{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

Droppe gymnasium {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige startet i 1.g på Aalborg Tekniske Gymnasium d. 13 august. Jeg havde glædet mig til at starte, og til ligesom at komme væk fra folkeskolen og hen til et sted hvor tingene var lidt mere seriøst. Inden vi startede kendte jeg 2 piger i forvejen som også skulle i min klasse, hvilket har gjort at os tre måske har været for asociale med de andre den første tid, hvilket har resulteret i at vi ikke er en del af resten af pigerne. Det er jeg meget træt af, da jeg gerne vil kunne snakke med alle. Jeg har ikke virket træls overfor de andre piger, tvært i mod. Jeg har selv prøvet at komme i kontakt med dem, men synes ikke rigtigt det virker, for nu har de ligesom fundet sammen.

Undervisningsmæssigt har jeg altid haft det sådan at jeg virkelig gerne vil lave noget, og går op i mine lektier til punkt og prikke - hvis det er noget jeg interesserer mig for! Jeg elsker fagene som bioteknologi, biologi og kemi men de andre fag jeg har på HTX er bare ikke mig. Jeg er kørt lidt træt i skole og alt det lektie halløj. Jeg har fundet ud af at jeg trænger til at komme i gang med noget som jeg interesserer mig for! Jeg vil i gang med en uddannelse eller arbejde, jeg vil ikke bare sidde på en stol hele dagen og lave lektier og sådan.

Jeg har de sidste dage tænkt meget over det, og har tænkt på at droppe ud og tage på Dental College og starte på tandklinikassistent uddannelsen, da jeg synes det lyder utroligt spændende.

Jeg kan først komme ind på uddannelsen til november, så indtil da skal jeg have mig et arbejde, så jeg er i gang hver dag og ikke bare falder hen.

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Er bange for at droppe gymnasiet i en forhastet situation, men samtidig synes jeg heller ikke der er nogle grund til at gå et sted i 3 år, hvis man allerede kan mærke at det går en på nu - allerede efter 2 uger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Droppe gymnasium
  • #1   22. aug 2012 Jeg synes du skal goive det en chance, du er kun lige begyndt og selvom i måske starte splitttet vil i ende op med et kæmpe sammenhold! Det er virkelig fornuftigt at færdiggøre sit gymansie fordi det kan man altid bruge og man vil altid have noget at falde tilbage på smiley

  • #3   22. aug 2012 Har du overvejet det tandklinikassistent grundigt, eller er det bare noget du lige hørte om og synes kunne være interessant?
    jeg ville få en gymnasiel udd. måske ikke på teknisk men så stx eller hf`?? fordi du kan bruge den til at åbne mange døre i fremtiden, hvis du finder noget andet der pludselig lyder meget spændende..


  • #4   22. aug 2012 Jeg har valgt HTX netop fordi jeg ikke vil have alle de almindelig fag som er så stx

  • #5   22. aug 2012 Hank lige op i dig selv, du har været der i lidt over en uge - der skal nok snakkes sammen.
    Evt. så sig til dig selv at du SKAL gå der til november, så kan du overveje det hele en gang til, at smutte nu er for tamt.


  • #6   22. aug 2012 www.danishhorsecollege.dk

    Ved ikke om det er noget, men tjek det ud og du må meget gerne skrive hvis du har spørgsmål smiley


  • #7   22. aug 2012 Mht pigerne så ændrer det sig. I vores klasse har mange af pigerne skiftet omgangskreds flere gange - det kommer når i lærer hinanden bedre at kende smiley

  • #8   22. aug 2012 altid godt at have en gymnasiel uddannelse ;D! det er et stort plus.. så bare tag det roligt og giv det en chance

  • #9   22. aug 2012 Calla :
    Hvad er der i vejen med en HTX. Den åbner for mindst lige så meget som alm. Hvis ikke mere. Det er ikke for sjov det er den hårdeste gymnasiale uddannelse.

    Nå men til trådstarter. Jeg er lige begyndt i 2.g på science linjen med mat A og fysik A og jeg er så glad for det. Selvom det måske ikke altid er det fedste på det sociale plan fordi vi er så mange forkellige så nyder jeg det fuldt ud. Jeg har slagget så meget i 1.g så nu skal jeg bare til at tage mig sammen og få lavet mine lektier, hvilket er skide svært. Giv det nu lige en chance der er meget der kan nå at ændre sig. Jeg skiftede selv linje efter grundforløbet fordi linjen og klassen ikke var noget for mig. Så syntes du skal undersøge de andre linjer inden. Det er jo ikke de samme fag, kun her i grundforløbet


  • #10   22. aug 2012 Anna Sofie:

    der nok det galt med HTX at trådstarter ikke synes størstedelen af fagene er noget for hende. tag og læs hvad jeg skriver dog, jeg kommer med andre gymnasielle muligheder, hvorfor komme med HTX når trådstarter allerede går der, og er træt af det?


  • #11   22. aug 2012 Calla : Det har jeg da også gjort. Men du fik det til at lyde som om HTX slet ikke kunne åbne nogle døre. Hvilket jeg jo lige ville kommentere. Men bagefter skriver trådstarter også at hun ikke gider de almene fag, så er det også lidt svært.

  • #12   22. aug 2012 Jeg er også HTX'er på 2. år, med Kom/IT A, Engelsk A og Idéhistorie B. Jeg kunne ikke tænke mig andet.

    Jeg synes ikke du kan være "bekendt" over for dig selv at tænke sådan allerede. Du er lige startet. Jeg synes også at du hurtigst muligt skal få fat i din studiecoach (det kan være at det på din skole stadig hedder studievejleder), sådan en er der tilknyttet. Vi har en som kun er på HTX selvom vi officielt er ret tilknyttet HHX og HG (samme firma). Studiecoachen er til for at hjælpe dig som elev, hjælpe dig med dine tanker om det hele. Ham kan du gå til hvis du har problemer fagligt, socialt og med andre ting. Nogle ting kan du gå til din Team-lærer med, men er du i tvivl, så gå til studiecoachen. Han/hun har tavshedspligt, men hvis du siger det, kan han også snakke med andre lærere om dit problem.

    Jeg gik til min sidste år i efteråret, da jeg havde store problemer med et par andre lærere, hvilket så smittede af på mig fagligt. Det var mit eget valg. Jeg tog igen i mandags et valg om at gå til ham igen, så jeg skal snakke med ham i morgen. Han har normalt tid hurtigere, men han var på vej på introtur med 1.g'erne. Denne gang, er det fordi jeg skal have hjælp til at stoppe en dårlig vane ved mig, som har rigtig skidt indflydelse på mit arbejde. Jeg håber og ved, at han enten kan komme med en løsning, moralsk opbakning eller et los i røven, alt efter hvad vi finder ud af jeg har brug for.

    Og så er jeg enig med Anne Sofie. Meget kan nå at ændre sig, og efter jul/grundforløbet, bliver der sikkert lavet om i klasserne. Det ændrer rigtig meget. Snak med andre omkring dig, sæt dig et andet sted, snak med nogle fra de andre klasser. Der er opture og nedture ved at gå på et gymnasie. Men vi får dem bare ikke på samme tid, så søg støtte nu, og vær en støtte senere for andre når du har det godt, og det er skidt for dem.


  • #13   22. aug 2012
    Brug en måned på det og se om det stadig er noget der er irriterende :o)

    Men lad være med at blive, bare fordi alle andre syntes det er en god idé.

    Jeg blev 1½ på gymnasiet hvor jeg nok slet ikke skulle have været startet fordi at gymnasiet er noget man bliver mast ind på fordi " det er godt at have " og " det kan du lave hvis du ikke ved hvad du skal, så har du det ".
    Men spildte 1½ år, blev endnu mere træt af skole end jeg i forvejen var, følte mig uden for socialt og havde det ikke godt psykisk + lavede absolut minimum.

    Så giv det lige en chance på en måned og se om det hele bare er noget bæ.

    Og JA, folk gruppere sig hurtigt om de vil det eller ej - efter den første uge har folk fundet dem de snakker godt med og er man ikke placeret et sted der, så vandre man ret difust rundt.


  • #14   22. aug 2012 Calla: Hvis man overvejer på den måde, skal man have fat i sin studiecoach. De vil kun en det bedste, og kan også vejlede med det.

  • #15   23. aug 2012 Hønen:

    hvorfor fortæller du mig det?


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #16   23. aug 2012 Jeg kan ærlig talt ikke se, hvad problemet i at droppe ud er. Man kan jo altid få en studentereksamen...



  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #17   23. aug 2012 Så længe man går igang med noget andet fornuftigt istedet for som fx et arbejde eller en anden uddannelse.

  • #18   23. aug 2012 Calla: Fordi jeg synes det er farligt at vejlede i det, uden hun har snakket med sin studiecoach smiley Det var mest en kommentar, jeg kan godt se den var lidt forkert rettet.

    Cecilia: Problemet ligger i, at det kun er ti dage siden hun startede. På så kort tid kan man ikke når at afgøre det. Jeg synes det var helt i orden, hvis det var længere inde på året, og hun havde overvejet det i længere tid.


  • #19   16. sep 2012 Jeg vil absolut foreslå, at du gennemføre en gymnasiel uddannelse, da det kun vil gavne dig, hvis du senere hen ombeslutter dig, og ønsker at starte på en ny uddannelse.

    Jeg er selv ved at læse til tandklinikassistent, men har altså lige en HHX med i baglommen, hvilket jeg er rigtig glad for. Det vil bestemt også gavne dig, når du skal ud og finde elevplads, da du vil være mere attraktiv, hvis du har gennemført en gymnasiel uddannelse.


  • #20   21. sep 2012 2 uger, og du opgiver!!.
    der er meget mere i vente, senere i dit liv. så hold du bare ud, søde. ikke alt i verden er nemt. heldigvis.


  • #21   22. sep 2012 Hele mit første år på universitetet følte jeg kun, at jeg havde irrelevante fag smiley Men jeg holdt ved, og så kom de spændende fag også! Det er selvfølgelig uni, men her var der en del der faldt fra, fordi de ikke var vilde med fagene, så lidt det samme dilemma. Jeg synes du skal give det en chance smiley

  • #22   8. dec 2012 bliv og få en hue! jeg stod i lidt samme situation sidste år og jeg valgte bare at flytte gymasium, hvilket bare fungere helt vildt godt! jeg tog hele 1g i den klasse jeg startede i da jeg begyndte på gym. og derefter valgte jeg at flytte til 2.g, men det er super hårdt for man skal både kæmpe for at være med skolemæssigt og socialt for de har haft et helt år sammen som klasse, men den klasse jeg kom i er bare genial! jeg ved ikke om der er 2 gymnasier der hvor du bor, men hvis der er er det en mulighed smiley men du skal bare tænke dig om når du gør det smiley

Kommentér på:
Droppe gymnasium

Annonce