{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

islænder ridning {{forumTopicSubject}}

hej alle jeg har en islænder og vil rigtig gerne lære hende at tølte når jeg vil have det og pas når jeg ber hende om det! hvordan kan man kende forskle på tølt og pas jeg kan godt se når heste pas, men hvordan kan man mærke det når man rider? håber virkelig der er en der vil give sig tid til at hjælpe mig! jeg kan godt få hende til at tølte og pas, men hun skifter mellem de to gangarter så det er svært at få sat dem på plads for hende håber i forstår mig! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  islænder ridning
  • #2   4. sep 2014 jeg har brugt et helt år på at få skridt trav og galop på plads og vil nu gerne igang med pas og tølt jeg kan sagtens få hende til at grisse-pas men vil gerne lære hende at adskille tølt og pas. Altså hvad man skal gøre med benen for at få hesten i pas osv... smiley


  • #3   4. sep 2014 Vil sige som Line. Glem alt om pas, især når du ikke har styr på tølten. Pas kræver meget af hesten og i det hurtige tempo pas foregår i, kan hesten hurtigt skade sig selv voldsomt, selv med dygtige ryttere på ryggen.
    Så fokuser på tølten, få undervisning eller deltag i kurser, hvor du kan få hjælp smiley


  • #4   4. sep 2014 super, men når jeg prøver at få hende til at tølte sætter hun i pas


  • #5   4. sep 2014 Da alle heste er forskellige er det svært at sidder her og sige hvad du skal gøre og ikke gøre for at få hende til at tølte. Igen mit bedste råd er undervisning.

  • #6   4. sep 2014 okay tak


  • #7   4. sep 2014 Hold dig så langt væk fra grissepas, har intet at gør med rigtig pas.

    Som Emilie også skriver: Så fat i en underviser, eller sæt evt. hesten i træning og få undervisning derefter.


  • #8   4. sep 2014 Forskellen er at tölt-takten er black-and-decker black-and-decker, og grissepassen er... ikke... Grunden til den vage forklaring er at jeg oplever den ret forskellig fra hest til hest, men generelt er den ikke rar at sidde i.

    Jeg vil anbefale at du får en underviser ud, og siger også som de andre at pas er noget man først træner når hesten er knivskarp til alle de andre gangarter, ellers blander den tingene sammen. smiley


  • #9   4. sep 2014 Ville få undervisning eller sende den i ridning du må altså ik ride grisse pas det dur ik og det er svært og lære hesten pas hvis den grisse pas hele tiden. Hvorfor vil du lære den pas vil du ride 5 gang eller

  • #10   4. sep 2014 Når man rider grisse pas kan du mærke hestens bevægelser. Dette er svære i tølten. Der føles det næsten som at svæve svæve. Ryggen på en islænder i tølt står jo faktisk stille

Kommentér på:
islænder ridning

Annonce