & pludselig hørte jeg nogen stemmer fodtrin & døre, blev så bange jeg gik hen rev dørhåndtagene af, og hoppede ud af vinduet kl halv 2 om natten og turde ikke gå hjem , før det begyndt at blive lyst et par timer efter, er virkelig bange for dem :o)

  • #12   24. aug 2010 LAN: Hold da op hvor sygt! Ved ikke om jeg synes det er totalt skræmmende eller over nice?;D

  • #13   24. aug 2010 sad hos min veninde med en ven forleden dag, & hun fortalte om hendes veninde der begik "selvmord" hoppede ud fra 5 sal, hegnet var meget kort, .. Mormoren fortalter i kirken da hun kan nakke med døde mennesker at der var en der skubbede hende, og at hun snakkede med hende nu , da hun lå i kisten, og det tror jeg på da mormoren er en der snakker med døde, der var kun 1 pige på altanen da hun "sprang" og det var hendes bedste veninde, & da hun landte pegede hun på altanen og døde .. ;/ så forleden da, fortalte min veninde så, at hun havde sidet i hendes tol 5min inden det skete, og da jeg kiggede på stolen var det som om der var en der sad & grinede,, ----
    forleden dag, begyndte min hund at gø, foran vinduet i kælderen, midt om natten ejg gik derind for at se hvad der var & så stod vinduet piv åbent, og hun stod i vinduet og logrede, som der kom nogen, ..


  • #14   24. aug 2010 tror ikke rigtig selv på det.
    men har da en lille historie (:

    Min veninder Marlene og jeg skulle sove ved hende, og vi besluttede at vi ville sove i telt. Så vi går ud og slår telt op på deres ridebane/fol (de bor på en gård) og det var hyggligt (:
    Men Marlene er meget bange for mus, og vi kunne høre en udenfor teltet, så hun ville indenfor. fint nok...
    Vi går så ovenpå, og ser i et rum de aldrig bruger (et slags loftrum), at lyset er tændt, og døren står på klem. Vi havde sidst været derinde, for da vi sidst var der, var hendes forældre gået i seng. Hun siger at det er meget normalt, men jeg var alligevel lidt "bange" hvis man kan sige det.

    Vi får så sovet, og jeg vågnre dagen efter og går på toilet. Ville så lægge mig til at sove igen, og jeg ligger i sengen. Så lyder det pludselig som om der er en der kommer ind ad døren og går lidt rundt på værelset. Jeg havde lukkede øjne, så tænkte at det sikkert var en kat (de har 4 af dem :b), men jeg var helt sikker på at jeg havde lukket døren helt, for så kan de ikke komme ind. Jeg åbner øjene så jeg lige har overblik over værelset, men der er ingen. Jeg kigger så på døren, og den var som sagt, helt lukket.

    Fortalte min veninde det da hun stod op, og hun siger at hun også har hørt noget der lød som hendes far der kom løbende op ad trappen og trampede hen ad gangen i hans træsko, så hun havde forberedt sig på den værste skidr, men idet "han" når til døren bliver der helt stille. ingen kom ind, og ingen gik igen.

    Hendes ældste søster havde værelset inden Marlene, og hun har oplevet nøjagtigt det samme. At "deres far" kom trampende, men at der ikke skete noget.


  • #15   24. aug 2010 Jeg er på en måde også bange for dem men det er efter at jeg har set Paranormal Activity som jeg personligt synes var slrømmende og som gjorde at jeg ikke turde være alene hjemme 3 måneder efter når jeg var krøb jeg ind under min dyne og hørte mega høj musik for så kunne jeg ikke høre "dem", og når der sker noget bliver jeg også mega bange, f.eks her i ferien for ca- 3 uger siden efter vi alle var gået i vores senge (jeg er den eneste der har værelse nedenunder) Lagde jeg i min seng og så en film. Jeg havde lige hørt min hund gå op ad trapperne. Og så pludselig syntes jeg at jeg kunne høre noget falde på gulvet, der blev helt stille og jeg syntes at jeg kunne høre noget pusle i min fars værktøj (ligger lige unden for mit værelse) og så noget der var på vej op ad trappen og lidt efter bæev der helt stille igen, mit hjerte bankede virkelig hårdt.. shit main... Næste dag sagde min bror også at han havde hørt noget, der var en ske der var faldet på gulvet ude i vores køkken ellers ikke noget.. Men ellers er jeg ikke bange for "dem" eller det

  • #16   24. aug 2010 Sorry jeg ikke rigtig stave idag smiley

  • #17   24. aug 2010 »Louise Lund elsker Mekado''d;<3 *Team Moeslund* ! - Det er da top-nice!!! Ikke spor skræmmende; ikke når man er vant til dem i hvert fald.... :o)

    Tænk at være én de føler sig tryg ved og kommer til, selv når de ikke er på jorden mere.
    Det er jeg da bare stolt over. :o)


  • #18   24. aug 2010 LAN: Jaaaeh, men alligevel ville jeg være så bange at jeg ville tisse i bukserne de første 15 gange!;D Men det er da ret sejt, men ville ikke kunne holde ud hvis der var nogen der bare stod og stirrede på mig, og kan de snakke?;D

  • #19   24. aug 2010 Uh hvor spændende, at høre jeres oplevelser, lad os endelig få flere :o)

    Det er skægt og virkelig spændende at høre om sådanne oplevelser. Jeg er både facineret af det og skræmt på en gang. Jeg tog det faktisk utroligt roligt under min oplevelse i stalden den dag, når jeg tænker på det idag og hvis det skete nu så tror jeg at jeg ville gå totalt i panik. Men dengang nåede jeg da både at tage de andre heste ind og give dem foder, men så fik cyklen bestemt heller ikke for lidt på vej hjem :o)


  • #20   25. aug 2010 jeg boede en gang på en gård hvor der var plads tuil heste. ofte når vi stod i køkkenet, kunne vi se heste der løb gennem gårdspladsen, og med stor irretation skulle vi ud og fange hestene og lave hegnet, for det var jo sikkert at hestene var gået gennem hegnet.
    når vi så kom ud, var alle heste på deres plads, hegnet var intakt og der var ikke hovspor i gruset på gårdspladsen.

    gammel historie fortæller at der i tidernes morgen er druknet et jagt felt i mosen bag gården, og at ånderne fra da af går igen.

    flere ting er oplevet på denne gård.


  • #21   29. aug 2010 Er der ikke flere der har oplevet noget?? :o)

  • #22   22. okt 2010 Jeg har både oplevet og hørt en masse ting fra venner. Det skyldes dog ikke at jeg har clairvoyante evner (selvom jeg virkelig godt kunne tænke mig det) men fordi jeg er ekstra følsom over for stemning og energier. Jeg kan ikke se ånder, men det sker at jeg ind i mellem kan fornemme en energiladning som muligvis kan være åndeligt skabt. Jeg har bl.a. hele to veninder som bor i hver sit hus, og jeg kan ikke lide at være i nogle af husene, selvom det dog er entréerne der er værst. Nu har jeg også hørt at negativ stemning blandt beboerne i et hus er med til at fremme den negative ladning, og i nogle tilfælde; paranormal aktivitet. Men i hvert fald i det ene hus er der meget negativ stemning pga. konstant uenighed mellem beboerne, så det kan sagtens skyldes det.

    Ud over det har jeg nogle andre historier, men dem vil jeg nok hellere skrive i et andet indlæg, hvis nogen gider hører dem smiley

    Nu har jeg altid været fascineret af det okkulte, og siden jeg som 4 årig begyndte at se åndernes magt har jeg nærmest forfulgt oplevelsen at se et spøgelse. Men blandt alle mine indbildte oplevelser har jeg da også nogle der rent faktisk er 'virkelige og uforklarelige'. Og følsom har jeg altid været. smiley
    Men selvom jeg ikke er clairvoyant har jeg alligevel drømt om fremtiden, hvis man kan sige det på dén måde. Det eksempel du nævne © LAN om en skole der brændte, det har jeg faktisk været ude for. Jeg drømte en gang for længe siden at den børnehave jeg gik i (Viskinge Børnehus) brændte, og nogle år efter står det i nyhedderne at der var udbrudt brænd i omtalte børnehave. Ud over den har jeg også haft yderligere 2 drømme som er sket i virkeligheden, så lidtv kan jeg da, selvom det måske ikke er så fint som dine evner smiley


  • #23   22. okt 2010 Det er super spændende at høre de forskellige oplevelser osv som hver især har været udsat for.. Så hvis der er flere der har nogle oplevelser osv. Så del dem endelig med os her på HG smiley

Kommentér på:
Tror du på spøgelser??

Annonce