{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.022 visninger | Oprettet:

Min hund tisser indenfor. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg ville høre om i andre har samme problem som mig, (ved godt det er hestegalleri det her) min tjekkiske rottehund på 3 år, er begyndt efter jeg er flyttet sammen med min kæreste at tisse indenfor? Og kun op af vores sofabord, for det meste kun 2 af benene smiley

What to do?!

Tænker om man kan få noget gå væk hund eller noget der lugter ligesom bidstop til hestene? smiley
Ringer til dyrlægen på torsdag hvor jeg har fri, han skal vaccineres og ha ordnet tænder så vil høre om det evt. kan være blærebetændelse.
Han er alene hjemme i MAX! 3 timer...

Hilsen den meget opgivende Mette..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund tisser indenfor.
  • #2   21. maj 2013 En ide kunne være, a skrive til en professionel, det koster som regel ingenting smiley Min moster er prof., og hun plejer at gide at tage sig tid til at svare på mails. Hjemmesiden hedder http://www.alpha-center.dk/ smiley

  • #4   21. maj 2013 Han " pisser " om kap med din kæreste, han markere sig.... der er kun en vej, fat i nakke på ham i samme sekund han letter ben, snuden i det og og skæld ud!

  • #5   21. maj 2013 Rodalon fjerner lugt og bakterier..

  • #6   21. maj 2013 Det er nye omgivelser og nye lugte, ergo et nyt sted at afmærke territorie. Som en anden siger, så hiv fat i ham og skæld ham ud når han gør det.

  • #7   21. maj 2013 Vil også sige, at han skal have skæld ud for det.. Det er ikke i orden, og jeg tror, det vil være den eneste måde, så han forstår helt, at det bare IKKE er okay.

  • #9   21. maj 2013 det handler nok om dominans nu når du er flyttet med din kæreste, og at han måske protesterer over det på den måde.

  • #11   21. maj 2013 Hvis den havde blærebetændelse, virker det meget underligt, at den først er begyndte på det, efter i er flyttet. Så den mulighed ville jeg udelukke hvis jeg var dig.

  • #12   21. maj 2013 Som med katte der tisser inden, for de IKKE have snuden i det - det gør man simpelthen bare ikke! Det er jo ikke medvilje dyret gør det, det er af naturlige grunde.

  • #13   21. maj 2013 Hurtigt fortalt, så er der sket en stor omvæltning i din hunds liv i og med at din kæreste er flyttet ind. Det kan godt skrabe stress og generelle problemer for hunden over en periode. Skriv til en prof og start forfra med tisse træning smiley

  • #14   21. maj 2013 da - Vi ses Domino D smiley : det har nu virket fortrinligt på flere hanhunde her hos mig, måske dine hunde bare er langsomt opfattende? smiley

    - en hund får altså ikke blærebetændelse op af et bordben!


  • #15   21. maj 2013 Fat i nakken, og så er det bare udenfor! Ville heller ikke stikke hans næse i det, når du tager ham i øjeblikket han gør det.. Så burde han udemærket godt vide hvad du mener er forkert..

  • #17   21. maj 2013 Gismo: bare fordi andre ikke har lyst til at bruge hårdhændede metoder på deres hunde, betyder det ikke at de er langsomt omfattende, det er noget forbandet pis at sige, rent ud sagt. Og nej, der er ingen der har sagt, at hendes hund har fået blærebetændelse af at pisse op af bordbenet? Den kan have fået det af noget andet og derfor gøre det! Må jeg få lov at stikke mit hoved ned i dit eget pis, så du selv kan se hvordan det er?

  • #18   21. maj 2013 Du er da godt nok provokerende og bedrevidende at høre på..

  • #19   21. maj 2013 Jeg synes du skal prøve de næste gange du tager ham i det at sige: "Nej!" og så straks bære ham udenfor. Det var sådan vi lærte vores hund, at hun skulle tisse udenfor og ikke indenfor. Det var vildt irriterende, når hun bare kunne have været ude at gå, og straks man kom indenfor gik hun hen og tissede på gulvtæppet.
    Jeg synes, at du skal starte forfra med tissetræningen, og så evt. prøve at lufte ham ekstra meget? Det kan jo være, at han måske er begyndt at tisse mere.. Min tisser også mere på den her tid af året, fordi hun leger meget mere og derfor drikker mere vand..


  • #20   21. maj 2013 Er heller ikke tilhænger af snuden i tisset, mange hunde kan blive bange og komme til at tisse mere inde, men man skal heller ikke rose den, bare udenfor med den, og med det samme den så tisser ude, så ros hel vild, så den sikker på det er rigtigt nu.

  • #21   22. maj 2013 Rodalon fjerner lugten. Og nej, selvfølgelig skal du ikke stikke snuden ned i tisset.
    Jeg skal satme hakke fyres hovedet ned i pisset hvis han rammer ved siden af.

    Bum bum, og hvis det efter sigende har virket på flere hanhunde hos dig, tror jeg man skal prise sig lykkelig for ikke at være der :).


  • #22   22. maj 2013 uden at være expert, har dog megen erfaring, har også selv hund, vil jeg mene at det handler om dominans som nogle af de andre siger. Hunden markere territorium og prøver at stige i flokken - det må den IKKE. Når den gør det ville jeg sprøjte den med en vandpistol eller skælde den ud så den får et chok og fare sammen. En velopdragen hun tisser ikke indenfor, hvis du ikke stopper det nu, kan du risikere at den tisser hjemme hos andre, fordi den vil markere territorium. det er et typisk problem for hanhunde. Min egen hund får en gevaldig skideballe hvis han gør det, så han lige husker sin plads. En hund der kender sin plads i flokken er også en mere harmonisk og afslappet hund smiley

  • #23   22. maj 2013 Han gør det når vi ikke ser det, og ikke er hjemme. Så uanset hvad, vil jeg ikke skælde ham ud flere timer efter..
    Har vasket med rodalon osv. det er ikke min kærestes bord, men et egetræ (selvfølgelig et dyrt bord ;-)) vi har fået.
    Jeg har ikke oplevet det med ham før og er total opgivende lige pt. smiley
    Tak for jeres råd! smiley


  • #24   22. maj 2013 forresten han er blevet kastreret for 2 år siden.

Kommentér på:
Min hund tisser indenfor.

Annonce