{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Bedømmelse af stil :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg er igang med en stil.. Eller et essay, der hedder ''Samtaler i mørket''
Er der nogle der kender til den?
Jeg synes den er en smule svær, og den er meget vigtig for mig.
Ville lige høre jeres mening.. Jeg har det lidt som om den er en smule indviklet.. Ved bare ikke hvad jeg lige skal skrive.. ;/

-


Jeg går helt alene, slapper af i kroppen og læner mit hoved tilbage, ser stjernerne på den meget mørkeblå, næsten sort himmel.
Tænker: måske er jeg ikke helt alene alligevel. Man siger jo at én stjerne, er et mennesker der er afgået ved døden og at den ene stjerne er et minde om personen, der er kommet i himlen i stedet for helvedet. Er jeg så alene, når jeg har alle stjernerne som mine eneste venner her i mørket?
jeg går og går, føler at jeg ikke kan komme videre. Jeg har det hele tiden som om at der nogle der vil i kontakt med mig. Hvem kan det være? Mærkelig stemmer inde i hovedet. Er jeg bare skør? Jeg går videre ned af gaden, gaden er hel mørk, der er intet lys i gadelygterne eller nogen vinduer.
Jeg ligeud hele vejen, ned af gaden og jeg prøver at skærpe et lys frem, så jeg har en tanke om hvor jeg er.
Jeg lytter til min hjertebanken inde i mig selv, slapper af, kigger ned på mine støvler der slider hen af mørkegrå asfalt og går videre ned af den mørke gade. Noget skinner i knapperne på min højre støvle – jeg kigger op til højre, der fører en vej ned til et mørkt sted, med et lille glimt af noget lyst. Kigger op, ser ikke længere på mine støvler, hører stadig lyden af de slider hen af asfalten.
_
Det er det jeg har skrevet indtil videre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedømmelse af stil :)
  • #1   21. apr 2013 hvad klasse går du i?

    jeg vil ikke direkte kommentere så meget på indholdet, men du skulle evt læse lidt mere om hvad et essay er, jeg føler du måske ikke helt har forstået det korrekt smiley


  • #2   21. apr 2013 Jeg går i 9. - Ja, jeg har det lidt på fornemmelsen..

  • #3   21. apr 2013 Jeg tror desværre ikke at du er blevet sat ind i hvad et essay helt præcist er. I et essay har man valgt et bestemt emne, hvor udfra man faktisk diskuterer med sig selv - Stiller spørgsmål, og kommer med en masse begrundelser og uddybende svar på de spørgsmål. Desuden skal der i et essay også være en erindring og en oplevelse med.

    Du er inde på noget af det rigtige, men må desværre sige, at det ikke passer helt til at være et essay - Det du har skrevet minder mere om starten på en novelle smiley


  • #4   21. apr 2013 Beklager, men som Mie og Cas siger, så virker det ikke som om du forstår hvad et essay går ud på. I et essay, funderer fortælleren over en halt almindelig ting som ALLE kender, f.eks. ansvar men ved at tage udgangspunkt i sine egne holdninger, erfaringer og erindringer. Noget af det aller vigtigste i et essay er, at læseren allerede ved den første linje tænker; "Ja! Det kender jeg godt!".

    Jeg ville helt klart anbefale dig at søge på nogle essay på nettet, kan anbefale "Siljes sidste stil" og "hadet i vor midte", har også selv et 12-tals essay fra 9'ende du gerne må læse, hvis det er (i så fald, skriv til mig privat).

    Desuden burde du nok læse noget om selve genren, tjek Google for nogle genrebeskrivende tekster smiley

    Held og lykke med stilen! smiley


Kommentér på:
Bedømmelse af stil :)

Annonce