{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  springning
  • #1   18. okt 2013 Det lyder som om at din grund dressur ikke er okay

    Du skal bare ride dressur og træne en masse halvparader


  • #2   18. okt 2013 havde et lidt ligende problem med min hest, for mig hjalp det er ride rundet om springet indtil hun begyndte at sænke farten også fik hun lov at springe. så lærte hun at det hjalp altså ikke bare at drøne derud af, for hun fik jo ikke lov til at springe før hun havde sat farten ned smiley
    prøv at gøre det bare rundt om bommen indtil han slapper af, for hans beløning bliver at få lov til att springe smiley


  • #3   18. okt 2013 okay det vil jeg prøve tak for komentarende

  • #4   18. okt 2013 Prøv at starte med at trække hesten over springet, det er nok fordi den er usikker smiley

  • #5   18. okt 2013 Bare fordi han skal springe skal han jo ikke sænke farten! Kun hvis det er fordi han har ondt! :-))

  • #6   18. okt 2013 Jeg ved ikke lige hvor meget hesten har sprunget, men hvis den er uerfaren sætter den sikkert farten ned for at kunne se det den skal springe over.

    Så mit råd er at du traver til springet indtil du kan mærke han er tryg og "trækker på springet/bommen".

    Nogle heste kan lide at springe andre ikke så mærk efter om han begynder at kunne lide det dvs. trække på springet, hvis ikke skal du nok overveje hvor meget du skal springe på ham.

    Løsspringning er også rigtig godt hvis du har mulighed for det.


  • #7   18. okt 2013 1000 tak for komentarene jeg skal prøve det en dag og se hva der virker bedst
    smiley


  • #8   18. okt 2013 undskyld men jeg må have læst forkert, for troede du ikke kunne få ham ned i fart, og ikke ham der satte farten ned

  • #9   18. okt 2013 det er ham der sætter farten ned selv men hen mod springet sætter han farten mere og mere op og springer kun med for eller bagbenene

  • #10   18. okt 2013 Nå for pokker glem mit råd jeg havde også misforstået det smiley

  • #11   18. okt 2013 oky


  • #12   18. okt 2013 Jeg kan stadig anbefale dig at starte i trav. Med den nye info er det nok sådan, han sætter farten ned for at kunne se springet, også tempoet op tæt på fordi han endnu ikke kan vurderer afstanden også får travlt tæt på (stress over noget nyt) også får han jo af gode grunde ikke plads til at kunne springe ordentligt.

    Trav til springet i et jævnt tempo. Hvis han sætter farten op inden springet selv i trav så rid en ½volte også rid på igen indtil han er tryk ved springet og springer rigtigt. Hellere komme lidt tættere på springet så han løfter sig op over springet og ikke fladt over.

    Husk at have kontakt til munden mod springet også bløde hænder over så han kan løfte forfusserne.

    Ellers lærer han det ikke rigtig hvis han bliver ved med at få lov til at smadre ind i springet og vil hurtigt lærer at det er sådan det skal værer og bliver "bomdøv"

    Bedste råd jeg kan give uden selv at stå på banen


  • #13   18. okt 2013 Når hesten ikke er vant til at springe er det nemmest at trave hen mod springet, for der kan du hurtigere og bedre mærke hvis hesten f.eks. er ved at løbe udenom eller stoppe smiley trav hen mod springet, rid lidt over normalt tæmpo og støt op om hesten (lige meget fat i begge tøjler) hvis hesten tøver så giv den et lille klem frem med benene så den er sikker på at det er det rigtige den er igang med, så skulle den gerne springe smiley bare start meget lavt den springer nok lidt sjovt over, især hvis det er en islænder da de nogle gange kludre lidt i gangarterne, men har kendt flere der sagtens kunne springe højere baner end man lige tror smiley når hesten ikke virker usikker mere så prøv i galop smiley selvom det er nemmere at styre hesten i traven, så er galoppen meget nemmere at springe i for hesten da der er et naturligt spring i galoppen smiley

  • #14   18. okt 2013 okay mange tak for hjælpen:-)

  • #15   18. okt 2013 tak



Kommentér på:
springning

Annonce