{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Lange ben og lille hest {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gør med min opstilling mere, det føles af helvedes til for tiden. Jeg rider på en stor 1'er pony, sportspony. Den er lidt til den smalle side. Jeg selv er 1.70, og er åbenbart langbenet.

Hvad dælen gør I andre for at sidde pænt? Jeg har desværre fået en grim vane med at trække benet op, en af dem der underviser mig siger at det kan være fordi jeg føler at jeg ikke kan nå hesten. Det virker helt rigtigt, men det er bare hammersvært at rette når jeg samtidig skal koncentrere mig om mine hænder og at hesten går som den skal og ikke laller af sted smiley
Det er specielt mit højre ben der lever sit eget liv, men jeg taber oftest venstre stigbøjle smiley

I får lige et album til at illustrere det hele: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/435200-lange_ben_paa_pony
Billederne er generelt taget oppefra, så mine ben ser noget længere ud til hesten end de egentlig er. Generelt sidder jeg meget pænere i skridt og stilstand i andre gangarter. Det er kun i trav og galop at jeg har sværere ved at styre det hele.
Jeg red islænder i sommerferien, og jeg kan sige at jeg virkelig savner islænderstigbøjler, fordi de har det der vinklede øje. Mine stigbøjler ender nemlig tit med at sidde som de gør på billede 3 og 4. Så er det endnu sværere at holde dem fast, jeg kan komme til at knække ud ad i anklen, og jeg har generelt sværere ved at sidde korrekt. Er det rigtigt for mig at islænderbøjler/andre bøjler med vinklet øje kan afhjælpe det problem?
Jeg har også seriøst overvejet at ride med sporer igen i en periode. Det lyder dumt og bagvendt, men de gør at jeg koncentrerer mig mere om mine fødder og dermed ben, fordi jeg ikke vil ramme hesten ved en fejl.
Sadlen er desværre heller ikke optimal til mig, men det er ikke min hest, så jeg kan ikke gøre noget ved det.

Jer der har langt ind til hesten, har i samme problemer? Eller er der bare andre der har samme problemer? Nogle tips til at afhjælpe mine problemer, eller kommentarer til de løsninger jeg overvejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lange ben og lille hest
  • #1   30. mar 2014 Altså nu ved jeg ikke med de der islænderbøjler ^^ Men hvis de hjælper dig - hvorfor så ikke anskaffe sådan et par? smiley

  • #2   30. mar 2014 De er så dyyyyre. Som 3.g'er har jeg meget andet at bruge penge på smiley Er der nogen der har erfaring med om de hjælper, eller det bare er noget jeg bilder mig ind?-

  • #3   30. mar 2014 Kan sagtens følge dig i dit problem.

    Men det lyder også som om du klemmer dig fast, og derfor ik kan træde med i bøjlen?

    Det lyder rigtig trist at sige, men jeg syns så også at du er for lang til hesten, og derfor bør ride en der er større, især når det gir dig problemer m opstillingen?

    Jeg låner ind i mellem en bred haflinger, og det er tydeligt at den er for lille (skridter en tur på den ind i mellem) jeg kan slet ik få underbenet ind til den, så det er ik en man kan ride dressur på.


  • #4   30. mar 2014 Hmm...
    Altså nu er jeg omkring 180, og rider stadig rundt på min 1'er pony på 146 !
    Syntes ikke jeg er for langbenet og syntes bestemt heller ikke det ser ud til du der! Tror mere du skal tænke eller retter sagt øve dig på at gøre dine ben "lange" i ridningen!(:


    profilbillede
  • #5   30. mar 2014 Marie-Louise: Jeg vil lige prøve at tænke over om jeg klemmer mig fast. Tak smiley
    På billederne ser det absolut værre ud end det er fordi det er taget lidt oppefra. Ridehusspejle og manglende fotografer kan være sjovt. Jeg bruger cirka samme bøjlelængde som ejer: http://hest.webgallerier.dk/galleri/666/628/471/3329809-dsp-baeklunds-lincoln-d
    Jeg rider det jeg kan komme til, og det var denne hest. Skal jeg finde en større (som nok er optimalt), så kan jeg kun ride én gang i ugen eller et sted jeg ikke vil ride smiley

    TeamBirk&Malene: Er du 1.80? Så høj ser du slet ikke ud der Oo
    Det vil jeg tænke mere på.


  • #6   30. mar 2014 Tungere bøjler kan måske hjælpe - fx de bøjler fra HS med bøjelige led (fås også i billigere varianter) - jeg rider i hvert fald ikke med andet smiley Og så slap af i benene, og træd ned i bøjlerne smiley

  • #7   30. mar 2014 - og så sæt bøjlerne et hul eller to ned smiley Synes ikke at det ser kriminelt ud - du er lang ja, men du ser på ingen måder ud til at være for tung til ponyen smiley

  • #8   30. mar 2014 Hmm jeg tænker lidt om du måske skulle have dine bøjler et hul op. Synes nemlig at de ser lidt lange ud, så vil dine ben også komme lidt tættere på hesten og du vil nemmere kunne træde dine hæle ned, så du ikke sidder og trækker dem op smiley

  • #9   30. mar 2014 Undskyld min useriøse kommentar men hvad hedder ponyen?

  • #10   30. mar 2014 Tungere bøjler? Det har jeg aldrig overvejet kunne være et problem smiley

    Jeg skal i hvert fald ikke have meget længere bøjler, jeg kan måske flytte dem et hul ned. Jeg tror nemlig jeg fik dem sat op da jeg red i skoven sidst, men jeg er ikke sikker. De skal ikke længere op. Det er muligt at jeg kommer til at sidde bedre med benene, men jeg kan virkelig ikke klare når mine ben rammer støtte på sadlen smiley

    Jeanette: Det står faktisk i selve url'en til det andet link smiley Bæklunds Lincoln.


  • #11   30. mar 2014 Jeg bruger mit sæde og lår rigtig meget for at opnå stilning, og så har jeg en pisk med som jeg bruger til forstærkning, som en slags erstatning for underschenklen.
    Har simpelthen droppet at bruge hæl og underschenkel, for det går ud over opstilling og sædet - og sædet er jo den primære hjælp. Så i starten brugte jeg pisken meget som shcenkel, men nu er hun så fin for sæde og overschenkel, at jeg kun bruger pisken sjældent.


  • #12   30. mar 2014 Jeg har samme problem på min, mine ben er simpelthen for lange, og som refleks trækker man sit ben bagud, men hvad jeg har erfaret er at det egentligt giver et bedre resultat hvis jeg bruger schenklerne, det er bare svært at bruge underschenklen når man rider på en mindre pony smiley Har fået at vide af min undervise mange gange at det er en ikke hjælper mig, hun siger i stedet at jeg skal prøve at lægge mærke til når jeg gør det, og så sætte mit ben på plads igen, på den skulle det til sidst blive en vane at jeg ikke gør det smiley
    Men held og lykke med dit projekt smiley


  • #13   30. mar 2014 Ja, eller jeg er meget tæt på de 180(: Og er ikke blevet højere siden billedet blev taget (:

Kommentér på:
Lange ben og lille hest

Annonce