{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Hest i ridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er.

Da jeg gerne vil have min hest i ridning på et tidspunkt til sommer søger jeg derfor et sted. Jeg er ved at træne hende til udstyr og en masse andet såsom longe. Inden jeg har planer med at sende hende i ridning i en måneds tid vil jeg gerne vende hende til trense og bid og andet som hun skal kunne forstå underridning, altså parader og stå stille ved opsidning via en stol eller en skammel, for hun ikke bliver skæv i rygge af normal opsidning plus meget andet.

Jeg vil gerne have hende et sted hvor de har meget stor erfaring evt. Prof. Ridning. hvor jeg ønsker at hun skal lære skridt, trav, Galop samt galopanspring og evt. Få nogle undervisnings timer på hende inden hun kommer hjem så jeg ved hvordan hun skal rides.
Helst i Nordjylland.

Kender i evt. Nogle steder i kan anbefale hvor der er folk der ved hvad de laver.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest i ridning
  • #1   14. dec 2013 Atså ved Vejle er der en e heder Mikkel Filskov han er også ridelærer se hans hjemmeside Snogholm sporthores han har også haft en masse heste fra Gørklinård i ridning og e af dem var med til JBK du kunne i hvertfald tage et kig på hjemmsiden smiley

  • #2   14. dec 2013 Hvor gammel er hesten siden du skriver noget omkring galop?

  • #3   14. dec 2013 Min hest er 3,5.. Hun bliver 4 til marts

  • #4   14. dec 2013 Du mener vel ikke, at en 3,5 årig hest skal lære galop allerede nu, vel? Og hvor lang tid skal du have hende i ridning?

  • #5   14. dec 2013 Har den overhoved muskler og balance til en galop med rytter?
    Det er altid problemet med tilridning. Det er klart bedst, hvis man venter med galop indtil hesten er klar.
    Presses den for hårdt i så ung en alder, hvor kroppen og muskler ikke er tilstrækkelige, så kan det meget nemt gi skader og/eller problemer senere.
    Det samme gælder samling/holdning, der virkelig også kræver en stærk hest.
    En god tilridning er skridt og trav - styrbar, stop og samtidig fjerner man de unoder, som hesten har.
    Så er der også meget at arbejde videre på for ejeren indtil hesten er klar.


  • #7   14. dec 2013 Trine A:
    Hvem hakker udover dig??

    Er en hest på 4 da klar? og kender du dens trænings tilstand?


  • #8   14. dec 2013 US-mustang.. Hvis du valgte at læse hele teksten, ville der altså stå at jeg ønsker TILRIDNING i ALLE tre gangarter. Jeg har selv underviser der underviser mig og min hest fra jorden. Altså alt det med longe, parader fra jorden, tilvænning af trense og sadel og meget mere. Jeg ønsker derfor at hun skal i tilridning hvor hun vil blive tilredet i at skridte, trave og galopere under rytter samt lære galopanspring. Jeg går ind for at hesten har det godt og for en god oplevelse med tilridningen og alle nye ting som hun ikke har været udsat for endnu, så hun ikke bliver forskrækket eller/og tvunget til noget hun ikke er klar til med det samme.

  • #9   14. dec 2013 Maria H.
    Du skulle bruge lidt tid på at lære noget omkring hestens vokse perioder og muskel opbygning. Så tror jeg bestemt ikke, du ville udsætte en hest for en tilridning med galop.
    Hvem er din underviser?


  • #10   14. dec 2013 http://www.staldac.dk/

  • #11   14. dec 2013 Tro mig jeg bruger også min tid på det.. Jeg er meget forsigtig med min hest.. Forrige ejer af min hest, havde fodret hende med korn og det var åbenbart ikke den foder hun havde brug for så nu er hun kommet over på en normal foder bestående af horselux easy, vitaminer, og noget andet horselux som skulle hjælpe hende med at tage på og sammentidig arbejder jeg med at hun skal opbygge muskler.
    Men ja, jeg er virkelig forsigtig med hvordan min hest har det hvor hårdt arbejde jeg må lave med hende og det er derfor jeg har en underviser på som har en masser erfaring med det

    Jeg har en ridelærer der hedder Nina. Hun har virkelig stor erfaring med ungheste og hvordan det skal foregå. Hun har arbejdet hos en dyrelæge så hun ved også massere omkring heste der fx. Skal stå stille i noget tid før man må begynde arbejdet med den hvilket min havde brug for fordi hun måske havde et mavesår, så hun fik noget mavemedicin som hjalp en hel del og det kan virkelig og mærkes efter den måned.


  • #12   14. dec 2013 DU glemmer bare en ting.
    Når man arbejder med en hest fra jorden giver det ikke samme belastning, så en rytter gør. Derfor kan du ikke opbygge tilstrækkeligt med muskler alene fra jorden.
    Samtidig så er balance ikke noget man bare får, det skal trænes hos hesten og det tager ofte meget tid og nogle heste er klar til samling, når der er omkring 6 år.

    Så når din underviser nu er så dygtig og har arbejdet med mange ungheste - hvorfor tilrider hun den så ikke?
    Vi træner og tilrider "mange" heste hver år, men ingen får os til at galoppere på en unghest.Det gør vi først, når hesten er klar.


  • #13   14. dec 2013 Ved selvfølgelig godt at tilridningen tager tid og at det skal gå i hestens tempo og det er også derfor jeg ønsker at hun skal i prof. Tilridning så der er rolige og meget mere erfarne ryttere der ved hvordan det skal gøre og i hvilket tempo det skal gøres i, da jeg ikke selv har den største erfaring med tilridningen.
    Jeg vil gerne have at det skal gøres godt og ordenligt så hestens for en god oplevelse med det.

    Min ridelærer vil ikke gøre det fordi hun ikke vil udsætte hesten for noget og måske komme til at gøre en ting forkert så hesten måske bliver endnu mere nervøs for det. Sådan er det også med hendes egen unghest der er på alder med min. Vi begge vil gerne have en prof. til det så vi er sikre på at det bliver gjort rigtigt og ordenligt og jeg forstår hende også godt. Jeg vil ikke udsætte min hest for noget så den bliver bange for at få en rytter på også ikke have mulighed for at blive en super dejlig ridehest.


  • #15   15. dec 2013 Tak skal du have Camilla

  • #16   15. dec 2013 Camilla. Har du selv haft en hest i ridning ved hende? Har hun en hjemme side eller en facebook side man kan kigge på?

Kommentér på:
Hest i ridning

Annonce