{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Frustreret .. {{forumTopicSubject}}

Hej!
Ja, jeg er vildt frustreret og ked af det, og har bare brug for at komme ud med det smiley

Jeg er sygemeldt, med depression og personlighedsforstyrrelse, og er lige startet hos psykolog for en månede siden. Jeg er på kontanthjælp, enlig mor, og er derfor blevet kategoriseret "ude af stand til aktivering til min psykolog siger god for det".
MEN, nu har jeg så fået et brev om at jeg skal starte i praktik!

Var ellers begyndt at komme på et stutteri, dagligt fra 9-15 hvor jeg hjælper med stalden, ridning osv. Rigtig dejligt, og det har været så godt for mig, at komme ud og rode med noget jeg kan lide. Jeg har så gået og planlagt køb af hest, her til efteråret.

Men nu er det hele afblæst smiley Skal være i praktik 9-14 hver dag, og stalden ligger 40 minutter fra praktikpladsen og skal hente børn kl 16. Så det kan SLEET ikke hænge sammen!

Æv hvor er det surt! Ridning og natur er som terapi for mig. Har været omkring heste, og har redet på konkurrenceplan i 15 år. Men nu, væk, pistvæk!

Det eneste der kan trøste mig er tanken om at den dag jeg får en kæreste, kan jeg få tid til både hest og arbejde.. Men der er jo ingen der ved hvornår det sker!

Øv, sku ud med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret ..
  • #1   10. mar 2012 kan godt forstå dig.. går selv med depression..

    men hvis din psykolog har sagt at du ikk er i stand til aktivering, syntes jeg du skulle tale med din sagsbehandler på mandag, om det ikk er en fejl de vil have dig i aktivering.. og for guds skyld, hold fast på det din psykolog har sagt, for jobcenteret/kommunen har pligt til at prøve og presse dig.. for guds skyld hold fast i at du ikk kan klare det


  • #2   10. mar 2012 Pernille - Jeg tager også derop mandag, det kan slet ik passe smiley Havde selv sagt, at jeg gerne ville i praktik 2 uger, 20 timer om ugen i en frisør med henblik på OM jeg kunne tage uddannelse i mesterlære. Men nu har jeg fået at vide at jeg ikke kan komme i mesterlære før jeg er 25, pga min økonomi som enlig.. Så 2 år til mig uden nogen som helst planer. Dem vil jeg gerne bruge på min ridning.. Men det ser det ik ud som om jeg kan. Har ik lyst til at ligge penge i en unghest, hvis så jeg blir sat igang med noget om et år! smiley

  • #3   10. mar 2012 Du kan også kontakte din kommune, og sige at du ikke behøver dette praktiksted, men du har et sted hvor du kan komme hen i praktik.
    Det kender jeg flere som har gjort, hvor de selv har fundet deres praktiksted, frem for at kommunen har fundet det smiley


  • #4   10. mar 2012 eller ja som simone siger at du selv har fundet dit praktiksted, hvis der er mulighed for at du kan komme i praktik der hvor du kommer nu

  • #5   10. mar 2012 Pernille - Jamen tvivler på at jeg kan være i praktik samme sted i 2 år ;/

  • #6   10. mar 2012 det er vist desværre rigtigt nok.... vist nok i max 13 uger..

    men så prøv og forklar dem at du altså ikk kan klare det, og det har psykologen fundet ud af..

    men på den anden side, hvis de har fundet ud af at du kommer på det stutteri hver dag, så tror jeg desværreikk der er nogen vej uden om


  • #7   10. mar 2012 Pernille - Det har jeg selv fortalt dem, og sagt at jeg vil snakke med hende om at jeg ka komme i praktik..

  • #8   10. mar 2012 hvis du selv har fortalt dem at du går der ude hver dag, er jeg desværre bange for at der ingen vej er uden om praktiken det andet sted, for så har du vist at du kan holde til det, desværre

  • #9   10. mar 2012 Okay..

  • #10   10. mar 2012 desværre.. men prøv da og snakke med dem om det...

    jeg går fx på sådan et hold for folk der er sygemeldt med depression, vi havde en på holdet der havde søgt et job, og fordi han havde søgt det job, røg han at sygedagpenge, da at når man fx søger job så er man også rask nok til at arbejde... de er noget kringlet ALLE de regler kommunen har..

    syntes da du skal prøve og snakke lidt med dem på mandag, og se om du ikk kan komme uden om


  • #11   10. mar 2012 hvis du kan være på et stutteri fra 9 - 15 kan du vel også forsøge at være i praktik fra 9 - 14 inden man siger man ikke kan.

  • #12   10. mar 2012 Team - Helt bestemt. Men på det stutteri er der ikke noget jeg SKAL, jeg tilpasser selv dagen, og kan sagtens sidde i 1½ time og snakke og drikke kaffe, og så er ejeren også psykolog, så vi har nogen gode snakke. Det er ikke en "arbejdsdag".. Nogen dage laver jeg ikke andet end at hygge mig, klappe på hestene og ride.
    Problemet er, at det hjælper mig MEGET at ha heste i mit liv, det har jeg aldrig haft. Og nu, hvis jeg skal i praktik er det helt udelukket smiley


  • #13   10. mar 2012 Pernille - Er du der hver dag? Hvor mange timer om ugen?

  • #14   10. mar 2012 Team Hjortkjær: Depression er noget svært noget. Nogen ting kan man overskue, andre ting slet ikke....

    Det er noget rigtig møg smiley Jeg har haft flere depressioner, der til sidst endte med at sætte sig fysisk i kroppen, så jeg fik en muskel/led-sygdom. Jeg har været på førtidspension siden august 2008 (jeg var 40 år dengang). Men inden da var det noget af et helvede at kæmpe med sygdom, kommune og arbejds-prøvninger.
    Jeg har arbejdet meget med mig selv for at få det bedre, og især de seneste to år, hvor jeg har udviklet mine evner omkring det åndelige, har givet mig rigtig meget. Men medicin kommer jeg nok aldrig til at undværre (det har jeg taget i 12 år).

    Har du brug for det, er du velkommen til at skrive pb til mig, om ikke andet kan jeg da i hvert fald lytte smiley


  • #15   10. mar 2012 Jeg kan godt forstå du gerne vil have heste i din hverdag - det vil jeg også rigtig gerne i min. Desværre hænger arbejde og hobby bare ikke altid sammen sådan, så man selv kan vælge.

    Måske du ku starte med en kortere dag i pratikken, så du stadig kan bruge eftermiddagen på hygge smiley Ved at forklare dem det positive i det.

    Jeanne N

    Jeg ved godt det er svært med depression, har det selv tæt inde på livet + jeg har arbejdet med det da jeg var ansat på en psykiatrisk afd.

    Jeg mener bare at man ikke selv kan vælge hvad arbejde man vil have, ud fra hvad ens hobby er.


  • #16   10. mar 2012 Team Hjortkjær: At have det tæt inde på livet er slet ikke det samme, som selv at have været der smiley Den situation, Isatou er i, er vigtig at "passe på". Presses hun ud i noget, hun ikke kan overskue, vil hun nemt kunne ryge helt ned, med risiko for så SLET ikke at kunne noget.
    Jeg ved dit råd er godt ment, men fra tanke til handling er der uendelig langt, når man har en depression.


  • #17   10. mar 2012 det er et kursus der hedder sundhedsaktivring, hvor det er et 13 ugers forløb, med maks 10 timer om ugen. fx mit hold har fri hver fredag.
    og så mandag og onsdag har vi motion, tirsdag har vi arbejdsmarked rettede undervisning, og torsdag skiftede det mellem almindelig sundhedsundervisning, og erhvervsspykolog..


  • #18   10. mar 2012 Siger ikke hun skal presses ud i noget - men det nød til at være et realistisk billede når man prøver af mht. job. Senere i livet kan man desværre ikke altid få sin hobby som job.

    Jeg har selv prøvet det.

    Men nu afhænger det også meget af hvilken personlighedsforstyrrelse der tale om.


  • #19   10. mar 2012
    Kan du ikke finde en praktikplads der passer til dine interesser? Fx kan du starte praktik på det stutteri du alligevel kommer på, og hvis du så skal finde en anden praktikplads, så find en anden stald?

    I mine ører lyder det mærkeligt, at du har overskud til at være derude så længe OG have hest (+barn), men så snart det hedder "praktik", så kan du ikke lide det..?


  • #20   10. mar 2012 @AM. - Jeg har overskud til at være herude fordi jeg kommer om morgenen, og selv tilpasser min dag. Hestene står i løsdrift, så der skal kun fjernes klatter og resten af tiden ka jeg ride. Jeg har INGEN hest, men overvejede det. For pt. rider jeg kun en af hestene derude, og har derfor masser tid til min egen. Jeg ville kunne ha den opstaldet samme sted. Derfor har jeg overskud til det.

    Har også masser af overskud til en anden praktikplads, som der står deroppe. Men jeg har svært ved at være et sted med mange mennesker, og jeg har svært ved at overskue mine børn, og bryder sammen, hvis MINE beholdere ikke bliver fyldt op. Og det bliver de ikke, hvis jeg ikke beskæftiger mig med noget jeg interesserer mig for. Der er masser muligheder, som dyrepasser, frisør mm. og jeg har søgt i ALLE frisører og ALLE dyrehandler og dyrlæger i Ringsted kommune, men har fået afslag, da jeg kun kan være der 25 t om ugen ! :O) SÅ det er skam ikke fordi jeg ikke KAN eller VIL.


  • #21   10. mar 2012 Team Hjortkjær og (C)AM: Det er jeg klar over - jeg er selv uddannet pædagog, som var mit 2. ønske (ville aller helst have haft en uddannelse med heste). Det er slet ikke det, der er essensen i det her - det er depressionen og personlighedsforstyrrelsen, og derfor det man skal fokusere på lige nu. Med en depression nytter det altså ikke at bede folk om at tage sig sammen, "fordi man ikke kan få det, som man helst vil senere i livet".

  • #22   10. mar 2012 Siger ikke man skal tage sig sammen, for det er man ikke selv herre over når man er deprimeret, da man ikke selv kan styre receptorerne og de forskellig stoffer i hjernen.

    Mener bare det er et luksus problem ikke at kunne købe en hest fordi man skal arbejde.


  • #23   10. mar 2012 Team - Det er 100% et luksusproblem.. Bare rigtig surt, at ha planlagt det, set på hesten flere gange, lagt budget, valgt hvilket udstyr der sgu til osv., og så det ikke blir til noget :o) Ærgerligt ærgerligt, så har jeg bare noget at se frem til.


  • #24   10. mar 2012 Det er rigtig ærgeligt ja - kan du ikke få en part der hvor du er nu, som du måske kunne tage ud til i weekenderne smiley Hvis du kan finde en barnepige til børnene, el tage børnene med ud og nusse i hverdagene.
    (ved self. ikke hvor gamle de er. )


  • #25   10. mar 2012 Team - Jo, men så er det kun hver 2. weekend :o) Det har jeg ik lyst til lige pt. Og en part passer mig ikke rigtig, medmindre man finder en der rider 100% efter samme principper.. Og det er sjældent :o) Ellers får jeg sgu nok ik det store ud af at komme 2 gange om mdn ;o) Jeg sætter det på standby og kommer og hygger og klapper hende på stutteriets heste i mellem tiden :o)


  • #26   10. mar 2012 Prøv det andet og går det ikke kan du jo mærke det lynhurtigt og så må du sige fra og fortælle dem det ikke dur...
    Men håber du får din drøm opfyldt smiley


  • #27   10. mar 2012
    <b>Jeanne N</b>
    Forstår ikke helt hvorfor du skriver det til mig? :s


  • #28   10. mar 2012 (C)AM: På grund af det du skrev: "I mine ører lyder det mærkeligt, at du har overskud til at være derude så længe OG have hest (+barn), men så snart det hedder "praktik", så kan du ikke lide det..?"

  • #29   11. mar 2012
    <b>Jeanne N</b>
    Kan stadig ikke se hvordan det kan vare et svar til det jeg skriver (som i øvrigt ikke var til dig, men trådstarter)


  • #30   11. mar 2012 (C)AM: Jeg ved godt, svaret var til trådstarter, men eftersom det er et debat-forum, er det jo tilladt for alle at svare smiley

  • #31   11. mar 2012 <b>Jeanne N</b>
    I know, var bare fordi jeg ikke havde skrevet navn på min første besked.


Kommentér på:
Frustreret ..

Annonce