{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

tilvænning af trense? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har nu kastet mig ud i at tilvænne en snart 3 årig Oldenborger, til sadel og trense, så kunne godt bruge et par fif.
Hvordan ville i tilvænne jeres hest til trense?
Jeg tænker at longere den i en grime der er indefor trensen, altså at den har trensen uden på grimen, og så når den har accepteret biddet så ville jeg putte næserem, og bånd på?
Er det en forkert måde at gøre det på?

- Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilvænning af trense?
  • #1   24. nov 2013 syntes det lyder fair, jeg probbede bare mit på, han har aldrig sagt noget til det smiley
    bare lad den gumle på bidet, og så når den ikke gør det mere, så tag det af smiley


  • #2   24. nov 2013 Jeg ville bare putte det hele på. Og så grimen uden på hovedetøjerne.

    Evt. Benytte en kapsun hvis man har sådan en smiley

    Men søg for at din hest har fået raspet tænder inden du begynder at spænde noget sammen på din trense.

    Så synes jeg også det ville være fornuftig lige at have en dygtig voksen med på sidelinjen, begynd ikke på det selv, og vær aldrig alene om en unghest.


  • #3   24. nov 2013 Jeg har haft grimen inden under til at starte med også har jeg striglet hende imens hun har haft trensen på og da jeg var færdig med at strigle tog jeg trensen af.. Dette gjorde jeg lige de første par gange smiley

  • #4   24. nov 2013 ligesom dressage freestyle siger:) OG især det med grimen uden på trensen!!! jeg dyppet mit bid i honning da jeg skulle lære min unge det med trensen, det var især et hit:)

  • #5   24. nov 2013 Jeg har været med til at tilride tre og de får det bare på xD
    Jeg ville nok lære den at tøjlen kommer over halsen. Så ville jeg pille bidet af trensen og lægge det på. Så ville jeg putte et bid i munden. Til sidst ville jeg samle trensen og vænne den til det hele sammen. Hele tiden tage den af og på til den er tryg nok smiley


  • #6   24. nov 2013 Jeg har skam også en voksen med ude, og jeg har helt kontrol over hesten. Hvorfor grimen uden på trensen?
    Skal jeg putte tøjle på eller skal den af? smiley


  • #7   24. nov 2013 Put tøjlen over halsen, sno så tøjlen og kør kæbe remmen mellem et af hullerne på din snoning, så bliver tøjen på sin plads når du er ude med hesten.

    Det er i mine øjne for brokklet med en grime under hovedetøjet, og det er langt mere behageligt for hesten hvis den sider uden på trensen hvis du vil longshere i grimen.


  • #8   24. nov 2013 min fik bare trense med bid og det hele ovenpå grimen (eller kom grimen øverst ? kan ikke huske) og blev trukket rundt, han var bare helt kold, sadlen tog vi også bare på, her var han også bare helt cool smiley

Kommentér på:
tilvænning af trense?

Annonce