{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Stakkels pony! udmugning...! {{forumTopicSubject}}

Jae det er sådan at jeg har en pony stående her hjemme..
Det er min papsøster og hun er 23 år gammel.
Hun har købt denne lille shetter af mig for 3 år side så jeg har altid kendt ham og han er lavet at mine gamle ponyer..
Nå men hender min papsøster hun har ikke muget ud ved ham i snart 1 år og jeg får altså kun 150,- for at PASSE OG PLEJE og IKKE muge ud ved ham..
Så nu har han sur stråle og der vokser svampe og græs inde i hans boks...
Jeg gider (undskyld sproget) fandme ikke muge ud der inde for det kan fandme ikke passe at det er MIIIIG der skal fodre og døjes med ham i hverdagen nu når han er så DUM, han stejler op af folk, bider i alle, og slagter næsten min hest...
+++++++++ min far betaler foder...

Jeg syntes bare det er svinsk og min papsøster er har sq kun 1 gang om måneden eller hver 2 mdr....

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg gider ikke muge ud uden at få flere penge for det...
..
Ja skulle også lige ud med det...
HAR BILLEDER AF DET HVIS DET ER I VIL SE DET SKAL JEG NOK LIGGE DEM IND...!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels pony! udmugning...!
  • #1   11. maj 2011 så meld hende dog for POKKER til Alle dyrs ret, eller noget lign!!!!! det kan da ikke gå for langsomt!

  • #2   11. maj 2011 Stakkels pony! Det er jo ikke din papsøster det går ud over at der ikke bliver muget - men ponyen.

    Er der ingen af jer der gider tage sig af den så giv den væk til nogen som gider! Den fortjener ikke at stå i en usund boks. Og hvis den ikke bliver håndteret så er det klart den får nykker...


  • #3   11. maj 2011 det kan da KUN gå for langsomt*

  • #4   11. maj 2011 Han er ikke dum, hvad regner du med hvis den ikke har været korrekt passer og ordenligt i hænder i 1 år?

  • #5   11. maj 2011 synd for ponyen
    find nogen der gider bruge tid på den og også tage det sure job ved at have pony
    den er ikke tjænt med at stå i sådan en usund boks det er ikke sundt


  • #6   11. maj 2011 DET skal lige siges at hun ikke vil af med den og har spurgt om jeg ikke må få ham igen så han i det mindste kan få et godt liv for jeg syntes ikke det kan passe at det er mig der skal gøre alt ved HENDES pony..!

    JustAdreamer: Ikke været i hænder i et år? hvad snakker du om?


  • #7   11. maj 2011 den lyder som en der trænger til noget opdragelse

    og hvis din søster ikke vil af med den så meld hende


  • #8   11. maj 2011 Phu, jeg får helt ondt i maven over at læse dit indlæg. Det er en træls situation for dig at stå i, og det er jo også derfor du "råber" om hjælp herinde.
    Men det er da om noget forfærdeligt for din gamle pony, at han skal være "fanget" midt i det her -og hvad kan han gøre???? Stå i lort til halsen og med dårlige hove. Jeg bliver fandeme så gal over at folk tillader sig at være så uansvarlige at behandle forsvarsløse dyr på den måde, han kan sku ikke vælge fra....Så du må op af stolen og få råbe de voksne omkring dig til live og vise dem det du går med hver dag og skal se på ikke mindst. Selvfølgelig skal din pap-søster da ikke have en pony hvis hun ikke gider passe den...han fortjener da et bedre liv.
    Og husk, han er ikke DUM, men giver man ham ikke den omsorg og opdragelse der er nødvendig, så reagere han jo bare som en hver anden "vild" hest ville gøre...så lad være med at omtale ham som dum, det fortjener INGEN heste....selv om det kan gøre ondt, så må man unægtelig vende blikket indad i største delen af tilfældende.
    Håber du finder en løsning til hans bedste....


  • #9   11. maj 2011 godt skrevet Mette B kan ikke andet end give dig fuldstændig ret

  • #10   11. maj 2011 Jeg kan jo ikke bare gå hent til hende og sige at nu gider jeg fandme ikke se at hun skal være sådan en sæk over for Lucas mere så nu har jeg ham og hun våger på at røre ham igen....

    Det er ligesom jeg har brugt over 1 år på at lære ham tricks så kommer hun og skal prøve her for et mdr siden og hva sker der?? hun smadre hele mig og Lucases sammen hold...
    Jeg har lige sagt det til min far idag og han siger jeg skal snakke med min pap søster om det og hvis det ikke hjælper kan jeg desværre ikke gøre mere..
    Det og også rigtig nok for det er hendes pony så hun bestemmer over den..

    Jeg ved bare ikke hvad jeg skal hamle op med det lort her...


  • #11   11. maj 2011 undskyld men hvor er forældrene i det her det kan da ikke passe at du på 14 skal stå og snakke med din pap søster på 23
    hvor er opbagningen og hjælpen fra forældrene???


  • #12   11. maj 2011 mener at det er da ikke meningen at du som 14 årig skal tage den konflikt med din pap søster

  • #13   11. maj 2011 sig at du gerne vil muge og passe den, men ellers så rør du ikke en finger der inde...

    (du kan også overveje at flytte den et andet sted hen, og når hun så engang kommer og spørger, siger du bare at det kender du ikke noget til "Står den ikke i sin boks??"


  • #14   11. maj 2011 sorry to say... men ærligt talt er det virkelig synd for ponyen- uanset om du ikke får penge for at muge ud ved ponyen forstår jeg ikke at du ikke passer og plejer hesten som dyret skal. Har oplevet en situation(det her er ikke en anklage af dig, men for at give et eksempel på min pointe), hvor der var strid mellem opstalder og ejer, da ejer ikke betalte. Opstalder var stædig og valgte i stedet at fratage alt mad indtil den var et skelet med skind og døden nær- denne hest har jeg været med til at redde da den til sidst blev givet til os, og det knuste mit hjerte at se at det var dyret som ingen skyld i det havde var den som det gik ud over. Så ja, forstår hverken at du eller din søster har samvittighed til at lade det stå til pga. af penge. Min mening. Men mit foreslag er, at hvis hesten(som man før har hørt om), bliver sat i din varetagt og forplejning og at du ikke "udleverer hesten til ejer" før betaling er faldet. I har sikkert ikke lavet en opstaldningskontrakt? Dette er ikke for at nedgøre dig, for forstår da godt din frustration, men ejeren til ponyen er tydeligvis ikke en ansvarlig ejer, og hun må forstå at hvis der ikke falder betaling, står hesten i din varetægt. Fejler ligger jo ligeså, hvis ikke mest hos din papsøster.

  • #15   11. maj 2011 Det er svært når dine forældre ikke blander sig - og meget uansvarligt!
    Prøv at snak endnu engang med din papsøster - vis hende hvor slemt det står til med hans hove, vis hende svampene i boksen osv.

    Virker det ikke ville jeg simpelthen stille hende et ultimatum - enten så begynder hun at passe ponyen eller også melder du hende til Hestens Værn.



  • #16   11. maj 2011 Og det skal selvfølgelig tilføjes mit indlæg at der da må være nogle voksne som ansvarlige i den her situation så du netop ikke skal stå til ansvar for det alene... Håber i finder en løsning..

  • #17   11. maj 2011 Meld hende, og vil du ikke det så må du sandelig bevæge dig ud i stalden og få gjort rent ! OG ringet til en dyrelæge som kan tjekke hesten !!

  • #19   12. maj 2011 Du er nok nødt til at få dine forældre med på den her, for som du lyder (nu kan jeg jo kun vurdere ud fra dine skriftlige indlæg) så er du ikke i stand til at styre hverken dit sprog eller temperament til at tage sådan en snak med din papsøster eller nogen som helst andre.

    Som reglerne er, er det opstaldningsstedet der har ansvar for, at hestene har ordentlige forhold. Så du må ud og få muget den boks igennem så hesten har det ordentligt, og så må du få fine forældre til at tage en snak med papsøsteren og sige, at hun altså ikke kan have hest hvis ikke hun passer den. For selvfølgelig skal du ikke passe andre folks ponyer! Hvis ikke I kan klare det med en snak, må hun anmeldes. Hun er 23, så det burde hun være gammel nok til at forstå.



  • #20   12. maj 2011 Det er jo ikke min skyld hun vil have den pony vel?
    Hun har haft med heste og gøre siden hun var 9 år gammel..!!!!
    Så kan det sq da ikke passe at hun nu som 23 årige ikke kan lette sin fede røv og få gjort noget ved sin PONY!
    Og vi lavede fandme en regl om at HUUUUN skulle muge ud og købe foder til ham..
    MEn næææ nej det bliver helt ødelagt og hun kan stå og råbe og skrig som et pattebare på 3 år op i hovedet af min far om at nu skulle vi til at gi min hest rent vand (og det får han fandme hver dag) og nu skulle jeg til at ride Lucas (han er en shetter forfanden og jeg er en pige på 14 år tror hun selv jeg gider ride hendes pony NEJ det er hvad jeg siger der er synd) og at nu skulle jeg købe nyt udstyr FOR mine egne penge til lucas...


    Nå men i det hele taget så tager jeg ham sq snart Lucas fra hende..
    Hun har 2 kaniner og 2 katte og lucas og så skal hun have et barn her til september..
    Hun har ikke råd til det..
    Men jeg snakker lige med far og Lene (hendes mor) om det når hun kommer senere..!


  • #21   12. maj 2011 Hmm, det virker underligt du skælder sådan ud her inde, og ikke på hende? Og der er vel ingen der tvinger dig til at ride på den og bruge dine penge på udstyr til den? Det er da ikke noget at gå så meget amok over, du kan jo bare lade være, der er jo ingen der kan tvinge dig til at ride på den og købe udstyr tilden.

    Dine forældre må da kunne hjælpe dig med at få snakket med hende, ellers må du jo melde hende, altså så er den jo ikke længere.


Kommentér på:
Stakkels pony! udmugning...!

Annonce