{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Dyreværnsloven {{forumTopicSubject}}

Når man tænker over det, så er det jo egentligt utroligt hvor mange ryttere ude på rideskolerne og bedridere der bryder loven dagligt...

Nej jeg siger ikke at ALLE er sådan... Men se lige listen her taget fra hesten værn og dyrenes beskyttelse.

De diffinere her hvornår hesten "lider overlast":
- gentagne slag med pisk/overdreven brug af pisk (hesten `bankes`)
- voldsomme ryk i tøjlen /voldsomme spark
- barring
- hyperfleksion, overdreven bøjning af hestens hals
- stød med el-støder eller lignende
- brug af andre smertevoldende `hjælpemidler`
- hesten trues med pisk eller lignende for at skræmme den
- hestens fratages mulighed for at drikke og æde over en længere periode

Og... Hvad mener i om loven? om det de diffinere? F.eks det her med at hesten ikke må trues eller lignende for at skræmme den... Men f.eks til araber shows, skræmmer de ikke netop hesten for at få den til at gå som de ønsker?

kom gerne med jeres meninger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyreværnsloven
  • #1   25. okt 2011 puha... tænker lige, hvilken rideskole kommer du på?

  • #2   25. okt 2011 Har heller ikke været på en rideskole hvor noget af det der ahr været tilfældet..

    Men true med pisken for at få den til at blive bange, må vel være lidt ala det samme som at få den til at løbe..
    Vil det så sige at vi alle når vi longerer bryder loven hvis vi har en longepisk i hånden??


  • #3   25. okt 2011 "voldsomme ryk i tøjlen /voldsomme spark" vil jeg nu mene jeg har set på flere stævnepladser/rideskoler.

    Men jeg er ikke på nogen rideskole :o)


  • #4   25. okt 2011 Desværre er pisk, spark og flåen i munden ikke noget man vægter så tungt på nogle rideskoler.
    Min lillesøster fx havde fået af vide af sin ridelærer, at hun skulle ride med kandar, for bedre at kunne styre den hest hun havde fået tildelt (min søster er 12 og starter lx stævner!!!!)

    Mener også at der er en med at fratage hesten dens naturlige behov. Og her tænker jeg da fold og artsfæller. Det vil jeg også sige er helt hul i hovedet - men desværre også noget der sker mange steder.


  • #6   25. okt 2011 Sanne:
    er pisken ikke bare et signal som betyder frem? ligesom schenklen og stemmen og sædet..
    tror det der menes er at man ikke må have slået den, råbt af den og overlastet den med pisken eller stemme for at indlære angst.

    men jo jeg har set på de rideskoler jeg har været på, at eleverne bare lærte at de skulle rive og flå og sparke og slå.
    især på en bestemt rideskole var det slemt! en unode og *SLAM* sagde det og både schenkler, pisk og tøjle var der. hvis hesten lagde sig ned, kom ridelæren farende og råbte og endog sparkede og slog på det stakkels dyr.
    hvis hesten løb for stærkt, ja så skulle man bare RIVE! i tøjlen! til hesten stopper, og det var ligemeget om det var tilfældige træk i tøjlen eller om det var et konstant træk i begge tøjler.
    og hvis hesten ikke ville gå, så skulle man sparke alt hvad man kunne, med benene over ørene 'for hesten var jo ikke lavet af porcelæn'.
    øøv hvor blev jeg sur! og jeg stoppede på steder og meldte dem og sendte et brev til bestyren om at det der var for dårligt.


Kommentér på:
Dyreværnsloven

Annonce