{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Få hest ind fra fold {{forumTopicSubject}}

Heeeeej HG

Håber I kan give nogen tips og råd til, hvordan man lærer en hest, at den overlever, at forlade flokken og komme med ind fra fold.

Jeg træner denne unghest, som er ret afhængig af flokken, men vi skal jo træne lidt, men er pt. nødt til at vente til at de er lukket ind, hvilket jo selvfølgelig er træls, og han før eller siden skal lære at gå alene med ind fra fold.

Hvis vi trækker ud på banen fra stalden af er der intet, så det er altså det at forlade flokken på folden, der er problemet.

Han er ikke en fan af godbidder, så det at give godbidder på vej ind, vil ikke hjælpe...

Jeg er klar over, at for at han vil gå med mig, skal han lære, at det er fedt at være sammen med mig.
Det kan bl.a. gøres ved, at vi ikke laver noget "træls/kedeligt/hårdt" træning, når vi træner, tænker jeg??

Noget andet jeg kan gøre er, at træne fra stalden til banen (eller hvor vi nu er), at han skal være væk fra flokken i længere og længere tid.

Jeg kan også prøve, at trække rundt med ham på folden, så han lærer, at bare fordi jeg kommer med træktov, så betyder det ikke, at han skal trænes.

Han skal også flyttes til et andet sted om 1-3 måneder, så jeg er lidt nervøs for, om det enten vil hjælpe ham til at komme væk fra flokken, eller om han bliver helt traumatiseret og umulig at arbejde med - nogen erfaringer eller ideer?

Emnet blev lidt langt, men jeg håber der sidder nogen derude, som har nogen gode råd!

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få hest ind fra fold
  • #1   17. feb 2014 Det med at trække rundt med ham på folden er nok en god idé, for så lærer han jo også, at det er ok, at du kommer derind med et grimetorv smiley
    Men det er jo ikke fordi, at han ikke vil væk fra flokken, hvis han sagtens kan, når de står inde. Eller det tror jeg da i hvert fald ikke på. Men når du træner med ham, så lav noget sjovt, så han synes, at det er sjovt at komme ind og træne. Har du nogle problemer med at få ham med ud af stalden? smiley


  • #2   17. feb 2014 Nej, der er nemlig ikke noget, når vi går fra stalden.

    Men da jeg hentede ham idag fra fold, gik han først lidt med, fandt ud af hvad vi skulle og blev en stædig kamel, og gik så fint med igen. Efter et godt stykke begyndte han at puste sig lidt op, og de andre heste kom galopperende op i røven af os og løb så væk igen, og det var dér han trak sig fri og stak af.


  • #3   17. feb 2014 Hvad med måske, nogle dage, at trække ham ind. Strigle, nusse hygge - så sætte ham på fold igen?

    Eller trække ham fra fold, gå en tur rundt på pladsen og slip ham på fold igen.

    Sådan at han ikke altid skal ind, for at lave noget, men også bare fordi han skal hygges med smiley


  • #4   17. feb 2014 Zofia - Han er så rå, at selv strigle og gåtur faktisk er lidt træning, men det var også planen, at det var sådan noget "træning", der skulle ske, men det er jo svært, hvis han ikke engang vil med ind fra fold smiley

Kommentér på:
Få hest ind fra fold

Annonce