{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.967 visninger | Oprettet:

Jobansøgning elev- ris og ros ?? {{forumTopicSubject}}

Vil I bruge 2 min på at læse denne ansøgning igennem og give featback ? (har lige skrevet den og ikke fået den tjekket eller nærstuderet endnu) Den er til Horze i århus. - På forhånd tak !



Søger I en moden, ansvarsbevidst pige, med masser af butikserfaring, til at indgå i Jeres team?


Mit navn er Pernille Kondrup. Jeg er 20 år gammel, og jeg søger hermed en elevplads i Jeres butik.

Jeg søger elevplads hos Jer, da jeg interesser mig ualmindelig meget for rideudstyr og ridesport. Jeg går op i hvad der er fremme af udstyr i ridesporten, og jeg elsker at rådgive, og ville især elske at rådgive lige netop hestefolk, ligesom jeg selv er. Med mine 5 års butikserfaring ved jeg hvad god service er, og hvad jeg skal bidrage med, for at holde en god og velfungerende butik kørende.

Den 7 marts starter jeg på HG i Randers. I juni er jeg færdig, og klædt på til at starte som elev. I sommers blev jeg student på Randers HF. Jeg tager nu en HG-student, da jeg brænder for salg og rådgivning, og kunne dette blive i ridebranchen, så ville det passe mig helt perfekt.



Min butikserfaring stammer fra de jobs jeg har haft ved siden af mine studier. Her startede jeg i en alder af 14år, hos en købmand i Randers. Her lærte jeg det grundlæggende butiksarbejde som eksbedering, opfyldning og rengøring.

Efter endt efterskoleophold, med hest, i år 2007, blev jeg ung pige i huset hos Nanna Holm, ejer af Stutteri Holm. Her bestod mine arbejdsopgaver i pasning af alle gårdens dyr. Derudover rengøring og vedligeholdelse af udendørs arealer, hus og stald, samt pasning af parrets datter. Her var jeg god til at tage fat, sammensætte min egen hverdag, og se hvor der manglede en hånd.

Da jeg startede på HF, fik jeg senere job hos Kiosken i Sjællandsgade, hvor jeg stadig arbejder. Dette er også et job, hvor man selv sammensætter sin arbejdsdag. Her får jeg stadig meget ros for mit arbejde, og får ofte nye ansatte i oplæring. Her har jeg været med til status, opsætning når der kommer varer hjem, og har derudover lukkevagter i weekender og hverdagsaftenener.

Siden i sommers har jeg arbejdet som pædagogmedhjælper-vikar i, vuggestue, fritidshjem og juniorklub hvilket også har været meget lærerigt, og jeg er vokset med opgaven.

Generelt er jeg en pige, som er nede på jorden, fungerer og samarbejder godt med stort set alle. Jeg bor i en lejlighed i Randers centrum, sammen med min kæreste. Jeg har redet dressur og haft med heste at gøre i 15 år, og har nu, i et år, haft en lånehest opstaldet udenfor byen.

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Med venlig hilsen Pernille Kondrup


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobansøgning elev- ris og ros ??
  • #1   7. feb 2011 det er næsten en hel stil du har lavet, personligt ville jeg lave den korter. smiley

  • #2   7. feb 2011 Jeg synes det er en rigtig fin ansøgning, hvor du kommer godt omkring din erfaring - både i forhold til butik og heste. Men husk at medsende udtalelser fra dine forskellige jobs. Det er noget af det, som jeg kigger på, når der skal ansættes, for det er jo andres erfaring med at have dig ansat. Held og lykke smiley

  • #3   7. feb 2011 Hmm, synes også den er alt for lang. det virker som om du har sammenfattet dit CV og din ansøgning i et dokument og det bør du ikke gøre.

    Jeg ville ikke gide sidde og læse det hele, hvis det var mig.

    Skriv alle ting som arbejdserfaring, skole ophold osv. op i dit CV og træk det dermed ud af din ansøgning.


  • #4   7. feb 2011 Jep har også en udtalelse fra jobbet i koisken som jeg stadig har. Ved ikke hvordan jeg skal gøre det kortere.. :s hvad kan undværes ? Sender også CV og eksamensbevis fra HF med..

  • #5   7. feb 2011 stutteri rannerupgård: Det synes jeg nemlig også er probelemet.. I mit cv står der bare en liste med årstal og job. Intet andet.. Synes bare det er svært at fortælle og sig selv om sin erfaring når man ikke skriver i hvor eller hvor længe.. smiley

  • #6   7. feb 2011 Hej.. syntes også det er en rigtig fin ansøgning.. Men få den kortet ned.. Det er som en anden skriver, en stil du har lavet.. Det er også flot.. MEN når det er ansøgning, om job.. så skal det kortes ned.. Virksomhederne, gider normalt ikke bruge tid på at læse lange ansøgninger igennem.. Det ved jeg, da jeg var på noget kursus om jobsøgning.. og da fik vi atvide, at man ikke gider de lange ansøgninger.. tænk, mange steder for de nu om dage RIGTIG mange ansøgninger.. og skriver alle meget.. så gider de det ikke.. smiley

    Hellere korte din ansøgning ned.. skriv dine job i CVét, og hvis du så kommer til samtale, kan du så fortælle hvad du har lavet og hvad dit job gik ud på.. Det handler meget om, at du også kan sælge dig selv under en samtale..

    En god ide, så din ansøgning ses, er lave din ansøgning i farver... feks.. et gult 4 ark, hvor du skriver din ansøgning på.. Det gør nemlig at din ansøgning, bliver set igennem de mange ansøgninger de har fået.. smiley Den tip fik vi også atvide på kursuset..:)

    Held og lykke.. smiley


  • #7   7. feb 2011 Team damgård. Det var en god ide det med farvet papir. Det tror jeg at jeg vil prøve smiley

  • #8   7. feb 2011 Det ser voldsomt ud skrevet her på HG, men sætter man det ind i et word dokument med times new roman 12 pkt + gør plads til firmanavn, adresse, postnummer, att, dato og en overskrift - fylder det faktisk under 1 A4 side.

    Under 1 A4 side med god opdeling af teksten er ok til en ansøgning, da selve din tekst faktisk ikke fylder voldsomt meget.

    Dog savner jeg lidt mere kød på din ansøgning - hvad er det du kan bidrage med til lige præcis den butik hvor du søger - hvorfor skulle de ansætte dig og ikke en af de mange andre der søger?? sådan nogle overvejelser vil man som arbejdsgiver gerne høre, og at du har sat dig ind i netop det sted du søger plads.


  • #9   7. feb 2011 jaa det sidder jeg også og tænker over lige nu. smiley Det skal være mere personligt.. Jeg synes heller ikke det er vildt langt. Det fylder nemlig lige præcis en side, med gode mellemrum, overskrift, sidehoved osv,,

  • #10   7. feb 2011 super god ansøgning. jeg synes ikke den skal være kortere eller længere.
    den omfatter dig, hvem du er, hvad du har lavet og hvorfor du vil være ved netop dem.

    måske du kunne, på selve ansøningen skrive:

    Horze Åhurs
    (adresse)
    (postnr. og by)

    og så selvfølgelig dato og sted, men dette skal stå overfor butikkens adresse.

    jeg lagde mærke til nogle få stavefejl.
    synes jeg ville sige det til dig, da det godt kan virke forkert i en ansøgning.
    her er de:

    interesser .. * interessere
    den 7 marts ... * den 7. marts
    14år ... * 14 år

    dog alt i alt. super god ansøgning smiley


  • #11   7. feb 2011 Tak.. Har som sagt ikke fået den læst igennem endnu.. Afsender, modtager, overskrift, dato osv. er selvfølgelig i den rigtige ansøgning..

  • #12   7. feb 2011 en ansøgning starter altid med en kort forklaring hvorfor du søger og hvorfor lige dem!

    så skal du kort fortælle om dig selv, fritid osv, derefter dine egenskaber, kompetencer osv..

    og til sidst hvorfor du selv mener de skulle vælge dig!

    max 1 side smiley
    Husk et CV og billed


  • #13   7. feb 2011 synes personligt der står for mange ting om det du har lavet før.. jeg kørte død i det allerede inden jeg var halvvejs, og det er synd, du skriver joallerede i din overskrift at du har masser af erfaring.. tror du skal skrive noget mere om, hvad du kan bidrage med.. ord som "fleksibel og have overblik" plejer at "sælge" ret godt.. jeg ville tilføje alt det om, hvad du før har lavet i et cv og så mere kortfattet, så skal de nok spørge ind til en samtale, hvis de er interresseret..
    de fleste kan godt lide en god kortfattet ansøgning. så det handler virkelig om at vægte sine ord.. men det er rigtig fint du får nogle til at læse korrektur på den, man kan nemlig nemt selv stirre sig blind på det..
    Held & lykke


  • #14   7. feb 2011 og personligt tror jeg ikke du skal skrive så meget om heste det er altså ikke det de "søger" de søger en med interessen og viden så beskriv dig selv med mange gode fagord!

  • #15   7. feb 2011 eksbedering ... * ekspedering

    smiley


Kommentér på:
Jobansøgning elev- ris og ros ??

Annonce