{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.112 visninger | Oprettet:

Dansk stil {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har denne dansk stil for til efter ferien, det er dansk FS10 2011, så der er muligvis nogen af jer, som havde den til eksamen smiley
Jeg håber I vil læse det igennem og komme med jeres mening. I må meget gerne rette komma eller stavefejl! (:
Opgaven er følgende:
Ren by 2011: I forbindelse med en kampagne for Ren By 2011 har byrådet besluttet, at der skal laves en folder.
Folderen skal opfodre unge til at bruge en eftermiddag på at rydde op på uddanelsessteder og i deres nærmeste omgivelser. Skriv teksten til folderen.

Her er hvad jeg har skrevet:

Kampagne:
Ren by NU!
Kære alle unge i Københavns kommune.
I forbindelse med vores kampagne ”Ren by 2011” har vi i samarbejde med Københavns kommune, arrangeret en eftermiddag, hvor alle unge i Københavns kommune i fællesskab kan gøre en forskel.
Vi vil meget gerne opfodre alle jer unge i hele Københavnsområdet til, at bruge en eftermiddag på at rydde op, og samle skrald på diverse uddannelsessteder, og i de nærmeste omgivelser.
Datoen for begivenheden er d. 12. april 2011.
Nu har DU endelig chancen, for at gøre noget godt for det miljø, som vi alle færdes i til hverdag, og for vores elskede planet, som vi lever på.
Så grib chancen, og gør noget godt, både for de mennesker der lever på Jorden i dag, og for den næste generation. Hvis ikke du gør noget nu, vil du garanteret fortryde det.
Det drejer sig om en eneste eftermiddag, det er da vist lige til at overkomme eller hvad?
Brug den eftermiddag, hvor du ellers ville have siddet foran computeren på at samle affald, så vi kan få en ren by!
Hvis du er klar til kampen mod affald, og ønsker en renere by, skal du blot møde op på dit uddannelsessted, og så får du udleveret en rute, hvor du kan samle affald.
Tage gerne affaldsposer og venner med.
Vel mødt! ?
Med venlig hilsen Ren By


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk stil
  • #1   30. dec 2011 Den fik jeg 12 år, og min lærer sagde den var lige i øjet.. :o))

    Afslut den evt med fed i stedet:
    <b>"Vi glæder os til at se dig - kom og gør en forskel den 17/3 2011 kl. 15.00. Mød op i aulaen til informationer vedrørende op-rydningen. " </b>

    Skriv evt at man kan få kage og sodavand.. Hihi, gjorde jeg.. Du kan bare skrive privat hvis du vil have mere hjælp, vi har nemlig gennemgået den. :o)


  • #2   30. dec 2011 Nu har jeg bare kopiret endelsen fra min, så den passer ikke lige med din dato, hehe.. Der skulle selvfølgelig heller ikke stå "op-rydningen" men "oprydningen". Det er fordi der var orddeling på ved linjeskift..

  • #3   30. dec 2011 Den er rigtig god, og du er god til at skrive,
    men jeg ville nok lave den lidt mere 'hip', så den ikke virker så tør, og så den kan appelere bedre til de unge. Den behøver heller ikke at være så lang. Det virker som om at du skriver det samme mere end én gang, og det behøver du slet ikke! (:

    Held og lykke med den!


  • #4   30. dec 2011 Tak for jeres svar, det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
Dansk stil

Annonce