{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
233 visninger | Oprettet:

Gode råd til adfærdspony ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde hestemennesker smiley

Jeg søger nogle gode råd, jeg skal bruge til min pony, som har nogle små irreterende adfærdsproblemmer.

Lidt om min pony:

Min pony hedder Chamal og er en vallak på 13 år. Jeg har haft Chamal siden han var 6 år, hvor problemmerne var noget større end de er i dag. Men altså Chamals baggrund ved vi ikke så meget om, andet end han har gået som rideskolepony og postbudshest før vi fik ham, samt at han igennem hele sit liv har gået i løftdrift, hvor han har været den nederste i hierakeret, men da han kom hjem til os fik han egen boks. Vi har brugt Chamal til almendelig ridning.

Problemmerne med Chamal da vi lige havde fået ham hjem var, at han var boks/fold sky og "angreb" os når vi gik ind til ham, og han stjlede hver dag han skulle ud/ind på/fra fold. Han bed og sparkede når vi strilede ham, samt at han kunne ikke longceres unden han forsøgte at løbe os ned. I ridningen gik han udmærket, så længe man ikke forlangte en masse.

Problemmerne nu er, at han stadig bider, det er det, der er det største problem lige nu, han er stadig fold og boks's sky, men jeg kan godt både gå på folden og i boksen uden de store problemmer, men jeg er også den eneste der kan det herhjemme og det er temmelig træls. Han står pænt på staldgangen, og har ingen unoder mere når vi striler og sadler ham op, og han står også pænt under smed og dyrlæge.

Jeg er for gammel til Chamal, da han er en 3'er pony, men efter alt det jeg har været igennem med ham, synes jeg ikke han skal sælges, så jeg ønsker helt vildt, at han kunne blive en fremtids tricks pony smiley Men før jeg kan begynde med en masse horsemanships øvelser, vil jeg gerne have at han kommer af med sine problemmer.

Jeg har fået at vide, at ved bideproblemer skal man ikke fodre hestene i hånden, hvilket jeg ikke gør, men jeg har også fået at vide, at man bare skal give hesten et lille dask over mulen, når den bider, men jeg er bestemt ikke til den slags, da jeg mener der er andre måder at få problemmerne løst på.

Jeg håber på nogle gode råd, og jeg undskylder for at teksten blev så lang smiley

- Anja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til adfærdspony ???
Kommentér på:
Gode råd til adfærdspony ???

Annonce