{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Trailerlæsning {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Min røde hoppe er meget stædig hvad angår trailer, så vi øver det rigtig meget med hende, men hun kommer stort set kun til rampen hver gang!Nogen gange er hun næsten helt oppe, men så laver hun det nummer hun bakker bagud! Så jeg vil høre om i har nogle gode råd eller fif? Vi skal øve trailer igen torsdag, og vi håber vi kan få hende helt op, og køre lidt med hende.
Tusind tak på forhånd:)
- nogle gange standser hun også tre meter inden trailer, og vil ikke gå mere, så hun bare umulig at trække i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailerlæsning
  • #1   11. mar 2014 Det eneste der hjalp med min gamle hoppe var en kæde under hendes hage

  • #2   11. mar 2014 hvordan reagere du når den stopper op?

  • #3   11. mar 2014 hun skal i hvert fald ikke ud og køre endnu, det er for tidligt.

    men forsæt som du gør nu, bare sørg for at stoppe mens legen er god. Hun skal ikke bakke, kun gå fremad, så det er dit arbejde at nå og stoppe med træningen inden hun bakker.

    Så helt fra starten, lad hende se traileren, og gå væk igen. lidt tættere på, og gå væk igen. på den måde beder du hende om noget, som hun kan opfylde, uden at begynde at nægte. Hele tiden små skridt af gangen.

    Så kan hun måske snuse til rampen, også gå væk igen. næste skridt er så at røre rampen med benet..

    lad det fortgå over mange gange, bare hele tiden stop inden det går galt, så du ikke skal starte forfra, og hele tiden slutte af med noget positivt.

    det er en længere forklaring, man håber du kan følge mig, i den korte beskrivelse smiley


  • #4   11. mar 2014 For det første må du ALDRIG vende fronten til hesten, i følge min gamle chef er det som at sige til den at det er OK det den har gang i. Bliv stående med ryggen til.

    Har du prøvet at have en anden hest stående i traileren?
    Chantell vader altid lige op når der står en hest mere, men var i en periode rigtig træls at læsse når hun skulle op alene.


  • #5   11. mar 2014 Ros, ros, ros og atter ros - for selv de små ting. Men vil tildels give de andre ret. Og vent for gudsskyld med at køre til hun går sikkert og roligt op. Held og lykke.

  • #7   11. mar 2014 Se den her video med en stille og rolig fremgangsmetode der IKKE ender ud i stress, jag, stejleri, løberi osv smiley Og den giver resultater!
    Se videoen og læs teksten(!!) smiley
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/333482-stille_og_rolig_trailertraening


  • #8   12. mar 2014 jeg brugte en you tube video træning - for hvert skridt frem = godbid (lille stykke gulerod ) det brugte jeg ved rampen , og hesten fandt hurtigt ud af at ved et skridt frem , beløninge og meget ros - efter 30 min stod den i traileren , hvor der i krybben lå dejlig mad , så stod vi bare deroppe og hyggede , hvor jeg så bakkede hende ud før hun tænkte på det - sådan gjorde jeg hver dag og tilsidst smed bommen på -

  • #10   12. mar 2014 Lyt til Mie M og Pipfuglen! Stille og roligt, positiv forstærkning og stop mens legen er god smiley

    Min hest blev kun mere stresset af pres fra en pisk, og han gjorde alt for at bakke væk fra det hele. Til gengæld fungerer det rigtig godt, at vi har sat longer på i begge sider af traileren - så han har en 'gang' at følge. Så ved han, at det er den vej. Hvis han bakker, lægger vi longerne mod hans bagpart, så han kan mærke at der er lukket. Du skal ikke forvente at hun går op den første gang, måske heller ikke den anden eller tredje. Men vær en støtte for hende, vis hende at det er okay og sørg for at det bliver en god oplevelse for jer begge smiley


  • Ditte P
    Ditte P Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   12. mar 2014 Nogle gange kræver det hjælp en gang eller 2 for at lære at time signalerne rigtigt!
    Det er ikke altid nok bare at øve og øve, hvis man ikke samtidig roser på det korrekte tidspunkt...

    Men ingen heste er stædige, der er en klar årsag til de reagerer som de gør!


Kommentér på:
Trailerlæsning

Annonce