{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Studieretning :) {{forumTopicSubject}}

Jeg skal begynde på STX efter sommerferien, men ved ikke hvilken studieretning jeg skal vælge. Vil enten have biologi, kemi og matematik eller kemi,fysik og matematik. Er det muligt at jeg f.eks. kan vælge biologi, kemi og matematik og samtidig også kan vælge fysik på B-niveau, så jeg har alle de fire fag, jeg gerne vil have? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studieretning :)
  • #1   4. feb 2011 Afhængigt af andre ting ved din studieretning (fx om du har spansk) kan du højst sandsynligt vælge fysik op på b-niveau i 3.g smiley

  • #2   4. feb 2011 Fysik er det fedeste fag overhovedet i gymnasiet, jeg går i 2.g, og har lige valgt at hæve mit til A-niveau (:
    Jeg går på Mat A - Fys B - Ke B, og har jo så hævet fysik
    Kemi er virkelig nedern, og mega svært (selvom man var god til det i folkeskolen, det synes stortset hele min klasse).
    Jeg skal først have biologi næste år, så det kan jeg ikke sige noget om (:
    Og lad være med at regne med at vælge 5 A fag i 3.g, det er ikke dét værd.


  • #3   4. feb 2011 På mit gymnasie (frederiksborg) har du biologi på c niveau sammen med det jeg skrev ovenover (:

  • #4   4. feb 2011 Nanna: Okay, men har fået at vide, at fysik mest omhandler strøm, lys, lyd osv. og jeg interesserer mig mere for rummet, planeter, molekyler, grundstoffer osv. smiley

  • #5   4. feb 2011 altså hvis du gerne vil ind på en naturvidenskabelig universitets skal man stortset altid have kemi b og fysik b ... så det ville jeg vælge for man plejer at få biologi på c nivau så også kan du jo prøve og se om du kan hæve det?

  • #6   5. feb 2011 Jeg tror godt det vil kunne lade sig gøre, du kan se under studiretningerne hvilken fag du kan hæve i 3.g - og hvis det er svært at finde rundt i, så henvend dig til en studievejleder, de må vide sådan ting (:

    Lige en kommentar til fysik vs Kemi .. Jeg har det meget modsat af jer andre, fysik siger mig intet og jeg synes det er utroligt svært, mens kemi lige er mig. Jeg vælger nok selv at hæve kemi til A mens jeg afslutter fysik her i 2.g

    Du skriver du er interreseret i molekyler og grundstoffer - hvilket mest er kemi .. mens at universet og planeter nok mere høre til under fysik smiley


  • #7   6. feb 2011 Snak med din studievejleder, og kontakt det gymnasium du vil søge ind på, og hør hvad der kan lade sige gøre.

    Mht fysik og kemi,
    så omhandler kemi stortset kun reaktioner, og hvordan du regner på dem.
    Kan ikke komme i tanke om vi har lavet andet end at lære om måder at regne på reaktioner på -.-
    Man har lidt om molekyler og deres opbygning, men ikke noget spændende..
    Vi har faktisk mere om grundstofferne i fysik

    I fysik har vi haft om universet, planter, lys, bølgelængder, afstande i universet, solen og andre stjerner, jorden, månen, tyngdekraften, kernekrafterne, den elektromagnetiske kraft, radioaktivitet, kvarker, dobbeltspalte eksperimentet, og meget meget mere rigtig spændende ! smiley
    Lige nu har vi om strøm, hvilket ikke er særlig spændende, men det er et meget lille emne, så vi har det kun i nogle uger heldigvis (:

    Men det er jo forskelligt hvad man synes er spændende, jeg synes bare fysik er helt fantastisk (:


  • #8   6. feb 2011 Tak for svarene alle sammen (;

Kommentér på:
Studieretning :)

Annonce