{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Menstruations smerter?
  • #1   20. jul 2011 Panodiler smiley
    Eller også hvis du har en varme pude, læg den på maven :-))


  • #2   20. jul 2011 Panodiler også en varm pude smiley

  • #3   20. jul 2011 Ppiller hjælper en del smiley

  • #4   20. jul 2011 Hvordan virker ppiller? skal man ikke atge dem hvis man ikkke vil ahve menstrtuation på en bestemt tidspunkt? smiley

  • #5   20. jul 2011 p-piller holder styr på din menstruation, altså du tager p-piller 21 dage, holder så pause i 7 dage osv. Du kan få nogle som tager smerterne.

    En varmepude er meget usund for organerne i længden, det vil jeg ikke anbefale dig at bruge.


  • #6   20. jul 2011 Motion ! smiley
    Selvom det kan virke uoverskueligt osv., så hjælper det virkelig når man først er kommet i gang smiley


  • #7   20. jul 2011 Der er vidst en som ikke har fulgt med i skolen....

    Ej spøg til side.

    P-piller er kunstige hormoner som går ind og blokerer for dine egne hormoner så der ikke frigives et æg. Ingen ubefrugtet æg = ingen menstruation.

    Pillerne skal spises hver dag ca på samme tid for at virke. Der er 30 piller i en pakke, når alle pillerne er spist holder du 7 dages pause fra dem, hvor du så får en kunstig menstruation. Efter de 7 dage begynder du igen at spise piller.

    De kan hjælpe på kraftige menstruationssmerter, da disse ofte skyldes æggets vandring ned gennem æggelederen , men der er ingen garanti for at de virker.
    Desuden tager nogle på i vægt af p-piller, samt de kan forårsage humørsvingninger og akne, men det er meget forskelligt hvordan man reagerer.

    Du skal til lægen for at få dem, da de er receptpligtige.

    Der findes mange former for p produkter som stav, ring, plaster, sprøjte, piller osv.


  • #8   20. jul 2011 Jeg sad nøjagtig og tænkte over at oprette samme slags indlæg, så jeg kigger lige med smiley Jeg løber nærmest rundt herhjemme og rydder op (eller lige nu holder jeg pause xD), men det hjælper ikke :L Jeg smutter ud og rider en tur senere og håber på det hjælper smiley

  • #9   20. jul 2011 Det er forskelligt fra produkt til produkt hvordan de skal tages

    Men som de andre skriver. Panodil, motion og varme


  • #10   20. jul 2011 Jeg spillede fodbold på højt plan med 2 x træning, talenttræning og kamp 1 gang om ugen, og jeg havde stadig store smerter, da jeg var yngre + jeg havde mine heste. Syntes ikke motion hjalp. Men da jeg kom på p-piller blev smerterne betydeligt mindre. Ellers vil jeg også sige i Ipren og hvis det er helt slemt, så kombiner Ipren med Panodiler.

  • #11   20. jul 2011 <b>Line P - Enghavegaard </b> mindre teknisk detalje xD Har selv en stav i armen, for jeg er meget glemsom....

  • #12   20. jul 2011 Det første år, fik jeg menstruation 2 gange, dog med de "normale" signaler min krop sender, så jeg var ikke i tvivl i ugen op til. Men nu er den regelmæssig hver 1½ måned. Staven skal skiftes efter 3 år

  • #13   20. jul 2011 Jeg har altid meget kraftige smerter - panodiler virker ikke. Ipren virker for det meste, men det er bedst hvis du kan tage dem forebyggende - altså hvis du f. eks. tager to piller når du starter med at få ondt, og så venter 4 timer og så tager to nye også selvom det ikke gør ondt, så du ligesom kommer på forkant med smerten.
    Jeg har nogle gange oplevet at ipren kun dulmer smerten lidt, indtil man begynder at tage dem forebyggende - det er SÅ træls at det skal gøre så ondt!


  • #14   20. jul 2011 Har lidt af voldsomme smerter, og vi snakker kold sved og kramper så man ikke kan bevæge sig.

    Er det meget slemt få da en recept på voltaren rapid, min læge anbefalede at tage en af dem og så"fylde"op med panodil til det virkede

    Kom selv tideligt på p-piller, og det hjalp, men var nødt til at fortsætte med voltaren i en lang årrække


  • #15   20. jul 2011 en cola det hjælper ihvertfald på mig

  • #16   20. jul 2011 Hvis man bøvler med uren hud med p-piller kan man spørge efter Yasminelle, der er noget i som gør at man ikke får bumser! smiley . Det er dem jeg har, og har stort set hverken smerter, eller bumser, til gengæld er jeg lige pt. mega sulten hele tiden xD .

    Min menstruationssmerter bliver altid bekæmpet med selvmedlidenhed og ynk smiley . Og chokolaaaade smiley


  • #17   20. jul 2011 Ingefær er rigtig godt mod smerter smiley

  • #18   20. jul 2011 Ja man kan tage smertestillende mod menstruationssmerter, men det forsvinder smerterne ikke af mine damer og herrer smiley eller ÅRSAGEN til smerterne er der jo stadig.

    For 2 år siden ca. var mine smerter så voldsomme så jeg plejede at besvime, 4-8 panodiler kunne lige LINDRE smerten så jeg ikke besvimede.

    Jeg tog til en Kranio Sakral Terapeut som også var bindevævsmassør og vupti hun fandt en masse; skævt bækken, skæve ryghvirvler og meget spændte inderlår. Hun fortalte selv at hun har haft en del ridepiger inde som skulle behandles for menstruationssmerter og alle havde de her 2-3 ting i større eller mindre grad (somregel meget spændte inderlår, og nogle gange skævt bækken).

    Mine spændte inderlår (pga. manglende opvarmning + udstræk før/efter ridning) havde gjort mit bækken skævt, for lårmusklerne (nogle af dem) sidder hægtet på bækkenet! Så hvis disse er spændt så "hiver" de altså i bækkenet! Og det er DET som giver smerter! For når ens muskler trækker sig sammen omkring bækkenet (som det gør under menstruationen), så giver det altså store smerter hvis allerede over anspændte muskler skal spændes endnu mere osv.

    2 behandlinger har jeg fået til at rette bækkenet op og lige siden har jeg ikke haft menstruationssmerter. Dvs. at disse 2 behandlinger har indtilvidere holdt i 2 år smiley Det er noget der duer! smiley

    Min behandler (Line Frederiksen) er bosat i en by mellem Skanderborg og Århus (hørning). En behandling koster 400 kr (skulle jeg mene).
    (link fjernet)


  • #19   20. jul 2011 Yasminelle kan ikke anbefales da de indeholder nogle "hormoner" som er særligt kræftfremkaldende iforhold til alle andre mærker smiley søg på google så skal der nok komme en masse frem og ppillen.

  • #20   20. jul 2011 Har haft googlet det før, kan intet finde + min læge siger der ikke er noget galt med dem ...

Kommentér på:
Menstruations smerter?

Annonce