{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Helt vild sær dag.. {{forumTopicSubject}}

Davs, jeg bliver altså nødt til at fortælle nogle om min sære dag..

Det startede i morges hvor jeg var ude at ride morgentur, klokken var ca. 6-7. Da jeg var færdig og lige havde lukket døren til stalden hørte jeg nogle gå at kalde. Her høre lige et billede til, så i ved hvad jeg mener: http://i48.tinypic.com/9ppces.png . Jeg gik så ud til vejen og kunne se at det var en gammel dame (Vel en 80/90 år, meget lille og pukkelrygget) der gik og kaldte ind over foldene på en 'Mille'. Jeg står ikke og kigger ret lang tid, før hun får øje på mig, og spørger og jeg havde set hendes Mille. Jeg spurgte så hvem Mille var, og får at vide at det var hende lille pony som plejede at gå der, men hun var meget ung, så hun løb tit væk (Vi har ikke nogle heste som hedder Mille, og den yngste er 7 år.). Nå men jeg sagde så at jeg ikke havde set den, og damen gik videre, imens hun snakkede til sig selv og kaldte lidt på 'Mille'. Vi har slet ikke nogle heste gående der, da de går omme bag stalden lige nu. Det var helt vildt sært, og jeg er stadig sådan helt paf over det.

Og så noget andet. Tidligere idag da jeg kom ned i stuen sad min far at så dressur i fjernsynet. Det var knap så mærkeligt, men alligevel en del. Lige i starten sad jeg bare og så med, men kom så til at undre mig, og spurgte ham. Men han synes bare det var spændende. Og han vidste endda at det hed changere. Hmm..

Og så her i aftes da jeg skridte en lille tur efter dressur, red jeg på en grus sti, og så var der noget hvidt noget på jorden som jeg steg af for at se hvad var... Is? Tror det var enten is, eller noget kemikalie af en slags. Det var helt vildt koldt, og jeg kunne 'skrabe' sådan lidt i det. Det var meget glat som is normalt er, og den sad meget fast i jorden, så det har nok ligget der i noget tid. Højst besynderligt. Der kommer normalt aldrig nogle der..

Og så da jeg kom tilbage i stalden, havde jeg sadlet af, og Flicka stod bare uden grime som normalt, og halvsov lidt. Så jeg gik ind i sadelrummet (Der bliver i nødt til at have et billede også: http://i48.tinypic.com/2evf37r.png (Tag jer ikke af at det er lidt grimt). Jeg gik ind i foderummet for at fodre katten og hente foder til Flicka. Flicka plejer bare at kunne stå selv, og jeg kan se ind til hende fra hvor jeg gik. Men lige da jeg tog låget på fodertønden igen hørte jeg et værre larm inde fra Flicka. Jeg skyndte mig derind, og hun stod og rystede og kiggede meget forskræmt hen mod døren. Hun plejer aldrig at blive bange for noget. Jeg tænkte at det måske var katten (Katten var jeg jo inde at give mad, og hun var derinde hele tiden, hvilket jeg først lige kom i tanke om nu.). Jeg gav hende hendes mad, men hun ville slet ikke spise. Stod bare at rystede, meget. Hun var helt oppe at køre, og jeg sad at ventede i 10 minutters tid, men hun blev ved med at se meget skræmt ud, og ville ikke spise selv om jeg tog spanden op til hendes mule. Men jeg besluttede mig så bare for at tage hende ud. Hun ville absolut ikke igennem døren, men sprang så igennem og travede ca. 3 meter hen mod folden hvor jeg næsten ikke kunne holde hende. Halvejs henne mod folden vendte hun sig brat om, kiggede mod stalden og prustede rigtig højt, hvorefter hun gik stille og roligt videre. Det var mørkt, så jeg skyndte mig ind. Jeg plejer aldrig at være mørkerad, men her var jeg godt nok lidt utryg.

Meget besynderlig og sær dag..

Hvad har i lavet idag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt vild sær dag..
  • #1   8. aug 2012 Ej hvor mærkeligt! Min dag var faktisk også ret sær...
    Jeg var på Fanø tidligere i dag med min morfar, hans kone og min lillesøster. Vi havde lige spist og mon morfar og hans kone Lotte gik op for at vaske op.. Jeg synes så jeg hørte nogle skridt ude i forteltet... Min lillesøster, Laura, spurgte så hvad det var for en lyd. Jeg sagde til hende at det sikkkert bare var vinden, da jeg ikke ville gøre hende utryg. Jeg hørte lyden af skridt en gang til og så noget der puslede. Ellers ikke mere. Synes godt nok det var lidt underligt!
    Så var der også i dag, hvor jeg var færdig med at springe (nu er jeg så hjemme igen), og skridter af ned af en grusvej sammen med veninde, sker der noget meget mærkeligt.. Vi skridter bare stille og roligt afsted og holder øje med hvor vi rider og såden noget, men pludselig får begge ponyer et chok på samme tid! Vi kigger sådan lidt ekstra grundigt rundt, men vi ser ikke noget der kan have skræmt dem.. Men det kan jo selvølgelig ære noget vi har overset(-:


  • #2   8. aug 2012 Åhhh :-S

  • #3   8. aug 2012 sært, men det der med den gamle dame, kan sagtens være en senil dame der pludselig har kunne huske noget fra sin ungdoms tid eller barndom, det sker nogle gange.
    Jeg passede en gang en lille pony, på den samme vej som ponyen stod var der en gammel ensom dame som var noget sær og meget senil, hun blev tit væk fra sit hjem, og det var ret svært at forstå hvorfor hun ikke kom på plejehjem. Men en dag jeg gik forbi hendes hus med ponyen kom hun løbenden ud imens hun spurgte helt forvirret hvor jeg dog tog Basse hen og hvad jeg skulle med ham, først var jeg ret forvirret, hun havde intet med ponyen eller stedet det at gøre og den hed Lion.
    Men det viste sig at hun kunne huske en pony fra hendes barndom åbenbart, at det der er stærkt usandsynligt at den pony var i live da damen var meget oppe i årerne, men hun savnede virkelig basse, og var faktisk grædefærdig da jeg skulle hjem med ponyen, jeg fortalte staldejeren historien, som straks synes det var synd for damen, så næste dag tog vi "basse" og en lang line og en pløk ned til den gamle dames hus. vi lavede en aftale om at ponyen måtte gå i hendes have om dagen hvis hun kom og hentede den og så ville jeg tage den med hjem når jeg gik forbi.
    På en eller anden mærkelig måde huskede damen vores aftale (der er tale om en dame der til tider kunne vandre forvirret rundt i nabolaget kun i undertøj)
    Det stod på i næsten et år, men en dag forsvandt hun bare og hendes hus blev tømt.
    Om hun desværre døde eller kom på plejehjem ved vi desværre ikke, men hun var lykkelig i den tid hun kom op på gården og hentede "Basse" så han kunne komme ned og få noget græs hos hende var hun lykkelig


  • #5   8. aug 2012 JTK
    Tænker du også på de 'hyggelige' billeder fra den anden tråd? :S


    Luna
    Haha ja, især stalden blev god.. Eller noget smiley


  • #6   8. aug 2012 Fæhesten: Hvor er det fantastisk sødt af dig at du gav den kvinde sådan en stor glæde! smiley

  • #7   8. aug 2012 Gjorde jeg heldigvis ikke :P, men noget derhen af, så er hjertens glad for jeg først har set hvad du har skrevet nu! smiley

Kommentér på:
Helt vild sær dag..

Annonce