{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Skuffet og frustreret.... Zoologisk have. {{forumTopicSubject}}

Jeg var ret gode venner med den nu afdøde Abol, som mange nok ved tirsdag nat hoppede ind til tigrene i Zoologisk have.

Min familie og jeg er alle berørt over situationen, det er slet ikke til at forstå..... Og for at tage en sidste afsked (da jeg ikke har kontakt med hverken hans venner el. familie) ville min mor og jeg tage i Zoologisk have og ligge en buket blomster og tage afsked.

Hele dagen igår gik snakken med zoologisk have, vi ville høre om de evt. holdt noget til ære for ham, men der blev ikke holdt noget.
Vi ville høre om vi ku' få tilladelse til at gå ind i haven uden at skulle give 280.- vi ville ikke opholde os længe i haven, blot sige farvel. Det kunne vi ikke få tilladelse til, vi skulle betale 140.- pr person. Så måtte vi jo betale, fred være med det.... Da direktøren så siger, at vi bare skulle vide at buketten ikke kunne få lov til at lægge der længe før de ville fjerne den........ Hmmmm!! I realiteten kan de jo fjerne buketten 5 minutter efter vi har forladt Zoo. Så kan det jo slet ikke betale sig smiley

Jeg kan sagtens følge Zoologisk have så langt at af hensyn til andre gæster skal der ikke ligge en buket blomster og minde om den forfærdelige hændelse... Men jeg syntes stadig et eller andet sted at det er helt forkert... Ved slet ikke hvad jeg skal sige....

Man ligger da altid blomster ved et "ulykkes" sted. Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet og frustreret.... Zoologisk have.
  • #1   14. jul 2012 Både og sys jeg jeg det er i orden at de fjerner buketten.
    Zoo er en attraktion og en buket blomster til minde om én gør den nok ikke så indbydende at gå ind til.


  • #2   14. jul 2012 Det er klart de ikke bare kan lade folk vade ind i zoo og derved miste en masse penge til mad til dyrene..

    Og ja det er en ulykke, men det er jo ikke fordi det er tigernes skyld det skete, de gjorde bare som deres instinkter sagde..

    Læg i hellere jeres blomster på hans grav


  • #3   14. jul 2012 Jeg forstår det nu godt. Tror du de holder længe onde ved tigrene.
    Hvis det betydde så meget burde man vide at sjelen ikke befinder sig på ulykkesstedet men det sted han elskede mest og befant sig mest. I kan jo alltid legge blomster uten for zoo


  • #4   14. jul 2012
    Som situationen er ( og hvor kynisk det end lyder ) så er det ikke et mord eller en trafikulykke. Forstået på den måde at han er ikke blevet pløjet ned på cykel eller skudt ned på gaden.

    Zoo er en forlystelse og hvis der kom 200 folk med påstanden " vi er hans venner, vi skal bare liiiiige ligge en blomst " så tabte de mange penge. For ordet ville hurtigt gå rundt om at man kunne komme ind og ligge en blomst til halv pris eller gratis.

    Der udover er det som sagt selv forskyldt ( ikke ment som at han HAR begået selvmord, men han er selv kravlet der ind ), andre folk der begår selvmord ( uanset grunden her til ) der ligger man jo ikke blomster ude foran andre folks huse osv.
    Man kommer til begravelsen og gravøllen.

    Også tror jeg heller ikke Zoo syntes det er skide fedt med blomster der understreger at de her tigere lige har dræbt en mand.

    Så al respekt og medfølelse for drengen og pårørerende, men jeg forstår dem godt.


  • #5   14. jul 2012 jeg kan sagtens se at i er skuffet over deres behandling af jer, men et eller andet sted så tror jeg også bare at zoo tænker på deres omdømme og den episode slog hårdty på deres omdømme... men man ligger da en buket på ulykkestedet, kunne i ikke få lov til at ligge den der om aftenen? så den evt bare kunne ligge der natten over også kunne de fjerne den om morgenen? ej jeg ved det ikke, men jeg er ked af den tragiske hændelse

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   14. jul 2012 Man tager ikke i zoologisk have for at blive husket på at den søde lille tiger for et par dage siden dræbte en mand..

    Jeg forstår godt zoologisk have og den måde de håndtere det på.


  • #7   14. jul 2012 Som sagt, så forstår jeg også godt Zoologisk haves udmelding og beslutning.
    Den er bare knapt så rar at få smidt i hovedet i en tid som denne, jeg vil bare gerne sige farvel en sidste gang-

    Igen, fred med at vi skulle betale, det gjorde vi gerne. Og mystisk nok, er vi de eneste der har ringet ind om dette.

    Som sagt havde vi ingen fællesvenner, og har ikke kontakt til hans familie. Så jeg ved ikke hvor el. hvornår han skal begraves.


  • #8   14. jul 2012 fjordlænderen - Hvor pokker kommer det fra? Har på intet tidspunkt sagt at det er tigerenes skyld, for det mener jeg bestemt ikke det er.

  • #9   14. jul 2012 Du kan jo sige farvel til begravelsen, hans krop er jo ikke hos tigerne

  • #10   14. jul 2012 Jeg bliver netop ikke underrettet om hverken begravelse, eller hvor han bliver begravet, så det er super svært.

  • #11   14. jul 2012 Er det kroppen eller ham du vil sige farvel til??

  • #12   14. jul 2012
    JTK - Jeg elsker dig sarah! . - Du kom vel i et selvskab han kom med - så måske de ved noget :). Istedet for at ligge blomster, så tag hen et sted hvor i hyggede jer og havde det sjov.

    Nej, det er sikkert ikke rart at få smidt i hovedet ( nok ikke smidt i hovedet, men blevet fortalt ), men du er i sorg og ked af det, så tager man alting lidt mere nært.
    Hvis du gerne vil sige farvel, så syntes jeg som sagt du skal tage hen hvor i hyggede jer og evt. forsøge at finde nogle som kender ham ( lod der til at være en herinde fra en forgående tråd der gjorde ) og se om i kan arrangere en aften.


  • #13   14. jul 2012 jeg kan sagtens forstå at i ikke får lov til at vade gratis ind i parken og at jeres blomster heller ikke får lov til at ligge.
    Jeg er virkelig ked af at en ung mand skulle dø på den måde og har den dybbeste medfølelse for hans efterladte, men hvad med at i også lige vidste lidt respekt og medfølelse for de zoo medarbejder der mødte op til det forfærdelige syn ?.
    og igen det døsfald var jo hverken uheld og heller ej bevist som mord, så synes det er helt fair at der ikke bliver lagt blomster til ham der.


  • #14   14. jul 2012 Jasmin, det er ham, men jeg ville stadig gerne gøre ham den "ære".

    Krikken - Vi har stort set ingen fælles venner, kun to og de ved heller intet. Resten er mine venner og ved selvfølgelig heller ikke noget.

    Vi var altid hjemme hos mig, eller på staden.... Og Christiania er måske nok et malplaceret sted at tage afsked. Jeg har haft tændt lys for ham, men jeg føler ikke det er nok.


  • #15   14. jul 2012 Min bedsteven døde i trafikken, der lå der blomster/billeder/bamser et halvt år. Og der vil gå længe før at alle hans venner har været derinde.
    Kan I ikke lægge blomster ude foran zoo?


  • #16   14. jul 2012
    JTK - Jeg elsker dig sarah! . - Hvis du var venner med ham, ved du så evt. hvor han boede for så kunne man jo få kontakt den vej :o)
    Der oprettes også tit " RIP " grupper inde på facebook når personer er døde. Havde han facebook kan man også spørge folk fra vennelisten ( samme med twitter, myspace osv. ).


  • #17   14. jul 2012 Den sociale - det kunne vi selvfølgelig også gøre, ville bare så gerne lægge dem derinde :(.

    Krikken - jeg fandt aldrig ud af hvor hans mor boede (hvor han boede her til sidst)
    Og husker ikke hans brødres adresse :(. Hans facebook er slettet, og der er igen rip gruppe lavet :(.


  • #18   14. jul 2012 Jeg synes nu alligevel du skal oprette en gruppe - hvis du føler for det. Så snart du hans brødre er medlem af den, går det stærkt, og det er så hyggeligt at se tilbage på billeder og minder.

  • #19   14. jul 2012 Tænk hvis folk også begyndte at lægge blomster på togskinnerne, hver gang en valgte at smide sig foran toget, det ville jo også være noget værre rod.


  • #20   14. jul 2012 Nu kender jeg nogle dyrepassere i København Zoo og min chef's bedste veninde var hende der fandt ham.

    Hvis du vidste, hvor berørte de alle sammen er over det, så ville du bedre forstå direktørens udmelding.
    Tænk, at hver gang hende, der fandt ham tager på arbejde, hver gang hun snakker om tigrene, hver gang hun skal forbi dem, så vil hun se synet for sig igen.

    Tigrenes dyrepassere som skal gøre rent derinde hver dag, fjerne fæces (afføring) vil i den næste uges tid fjerne afføring, er højst sandsynligt stammer fra afdøde.

    Jeg forstå udmærket godt, hvorfor de ikke vil blive mindet mere om det, end de i forvejen bliver.

    Derudover, så er det ikke en skik, at man ligger blomster ved ulykkessteder. Det er en "mode" de er startet for 10 år siden. Lige til info.


  • #21   14. jul 2012 Jeg har overvejet det mange gange, men føler ikke rigtig for det. Ikke at han ikke fortjener det for det gør han bestemt. Men som sagt havde vi ingen fælled venner, han familie kender ikke rigtig til mig, og jeg har ingen billeder og lign. At dele smiley

  • #22   14. jul 2012 Veo - det sker også lidt hyppigere end en mand bliver dræbt af tre tigere.

    Pernille k - jeg kender selv nogle dyrepassere i zoo og ved udmærket godt hvor rystede de er, ville jeg såmænd også selv være. Som sagt forstår jeg godt hvorfor zoo har truffet den beslutning som de nu end har. Men som pårørende og af egne egoistiske grunde er jeg ked af ikke at ku få lov til at ligge min buket.


  • #23   14. jul 2012 Vil lige starte dette indlæg med, at sige at jeg selvfølgelig kondolerer på dine vegne, de er aldrig sjovt, at miste.

    Derefter: Hvis du selv ved, hvor rystede de er, så forstår jeg slet ikke, din frustration over afvisningen, som jo teknisk set ikke var en afvisning. Du fik lov til at lægge buketten, du valgte selv ikke at gøre dette.


  • #24   14. jul 2012 Pernille - nej det er det bestemt ikke....
    Jeg er frustreret og ked af at jeg ikke kan lægge den buket og sige farvel.
    Jo vidst har jeg fået lov... Men har sørme ikke råd til at give 280.- plus 100-250.- som ender i skraldespanden måske ikke mere end fem minutter efter jeg har lagt den der... smiley


  • #26   14. jul 2012 Jeg er også splittet......
    På den ene side kan jeg sagtens se det fra Zoologisk have, af hensyn til medarbejdere og besøgende.... Det er ikke rart for hende/dem der fandt ham i tigerburet, men buket eller ej, vil de et stykke tid endnu mindes det forfærdelige fund.

    Samme med besøgende, jeg er sikker på at alle (langt de fleste) er udmærket klar over hvad der er hændt, og de er vel også velvidende om at der er pårørende, jeg ville personligt sagtens kunne acceptere en buket, det er super sørgeligt og ikke en rar påmindelse... Men buketten skal jo ikke lægge der til evig tid.


  • #27   14. jul 2012
    ( igen, ikke for at være ond eller kynisk.. Men =

    Hvordan skal en buket et sted du ikke kommer minde dig om ham? Du kigger ikke på den jævnligt - Zoo er ikke et sted man besøger et par gange om måneden eller mere.

    Ligemeget om den skal ligge der til evig tid, så ejer Zoo stadig stedet og jeg forstår udemærket godt hvorfor du ikke kan komme billigere ind eller den kan ligge der i lang tid.
    Men om du ofre 150-200kr og buketten så ligger der i 5 min eller 5 dage er det samme - pengene er brugt uanset hvor lang tid den ligger der :o)

    Som sagt ville jeg nok vælge et andet sted og minde ham smiley


  • #28   14. jul 2012 Jeg ved ikke hvordan du pludselig kan udtale dig om hvorvidt jeg jævnligt besøger Zoo eller ej?

    Jeg er fuldstændig ligeglad med at skulle ofre de 280.- for at kunne komme ind, nu var det bare på baggrund af at Zoo gentagende gange, dernæst direktøren kontaktede os.

    Det er korrekt, men syntes nu stadig der er betydelig forskel på tidsperioden den ligger der.

    Jeg er også sikker på der er mange der gerne ofre 200.- på indkøb i netto, men ikke har "råd" til en pizza for 200.- Pengene er præcis de samme, men du får langt mere for dem i netto.

    Mener stadig at Christiania er et malplaceret sted at skulle mindes en afdød mand. smiley


  • #29   14. jul 2012
    Pizzaen kan ikke helt sammenlignes - men okay :o) og ang. zoo - siden du beskriver det er dyrt, så går jeg ud fra du ingen årskort har, det har folk der besøger zoo tit fordi det er langt billigere.

    Og rolig nu, prøver så men bare at nuancere det lidt, nu hvor du ikke ser så nuanceret på det da du er følelsesmæssigt involveret.

    Det er ikke ment som at du skal lægge en buket på Christiania, men mere som at tage de steder hen i har været, sidde på den bænk osv. - hvor man får glade minder fra.


  • #30   14. jul 2012 Hvorfor kan det ikke sammenlignes? Varen jeg køber får jeg langt mere ud af hvis den ikke bliver smidt ud, nøjagtig ligesom Pizza vs. netto.

    Vi har faktisk flere op til flere gange været i Zoologisk have sammen flere gange sidste år, og er derfor et oplagt sted for mig, også nu hvor han ikke er her mere, og det lige præcis var det sted han skulle ende sine dage.

    Jeg er helt rolig, men ja jeg er nok en del frustreret, lunten er betydeligt kortere, og følelserne på tøjet. Øv.



Kommentér på:
Skuffet og frustreret.... Zoologisk have.

Annonce