{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Trailerlæsning {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige mennesker på HG.
Jeg har en dejlig kæmpehest, som jeg har været den heldige ejer af i snart en måned. En DV hoppe på 6 år, efter Wolkentanz II.

Hun har aldrig været til stævne før, og da vi har købt den direkte fra avler, så har den ikke brugt ret meget tid i en hestetrailer.
Det er meninge hos mig, at hun skal bruges til konkurrencer når vi bliver klar til det, og derudover er der ikke ridehus på opstaldningsstedet, så vi er nødt til at køre omkring 10 km med hende.
Da vi læssede hende på stedet hvor vi købte hende var der ingenting, og hun var sød og det hele. Jeg trak hende lige op. Efter det har vi haft kørt hende ud, læsset af, redet, læsset og kørt hjem igen, og der gik hun også bare lige op.
Men nu har vi bare et problem. Nu vil hun bare ikke op i traileren. Sidst vi skulle i ridehus brugte vi 15 minutter hjemme før hun gik op, og efter vi havde redet brugte vi 45 minutter før hun gik op.
I dag har min mor og jeg prøvet og prøvet, og vi prøver på at lade være med at presse hende, fordi der er jo ingen grund til at gøre hende bange, eller stresse hende op. Vi har prøvet både med en longe bagom hende, men også med at lokke hende op med godbidder og gulerødder/æbler.
Hun virker ikke bange på nogen måde for traileren, og hun er helt rolig, og afslappet. Hun synes bare ikke at hun vil op.
Det lykkedes os i dag at få forbenene op på rampen, men længere ville hun heller ikke.

Har I nogen gode tips og tricks, eller gode erfaringer med diverse måder at læsse hesten på, som ville kunne være nyttige for mig? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailerlæsning
  • #1   4. jan 2014 Gør i noget anderledes når i læsser hende nu end i gjorde før? Er det samme trailer? smiley

  • #2   4. jan 2014 Vi gøre det samme som vi plejer. Har rampen nede, midtertingen til siden, og så trækker jeg hende bare frem. Førhen gik hun op, min mor lukkede bommen, og jeg gav hende en godbid og bandt hende.

    Det er den samme trailer. Den som vi selv har smiley


  • #3   4. jan 2014 http://www.youtube.com/watch?v=KbVieePCQOY
    de her videoer er rigtig gode!
    hun fortæller blandt andet også at heste sagtens kan gå lige op de første par gange, fordi de har tillid til en, men de finder ud af man forlader dem og de bliver bange og stresset fordi de ikke ved hvad der sker, og hun siger at hesten skal have lov til at undersøge traileren med dig ved sin side


  • #4   4. jan 2014 Ja okay. Og hun har stået pænt deroppe når i kører med hende?
    Når hun ikke vil op, står hun så bare stille, løber stejler eller hvordan reagere hun? smiley


  • #5   4. jan 2014 Jeg kigger lige på den Karoline smiley

    Frederikke, altså alle de gange vi har kørt med hende, der lige de første 5-10 min, der står hun og skraber med det ene forben, men hun holder op efter de ca. 5-10 min.
    Når hun ikke vil op, og jeg egentlig står med hende lige foran rampen, så står hun bare bom stille. Hun bakker ikke, eller prøver at komme væk. Hun står bare og kigger. Det eneste der er , det er hvis man smider en longe bagom hende, så begynder hun at bakke, eller hvis jeg trækker for meget i træktovet, så bakker hun også tilbage. Så egentlig hvis man presser hende på den måde, så bakker hun smiley


  • #7   4. jan 2014 http://www.youtube.com/watch?v=bI_wGvDX04Y

    Her er en video med Ute Lehmann - hun er knald dygtig - og er nem at forstå. Kig den , så forstår du bedre hvorfor du har udfordringer med din hest. God træning .


  • #8   5. jan 2014 Tusind tak til Jer der har skrevet med gode forslag.
    Vi har trænet endnu engang i dag, og denne gang der nåede vi at få bagbenene med op på rampen, og forbenene ind i traileren, ind på gummimåtten. Vi tog hende ud, og trak hende derop hvor hun ville, ned igen osv, og det fungerede virkelig godt! Hun fik en masse hø som belønning hver gang hun gik op.

    Så vi skal bare have en masse hø, og en god portion tålmodighed. Vi håber på at få hende helt op i dag, og hvis det går godt, så kan vi lukke bommen bag hende sidst på ugen smiley


Kommentér på:
Trailerlæsning

Annonce