{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

jer med slidgigt i knæ ,og hævet knæ ? {{forumTopicSubject}}

nu har jeg været ind og ud til undersøgelser af mit ene knæ og nu også det andet , men det ene har jeg haft bøvl med siden 16 års alderen er nu 42 , hvor det knaser og skal knækkes hele tiden hvis det er i bukket stilling. der har været kikkert ind ,flere gange røntgen og ultralydscanninger og mr scanning. hver gang siger de træning men de forstår ikke at den smule de finder på de undersøgelser de laver gør at knæet hæver op hvis jeg træner eller går meget

så træning er ikke det nemmeste, så tænker jer med samme problem træner i selvom knæ hæver op ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med slidgigt i knæ ,og hævet knæ ?
  • #1   5. jun 2013 Jeg har også dårlig knæ. Mine knæ knaser og knækker når jeg bla går ned ad trapper. De hæver og så op, når jeg træner.
    Fik at vide det var væske, pga knæet bliver irriteret.
    Jeg har været igennem et længere træningsforløb ved fysioterapeut. Cykling og svømning er rigtig godt for ens knæ.
    Derudover er crosstrainer samt benpres godt til at styrke det yderlig.

    Håber i finder ud af hvad der præcis er galt.


  • #2   5. jun 2013 start roligt op med din træning, uden for meget belastning, og vær meget opmærksom på dit knæs stilling, start med noget stabilitets træning og lidt styrke træning..

  • #3   5. jun 2013 jeg har slidigt i højre hofte, knæ og ankel, (det kommer dog af et hadicap) jeg går til fys en gang om ugen, når jeg ellers husker det smiley og har faktisk gjort det altid, hos os trænes der ikke, han løsner op, og sørger for at musklene kan arbejde.. Når knæet hæver op (mere end det plejer) så kommer jeg varmt på, en varmepude på 1-2 alt efter hvor slemt det er.. mit knæ knækker hele tiden, om jeg strækker det eller bukker det.. og oftere og oftere lyder der et ordenligt "GONK", jeg vil anbefale cykling, der belaster man ikke benene på samme måde som når man går, og så selvfølgelig svømning, hvis man bor tæt på havet eller en svømmehal, og her vil jeg så selvfølgelig anbefale det varme vand, og evt nogle øvelser som en fys har givet.. ridning kan også bruges hvis man kan ladevære med at bruge knæet for meget, det vil sige væk med bøjlerne, og i gang med at cykle på hesten.. der er tusindevis af øvelser der kan laves på hesteryg smiley så det er bare om at starte blidt ud - husk ikke kun at styrke knæet men hele kroppen smiley ellers ender du som jeg, en super venstre side og en meget svag højre side (mit handicap har primært gået ud over højre side og derfor er den svag) hvilket har resuleret i (efter et lille vægt tab på 5 kg) at min navle nu sidder skævt XD

  • #4   5. jun 2013 Drik mælkebøtte the. Det er vandrivende og gør at dit knæ ikke hæver op smiley

  • #5   5. jun 2013 Jeg har også et dårligt knæ, og jeg har fundet ud af efter jeg blev sendt til genoptræning at det simpelthen er fordi jeg overhovedet ingen muskler har i mit venstre ben, og derfor går det ud over mit knæ fordi jeg slet ikk har kontrol over det med hensyn til stabilitet og sådan. Så jeg skal i gang med at træne mit ben op, og det tager rigtig lang tid, jeg begyndte før jul med genoptræning på sygehuset, men jeg har også det problem at jeg ikk kan træne ret meget før jeg får en overbelastning i knæet, og mit problem ligger også i at jeg ikk kan mærke hvornår jeg har trænet for meget. Jeg har fået at vide at det godt kan tage flere år før jeg har fået arbejdet mine muskler helt op igen, jeg ville så rigtig gerne i gang med at ride igen da det jo kan hjælpe lidt på det, men har desværre ikk egen hest længere og ingen rideskole i nærheden

  • #6   7. jun 2013 Har børnegigt, og jeg laver så meget jeg kan, så længe det ikke gør meget ondt, så bliver jeg ved. Lidt smerte tager man jo ikke skade af smiley

Kommentér på:
jer med slidgigt i knæ ,og hævet knæ ?

Annonce