{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Jagten på de rigtige killinger! {{forumTopicSubject}}

Hej piger,

(Har også posted det på Kattegalleriet, men måske I også har en mening :P)

Håber at I lige gider bruge et par minutter på mig og mine spørgsmål smiley

Min kæreste og jeg er muligvis på jagt efter killinger her til foråret, og har derfor købt en kæmpe kattebog, med alverdens katteracer. Vi har siddet og bladret den igennem og er faldet for 3 katte, som lever op til vores forventninger mht. temperament og behov for plads.

Det vil blive lejlighedskatte, derfor også indendørs, muligvis mulighed for at komme i sele ind imellem. Og en form for løbegård i form af en lukket terasse, hvor vi vil lave noget "have", men mon ikke der kan være plads til et par katte? smiley
Kælne katte, som er meget sociale er at foretrække. Samt glad for andre husdyr, da de skal dele lejlighed med vores dejlige Landseer"hvalp" på snart 2 år, som er vant til kat fra helt baby. Da vi i en periode skal bo hver for sig min kæreste og jeg, pga arbejde og uddannselse, vil hunden ikke komme til at være i lejligheden hele tiden, da han kommer til at bo ved min kæreste.

Til at opfylde ovenstående behov kiggede vi på en Hellig Birma, Ragdoll og Burmeser.
Da det vil være indendørskatte ville vi anskaffe os to, så de har hinanden, når hunden ikke er der.

Hvad er jeres erfaringer med ovenstående racer - godt som skidt modtages gerne.
Og ville en blandingskat være lige så fin til vores behov? Tænker måske og få en racekat og så en blanding?
Hvornår begynder "killingesæsonen" rigtig? Altså hvornår kan vi forvente og kunne få killinger, på nogenlunde samme dag? (Vi tænker og hente dem samtidig, så de har hinanden fra dag 1)

Tak for jeres tid, håber på gode brugbare svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagten på de rigtige killinger!
  • #1   8. mar 2012 hvornår skal i bruge kattene ? smiley

  • #2   8. mar 2012 Alle katte skulle jeg mene kunne leve under de "kriterier".. I kan jo vælge killinger fra samme kuld så kan i få dem samtidig.. Killingesæssonen starter omkring nu, vil jeg tro.. Vores hunkat var ihf. i løbetid i januar og de går jo normalt drægtige i 62 dage (mener jeg, ihf. ca. 2 måneder) og så må det jo være snart ..

  • #3   8. mar 2012 Min erfaring med Ragdoll er, at det er en super dejlig kat! Har aldrig selv haft en, men kender nogen der havde to og de var bare SÅ søde! Meget kælne og kontaktsøgende og så er de jo rigtig smukke..

    Hvis jeg skal have kat igen, så vil jeg enten have ragdoll eller spynx! (:


Kommentér på:
Jagten på de rigtige killinger!

Annonce