{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkener, gram?
  • #1   15. nov 2011 Det kommer jo fuldstændigt an på den enkelte hest og om den er klippet eller ej - ligesom ved mennesker er nogen heste mere kuldskære/sarte som andre...

  • #2   15. nov 2011 Du bliver nød til at forklare om din hest er klippet, om den har meget ples (kratig) og hvis den ikke er klippet, om den sætter en god vinterples..

    Kan forklare det ud fra min egen:

    -Oldenborger på 21.
    -bliver redet dagligt
    -er klippet over alt undtagen ben
    -går ude mindst 7-8 timer fra okt- april
    -fik regndækken på da solen ikke kom frem mere, og det blæste og rengede lidt.
    - fik 150 gram på da vi kom under 10 grader om natten
    - fik 300 gram med hals på i november da han blev klippet over alt..
    han får ikke mere tøj på nu, med mindre hans øre bliver kolde,
    det tjekker du ved at tage hele din hånd og holde så langt nede ved øret du kan,
    meget varm = den skal have mindre gram på eller klippes lidt
    alm varm = som alt skal være, husk at tjekke jævnligt, jeg tjekker selv hver dag
    kølig eller kold = skal have mere tøj på


  • #3   15. nov 2011 Bruger regndække fra sep ca. her i okt skiftede jeg til 200 g. , Når der blir lidt koldere får han 400 g. på.
    hvis det blir vildt koldt i januar/februar igen får han 200 g. under de 400.
    I marts ( var det sidste år) kom han over på 200 g. igen og i april regndækken
    Han bliver klippet.


  • #4   15. nov 2011 tak for jeres svar, de hjalp mig lidt men jeg er stadig modtagelig over for flere svar, for at blive klogere på emnet smiley

  • #5   16. nov 2011 Jeg har da også et eksempel på min hest smiley
    Han er snart 10 år, og er en stor dv/oldenborgs vallak.
    Han fik regndækken på da det begyndte med det dårlige vejr og var 15 grader eller under om dagen.
    Han fik overgangsdækken (150gr) første gang han blev klippet. (ca. 10grader om natten).
    Også skiftede vi til et vinterdækken for halv anden uge siden da han blev klippet igen smiley

    Håbede at han ikke behøvede mere tøj end det, men tror at jeg senere hen må købe under en underdyne og smide under vinterdækkenet. smiley

    Men igen er det meget forskelligt fra hest til hest smiley
    som Sarah N skriver er det bedst selv at tjekke det jævnligt.


Kommentér på:
Dækkener, gram?

Annonce