{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Glemmer han mig? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg!
Jeg skal til Frankrig snart (Sommerferie selvfølgelig) men jeg er simpelthen så bange for at min hest glemmer mig.

Han er fire og jeg er sammen med ham hverdag! Vi har kun været adskilt 3 dage max! Og der kunne han godt huske mig, der var ikke noget at mærke på ham. (Tingene var som de plejede)

Jeg skal være væk i 7 dage og i mens har han en "Passer" som bare skal give ham lidt mad når græsset er ved at være spist (Hvis det sker) og som skal rense hans hove. Han skal ikke rides eller trænes på nogen måde.

Men jeg er bare så pisse bange for at han glemmer mig.
Tror i det kan ske?

jeg ved godt jeg pylre lidt, men hvis det er et problem må i lade være med at svare for jeg er ikke interesseret i nogle negative eller sure svar.
Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glemmer han mig?
  • #2   17. jun 2013 Nej.

  • #3   17. jun 2013
    Heste tænker ikke som mennesker, så nej, han glemmer dig ikke ;o)


  • #4   17. jun 2013 Han kommer ikke engang til at savne dig, bare rolig så langt tænker en hest ikke smiley

  • #5   17. jun 2013 Har præcis samme tanker! xD

  • #6   17. jun 2013 En hest glemmer ikke.. (:

  • #7   17. jun 2013 Tvivler på, at din hest er så "dum" at den glemmer dig smiley Der skal nok mere til end en uge væk fra den. Især hvis du siger, at du er sammen med den hver dag. Den bliver nok glad for selv at få lidt ferie.

    … Og hvis det nu er, at den skulle gå hen og gøre det, hvad så?


  • #9   17. jun 2013 Jeg var væk fra min i 3 mdr..

    Jeg havde ingen problemer da jeg kom tilbage smiley


  • #10   17. jun 2013 Og hvad så, hvis den gjorde? Det er da ikke jordens undergang smiley

  • #11   17. jun 2013 Sofie isaksen - hvis han glemte mig ville jeg nok blive utrolig ked af det fordi han stoler 100% på mig? Det betyder altid meget at en hest stoler på en, og det gør han ikke hvis han ikke kan huske mig..
    Og det er ikke fordi han skal savne mig, for det ved jeg sgu godt han ikke gør, jeg ville bare blive ked af det hvis jeg skulle til at starte forfra med ham. /:


  • #12   17. jun 2013 Jeg var væk på arbejde i 7 UGER sidste år i sommerferien, hvor jeg havde en pige til at ride ham og ordne alt det praktiske og ponyen huskede stadig mig da jeg kom hjem igen smiley Han vrinskede endda da jeg ville hente ham på folden... Så tag det roligt, en uge er ingen tid smiley

  • #13   17. jun 2013 Han glemmer dig ikke, men pony var udlånt sidste sommer i 3 mdr og havde bestemt ikke glemt mig da han kom hjem igen.

  • #14   17. jun 2013 Den kommer ikke til at savne dig, for sådan tænker heste ikke. Men mener at de kan genkende en lugt efter 3 år, så tvivler på, at den kommer til at glemme dig smiley

  • #15   17. jun 2013 Jeg ved godt han ikke kommer til at savne mig. Og det har jeg bestemt heller aldrig sagt eller hentydet til. Det jeg spurgte om var om han ville glemme mig.

    Men tak alle jer der er kommet med positive kommentere, jeg er lidt mere rolig nu. smiley


  • #16   17. jun 2013 Jeg havde solgt min hoppe og købte hende (heldigvis smiley ) tilbage igen. Længere historie...
    Hun var solgt i omkring et årstid og hun havde bestemt ikke glemt mig da jeg hentede hende igen smiley
    Heste tænker ikke på samme måde som mennesker. Men din hest kender dig, din lugt, dit kropssprog osv og han vil altid huske dig og hvorvidt du er en han stoler på og sådan smiley
    Om du så først så ham om flere år så ville han stadig kunne hente den information et sted i sin hjerne, altså om han kan lide dig og hvad han forbinder med dig. Ridning, gåture, nusseri eller hvad i nu laver sammen smiley


  • #17   17. jun 2013 Min hoppe kan også huske min far fordi hun stod hos ham i en periode hvor jeg ikke selv passede hende. Hun forbinder ham med mad, hygge og lidt strigling i ny og næ. Så hun er altid super glad når hun ser ham smiley
    Helles far=mad= smiley smiley


  • #18   17. jun 2013 Arg tusind tak! helle emilie.
    Jeg er meget mere rolig nu.
    Og jeg ved godt der måske er en masse der bare mener at det er flæberi, men han betyder virkelig meget for mig. (Ikke fordi jeg siger at jeres hest betyder mindre for mig) men han er virkelig min øjesten og jeg er som en høg over ham.

    Og det er jo selvfølgelig mit problem.

    Men ikke flere kommentare hvor folk siger at det ikke er verdens undergang hvis han glemmer mig, for jeg kan ikke bruge det til noget alligevel, og det pisser mig faktisk kun af for i aner ikke hvad i taler om, for det er mig og min hest og ikke dig og din hest, så bare fordi du har et forhold med din hest betyder det ikke at mit er ligedan.. smiley


  • #19   17. jun 2013 Kan ikke lige lade værre med at kommentere det: Men hvorfor betyder det så meget når en hest stoler på en? Det er da bare helt normalt at de skal være trygge, og ikke noget der kræver verdens kunnen.

    Men som der er blevet sagt forbinder hesten dig kun med ting, når den ser dig vil den ganske enkelt forbinde dig med tryghed f.eks. Længere er den ikke, så du kan tage det helt roligt og nyde din tur til Frankrig smiley


  • #20   17. jun 2013 Jeg er helt rolig igen, men jeg fik min hest af en speciel årsag som jeg ikke lige har tænkt mig at offentliggøre her, så derfor betyder han meget for mig.. Og jeg har lavet mange øvelser osv for at han skulle stole på mig så jeg også ville kunne presse ham mere. smiley

  • #21   17. jun 2013 Altså var væk i 14 dage fra min pony, en Evighed!! smiley
    Men da jeg skulle ud og hente hende, kom hun løbende over til hegnet. og gav mig et "slik" i hovedet!! smiley Så sødt det er svært og forlade hesten, men det skal nok gå og ej tror ikke den vil savne dig.
    Hvis den bliver passet ordentligt min pony plejer og blive sent på sommerferie sammen med fold kammaraten, de kommer ud til 2 shetlændere og går på døgnfold de bliver striglet og nusset omkring hver dag....:-D


  • #22   17. jun 2013 At hesten betyder meget for dig er jo logisk, mine betyder også alt for mig smiley

    Din træning skal nok efter din ferie være lige så god, så hurtigt glemmer de jo ikke hehe smiley


  • #24   17. jun 2013 Stop dig selv - f. K

  • #25   17. jun 2013 Nej den glemmer dig ikke, jeg kan stadig komme ud på min gammel rideskole, og de ponyer jeg har haft en særligt forhold til husker mig stadig, selv om jeg ikke kommer der særlig tit

  • #28   18. jun 2013 Alle kan da se det er en joke, men det er da træls at Sofie har et spørgsmål, som faktisk betyder ret meget for hende og så kommer der sådan en hånlig kommentar fra dig f.K! Synes egentlig ikke det er specielt fint gjort af dig... Alle spørgsmål er lige vigtige og nu har Sofie fået ro i sindet, er det ikke det disse forums er til? smiley

  • #29   18. jun 2013 Tusind tak Ann Aalling & hedelys Victor (:
    Jeg forstod godt at det var en joke, men som jeg skrev gad jeg ikke negative eller sure kommentarer.
    Og det er der åbenbart ikke nogen der fatter. smiley


  • #31   18. jun 2013 Nej, det er mere fordi at nu har man skulle høre på at folk hele vejen igennem bare var nød til at skrive at det umuligt kunne være verdens undergang.
    Så jeg fik ligesom nok til sidst. Og det brude jo selvfølgelig ikke gå udover dig, men altså den der kommentar var bare alt for barnlig og overhovedet ikke nødvendig.

    Vi slutter den her, jeg gider ikke noget bitchfight.


  • #34   23. jul 2013 Jeg tog på ferie og var stadig lidt nervøs. Men min farmor var god ved ham og han fik godt med vitaminer og frugt mens jeg var væk.
    Så jeg vidste jo han havde det godt og slappede lidt mere af.

    Da jeg kom hjem opførte han sig som om alt var som det plejede.
    Han forstod egentlig slet ikke at jeg var så glad for at se ham.
    Vi red en fantastisk tur uden sadel og han var sødere end nogensinde, og stolede stadig fuldt ud på mig.
    Så alt var så det skulle være, og har lært en masse af det. smiley


  • #36   23. jul 2013 Den når ikke at glemme dig på 7 dage, 7 mdr måske, men ikke 7 dage smiley

  • #37   23. jul 2013 Okay alle sammen. Grunden til jeg var bange er fordi at på det tidspunkt hvor jeg ledte efter hest lånte jeg en haflinger.
    Jeg havde fået hende hjem og var begyndt at lære hende ting.
    Hun var begyndt komme når jeg kaldte osv. Så vi var generelt begyndt at få et rigtig godt forhold.
    Men så skulle jeg til Sverige i nogle dage (3 dage).
    Jeg fik en til at passe hende. Hende der passede hende havde fået lov til at ride hende på en tur.
    Men da jeg kom tilbage fik jeg afvide at hun var blevet redet både på bane og tur. Også selvom hende der skulle passe hende kun havde fået lov til at ride hende én gang.. Der havde også været flere forskellige ryttere på hende.
    Jeg tog det ikke så tungt indtil jeg opdagede at min haflinger var blevet helt anderledes.
    Faktisk aggressiv..
    Jeg blev rigtig ked af det.
    Mest af alt fordi jeg slet ikke havde regnet med det, og det var en stor overraskelse for mig.. Det var også derfor jeg var nød til at sende hende tilbage til tideligerer ejer, fordi hun jo var blevet så aggressiv.
    Derfor er jeg blevet rimelig sippet omkring at "efterlade" min hest i længere tid.
    Men jeg havde jo somsagt fået en veninde som jeg stoler på til at passe min hest.
    Og hun havde lovet ikke at ride ham. smiley

    Det er derfor jeg godt kan lyde lidt sippet. smiley


Kommentér på:
Glemmer han mig?

Annonce