{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Ånder - overnaturligt {{forumTopicSubject}}

Godaften HGer!
Jeg sidder og er ved at forberede mig til KS-eksamen (historie, religion og samfundsfag), og er næsten færdig, men er gået i stå. Jeg har idag afsluttet Ånderne Vender Tilbage for 2. gang, så har nu set både sæson 1 og 2 to gange og efterhånden set adskillige gyserfilm. Og jeg kan ikke få nok! Jeg synes det er SÅ spændende. Jeg har en god veninde, der har oplevet lidt underlige ting, men jeg har aldrig selv oplevet noget, hvilket i sidste ende nok er godt, for tror jeg ville freake total ud. Jeg tror fuld og fast på, at der er noget mere mellem himmel og jord, som er overnaturligt og uforklarligt.
Jeg ved der er en masse forskellige holdninger til dette emne, hvilket er forståeligt, da det jo ikke er noget man kan tage at føle på. Det er ikke logisk og der er ikke noget absolut fakta på det. Men jeg synes bare efterhånden der er så mange hændelser man har hørt, film man har set (som også har været basseret på virkelige hændelser), så mange dokumentarprogrammer og så mange almindelige folk, der har deltaget i disse programmer, at det efterhånden er svært bare at smide det over skulderen og sige det er fup og løjer det hele.

Er der nogle af jer der har oplevet noget spændende/uhyggeligt eller har hørt noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ånder - overnaturligt
  • #1   12. jun 2012 Har selv oplevet det, og vi fandt ud af at der gik en mand for enden af værelset og var vred over vi havde revet hans skab ned( der var et skab man kunne gå igennem og ind til det andet værelse). Og efter han var fjernet så kunne jeg sove igen. Min søster har også oplevet at forstærkeren er blevet tændt og skruet op.( man kunne se at lyden blev skruet op. Og min far har haft en vred dame der har stået op skældt ham ud, men der var Intet når han gik ind i stuen. Så der er mere mellem himmel og jord

  • #2   12. jun 2012 Ja! Der har været en masse uforklarigt i mit gamle hus.. Det vr vildt skræmmede og der skete noget næsten hver dag smiley

  • #4   12. jun 2012 Design: Øv kunne godt forstille mig, at det er møghamrende ubehageligt, når man kan se en "person" smiley Føj!

    Sarah: Spændende.. Hvad skete der f.eks.?:-)

    Freja: Sikke et chok I må have fået..


  • #5   12. jun 2012 Det er jo ikke fysisk eller videnskabligt umuligt, især hvis man tror på det og ofte kan man ikke forklare det der sker smiley

  • #7   12. jun 2012 Tror mennesker skal lære, at vi ikke er så langt endnu, at vi kan forklare alt. Slap af, og lad vær' med at hænge jer i at ALT skal kunne forklares videnskabenligt.
    Er enig, med dig, tror også der er mere.. smiley


  • #8   12. jun 2012 Kunne ikke sige det bedre end Amanda smiley


  • #9   12. jun 2012 Jeg har oplevet en del hjemme ved min veninde. Bla. at ligge i sengen og kunne mærke at der er en der går rundt.
    Og en dag vi lå og skulle sove. vi havde lige sagt godnat, da jeg (eller vi), kan høre noget der løber fra omkring min hofte, op omkring vores hoveder og ned i den anden ende af værelset. Altså, det var inde i væggen. Det var ikke et dyr af en art, for de har ingen mulighed for at komme derind, og så var det meget voldsomt. Ja altså så skulle det da have været en kæmpe hund der var kommet derind. Men nøøøj, jeg fik gåsehud smiley

    En ven fortalte her i går, at han havde stået og sat hår om morgenen, da anlægget tænder. Han fortsætter med håret, men volumen bliver lidt højere. han går ind og kigger, og slukker så. Kort efter tænder det igen, og han kan SE at knappen bliver skruet på, men der var ikke et øje i nærheden. så han kom hurtigt ud af døren :o)


  • #10   12. jun 2012 Da jeg var mindre kunne jeg se og tale med.. Hmm.. Ånder? Spøgelser? Anyway, jeg blev taget seriøs fordi mine tre ældre søskende også kunne smiley Der var blandt andet en gang (Har jeg fået fortalt, kan ikke selv huske det) hvor jeg havde siddet i min seng og talt med en gammel dame, og jeg havde introduceret hende for min mor da hun var kommet ind. Hun var der helt bestemt smiley Og det er sket flere gange, også hvor vi var gået på gaden og jeg har sagt fx. "Se den lille pige derovre" hvor der så slet ikke har været nogen smiley

    Selvfølgelig kunne det godt have været fantasi, for var trods alt et lille barn, men fordi mine andre søskende også har haft det tror vi mere på det smiley

    Derudover havde jeg også en lille sans for hvad der ville ske, og sagde engang til min mor at vores hoppe ikke ville kunne komme ifol fordi hun havde dårlige energier, og det var inden vi havde prøvet at få hende ifol overhoved.. Hun kom aldrig nogensinde med føl smiley

    Mine 'evner' forsvandt ved 10 års alderen, og min næststørste søster er den eneste som har beholdt den smiley Fx. da hun boede og arbejdede med heste i en del år på Island, havde de været til at stort stævne og en af deres bedste venner havde vundet så de var ude i byen og fejre det smiley Pludselig fik min søster det helt vildt dårligt og begyndte at se død når hun lukkede øjnene. Hun fik det virkelig dårligt og begyndte både at brække sig og halvt besvime så de måtte køre hjem. Hun faldt i søvn på vejen hjem, og da hun vågnede lige inden de var hjemme sagde hun straks at der var noget galt i stalden. Så de gik ud og kiggede, og så lå en af deres bedste hingste død fordi nabohesten havde sparket den i panden. Den var død på stedet..


    Kunne blive ved smiley Der er sket en masse mærkelige ting omkring mig, og jeg tror fuldt og fast på at der findes 'mere mellem himmel og jord' smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #11   12. jun 2012 Jeg er ikke overtroisk, så har ikke oplevet ånder. (-:

    Har dog oplevet, at to glas faldt ned, mens jeg stod uden for rækkevidde, men det må der være en logisk forklaring på, eller så var det bare et tilfælde. smiley


  • #12   12. jun 2012 Min lærer har også fortalt en hel masse om sådan noget..
    Hende og hendes mand og to børn på ca. 12 og 4 vil jeg tro, flyttede for et par år siden til en gård, hvor hun også havde sine heste.
    I lang tid har de kunne hører noget der skramlede over det hele, men det var et gammelt hus, så de troede bare det var mus..
    Men det blev ved, og værre hele tiden. Ofte kunne de hører børn fødder der gik hen af gulvet, mens deres børn sad lige ved siden af dem.
    Datteren havde en gyngehest som sagde en "vrinskelyd" når man gyngede på den, og når de alle var nedeunder, kunne de hører "hesten" og legetøj der skramlede rundt på gulvet. (det var den nuttede del)
    Min lærer begyndte nemlig at mærke en meget stærk person der hev i hende, og skubbede hende væk hele tiden. Om natten kunne hun mærke kvælertag, og den ene nat da hendes mand stod op kort, og han så så en person gå rundt i huset.
    Ude i stadlen havde hun en eller to føl..men de døede af uforklarlige grunde. Hendes heste løb forskrækket rundt i boksen.
    Og deres elektroniske apparater i huset begynder at brænde, så de i alt har brugt flere tusinde kroner i erstatning.
    Min lærer valgte så for nylig at hun ville sælge huset, men vælger at ville for alt det her ud af huset, inden der kommer nye beboere.
    Hun får fat i en åndemaner, og han kommer hjem til dem. Han mærker med det samme at der er noget galt. Min lærer sagde ikke noget til ham hvad hun havde oplevet, det skulle han selv finde ud af..
    - Han finder ud af at der er en lille pige i huset der er død af feber.
    - Han finder en mand der er blevet myrdet og begravet ude bag laden.
    - Han finder en anden mand der er rigtig flink, der har prøvet på at passe hendes dyr, og beskytte dem for ham den myrdede.
    - Han finder en dame der har eget gården, og er sure på dem, fordi de har "taget" hendes hus.
    - Han finder tre dæmonhul i deres hus. to i laden, hvor hestene aldrig kunne lide at være.
    De sidste hul var under hendes seng, hvor de har prøvet at komme ud til hende, og hun derfor har følt sig kvalt. (dæmoner er ånde, ånder kan være onde og gode)
    De kunne lukke de to i laden, men ikke det under sengen. Nu ligger der en biblen under sengen, og hun skal fremover bede en bøn hver aften.
    Hendes mand havde to dæmoner på hans skuldre, og de er nu væk. Han er nu blevet meget mere glad osv. smiley
    - Han fandt også hende mormor, men hun har fået lov til at være der, for hun passer på dem.
    Siden da er huset mere roligt og fredeligt, og de er ikke bekymret for deres børn mere.
    Jeg tror også fuldt og fast på at der er noget uforklarligt, og har også selv oplevet nogle småting.. smiley pyyh.. den var lang!


  • #14   12. jun 2012 Jeg vil gerne hører den! smiley

  • #15   12. jun 2012 Det lyder vildt Day Dreamer.. Vil du ikke fortælle hvordan det skete?:-)

  • #16   12. jun 2012 Fortæl daydreamer!!!!

  • #17   12. jun 2012 Astrid - Det komme vel an på hvad man ser som "fysisk"

    Jeg tror på der findes energier, som bla. ånder og vinden består er.. Er det for dig også fysisk umuligt at der findes blæst?


  • #18   12. jun 2012 Cecilia - overtro og ånder er også 2 forskellige ting smiley

  • #19   12. jun 2012 Astrid - Lyd går også igennem vægge, plus rystelser, så nej det er ikke fysisk umuligt, en væg er ikke ugennemtrængelig smiley

  • #20   12. jun 2012 Wooow nogle vilde historier I har!
    Day Dreamer vil også gerne høre det smiley


  • #21   12. jun 2012 Jeg tror helt sikkert på at børn har en evne til at se og forstå overnaturlige hændelser, fordi deres fantasi og tankegang ikke bare lukker ned. Men ligeså snart voksne, lukker i for dem, og fortæller dem at det er noget pjat, og at der ikke er nogle, så forsvinder troen. Så måske har vi alle haft en overnaturlige evne engang? smiley



  • #22   13. jun 2012 Amigos - Du kan jo lukke for det, så du ikke ser det konstant smiley Lav en beskyttelses bobbel omkring dig selv

  • #23   13. jun 2012 Du sidder dig et roligt sted og forestiller dig et lysende "skjold" der starter fra dit hovede og glider helt ned til dine fødder smiley

  • #24   13. jun 2012 Det var så lidt smiley


  • #25   13. jun 2012 Vi har oplevet RIGTIG meget i vores hus, og har sågar haft en clevoryant ude.

    Vi bor i min fars gamle barndomshjem - hvor hans far, altså min bedstefar boede i lidt over 50 år.
    For mange år tilbage mens de boede i vores hus, blev min fars storebror kørt ned, lige uden for vores hus - han døde af sine kvæstelser ( I 1984 helt præcist)
    I 1998 flytter min bedstefar så ud af huset, og flytter i en ældrebolig. Han dør samme år.

    Lige siden har vi boet i huset, og lige siden har det været aktivitet. Vi har fået at vide af hende den clevoryante at både min bedstefar og min fars bror er i huset.
    Det er ikke ondsindet, vi bliver bare gjort opmærksom på at de er her.
    Min fars bror både på loftet, og man kan derfor ofte høre fodtrin oven på.
    Man kan se skygger gå forbi vinduerne (især vores køkken vindue, og især og sommeren). Ting bliver flyttet rundt på osv.
    Jeg har altid haft det som om at jeg blev overvåget - en der kiggede ind af min værelsesdør, og hende den clevoryante kunne fortælle, at det er en der er der for at beskytte mig. Rart at vide, at det kun er gode "ånder" vi har i huset.

    I mange år døjede vi meget med at vores hund og kat bare stod og stirrede på et eller andet på en væg - vi fik at vide at det var fordi dyrene kunne fornemme "ånderne".

    Da jeg fik min hest i 08 gik der over 1 år inden hun faldt til. De stod konstant og kiggede ned i den anden ende af stalden, hvor det ikke er noget som helst. Men det er rart at vide at det ikke er noget ondt, men bare nogle der holder øje med, at alt er som det skal være. Min hest er faldet rigtig godt til nu, og selvom det lyder mærkeligt, føler jeg virkelig at jeg har fået en utrolig stærkt bånd til hende, fordi der er sket de ting der nu er sket..

    Håber du kan finde hoved og hale i det smiley



  • #26   13. jun 2012 Hmm ja jeg vågner tit og skriger, fordi jeg føler der står en nede ved sengen. Jeg kan se omridset af personen. Men ikke se hvem det er. Efter jeg er begyndt at fortælle nogle om det, har der de sidste par gange været to. Så bliver jeg jo dobbelt bange. Jeg tænder altid lyset, men der er jo ikke nogen alligevel. Jeg vågner ved at jeg kan mærke de eller personen kigger på mig. Det har ingen sammenhæng med en drøm.

    Amigos del Alma : Mit spørgsmålet om det er indbildning eller er der måske noget i det?



  • #27   13. jun 2012 Ja, så gør du det omvendt, hvor du forestille dig skjoldet glider fra dine føder og forsvinder over dit hovede smiley

  • #28   4. jul 2012 Kom så Day dreamer, fortæl!! :-)))

  • #29   4. jul 2012 Der sker også ting i mit hus som har overbevist mig fuldstændig om at der er noget her. Og er ret så sikker på at det er noget der følger mig.. Men tror ikke det er noget ondt overhovedet. Selvom det er lidt ubehageligt..

Kommentér på:
Ånder - overnaturligt

Annonce