{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

træninger af ung heste iselænger på 5 år {{forumTopicSubject}}

smiley
hej så alle heste ejer

har lige købet en iselæn på 5 år , smiley
en heste der ikke er blev arbejdet med ;-( en ælder mænd har haft hender og er ikke blev trænet med

har virklig brug få råd , har brug en uge på og skab tillader til hender og komme med godbider og snakke med hender hverdag og bøste hender så rigtig nusse .
nu vil gerne hvider i mit trænger så hun kan komme til tilridninger til næste sommer , jord arbejdet
noget forslag til en grund træninger ,
og tak
med venlig hilsen
annemette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træninger af ung heste iselænger på 5 år
  • #1   29. aug 2014 Hvor langt er du med den ?? Rider du eller er det fra jord?? Leg med plastik gå ture mød og oplev verden har haft min islænder hoppe i 2 mdr rå og hun kommet så langt nu at hun om 14 dage skal starte sit først islænder stævne men har os brugt mellem 3 og 8 timer på den hver dag i den peripde men har en hest som går gennem ild og vand for mig.
    har den rødt pas for så kan du jo tage med til islændrr kursus mm


  • #2   29. aug 2014 ..

    profilbillede
  • #4   29. aug 2014 Hvis du vil have en tillids fuld hest, så lad hver med at bestikke den med godbidder (; men vær sammen med den på folden/ ridebanen og hyg. Og når hesten begynder at føle sig tryk ved dig og dens omgivelser mm. Kan du begynde at forlange mere af den (;
    Har selv islænder på 3 år, og er lige begyndt på en ny metode til at opbygge et bånd og tillid med hesten - selvom jeg følte vi havde et bånd i forvejen tror jeg på denne metode kan hjælpe os videre (;


  • #5   29. aug 2014 Jeg synes at godbidder er praktisk til indfangning af generte heste, i starten, men ellers ikke, da mange bliver "pushy" af det.

    Når hun gider snakke med dig, og du kan lægge grime på, så trækker du lidt med hende. Rundt omkring på gården, ud og kig på ridehus/bane og lidt af jeres område. lidt af gangen. smiley

    Så hedder det longe (efter min mening). Hun skal lære at gå frem og stoppe på kommando. Når hun kan det i skridt kan du bede om lidt gangarter (eller, bare trav), og igen handler det om at hun starter, øger og stopper på kommando.

    En vigtig ting er også striglning - hun skal kunne berøres/klappes over hele kroppen uden at blive bange, og til sidst skal du gerne kunne hoppe og danse rundt om hende, uden at hun tager sig af det.

    Når i kan det, så kan du lægge sadel på. Når hun kan det bundet, kan du prøve i longe, og se hvad hun siger til den når hun bevæger sig.

    .. hele tiden små skridt frem i hendes tempo. Og vær rolig. Det er dig der er lederen, der skal lære hende at det i laver ikke er noget at være bange for. smiley


  • #6   29. aug 2014 ;-)hvor er dejlig alle de råd ,
    Super tak ,





  • #7   29. aug 2014 Hun har et grøn pas ,


  • #8   29. aug 2014 Er der krav til stamtavle på kurserne?

  • #9   29. aug 2014 Det er det desværre ofte men der findes undtagelser men husk og oplyse du grønt pas og stævner er udelukket

  • #11   4. sep 2014 hej zå

    vi er i gang med trænger fra jord hed;-) smiley nu er hun komme ud af fold ;-)Wii stor skride, nu er jeg i gang med og træne med og få luft hove ;-( der har hun ikke noger blander,-( puha hun er tung ,

    1 måske har noget råd til det også ?
    satte på hun kan komme i tidlidring næste år smiley
    man tak




Kommentér på:
træninger af ung heste iselænger på 5 år

Annonce